2009-10-20, 18:13
Medlem
Jag bara ler, men visst kan det finnas folk som misstror mig, när jag är tillbaka hemma om två dagar ska jag ta foto på preppet så slipper vi ta dialog om hurvida jag kör eller inte.
Då hoppas jag på lite ursäkter men jag LOVAR att ta bilder på det prepp jag kör, i SAMMA foto och ingenting annat.
Så kan Lesnar mfl bli en smula mindre stora i käften !!!!
Citera
2009-10-20, 18:22
Medlem
Detta kör jag...

Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Hur många enheter kör du på HGH-t och mcg på igf-et, när?
3IU Serotropin HGH 30 min före pass
75mg Testobol DL (Suspension) 30 min före pass.
100mcg MGF 15 min efter pass. (Från Med-exp.)
100mcg Serotropin IGF-1 LR3 45 min efter MGF:et
3IU Serotropin HGH innan natt.

Samt 100mg oxar ED i två veckor, 100mg Test Propp, Tren A, Masteron.
Citera
2009-10-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesnar
han kör varken eller utan vill bara sälja..
Finns inte en webbshop eller <mailbröder som har dessa priser på en så prisvärd produkt.
Har jag fel så abdikerar jag, eller så kan du väl bevisa motsatsen eller vara mer nogrann innan du skrattar dig fördärvad...
Citera
2009-10-22, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mixe
... kärt barn har många namn. Jag är läkarkandis och har skrivit uppsats om hGH- human Growth Hormone. Jag bläddrade igenom trådarna här i forumet och tyckte det var fullt av missförstånd, felaktigheter och knasigheter- blandat med helt korrekta uppgifter. Eftersom jag inser att det är rätt många unga killar som har det här som informationskälla tänkte jag göra en liten harm-reduction-insats och sammanfatta de korrekta uppgifterna och avliva myterna.

Vad är tillväxthormon?

hGH är ett peptidhormon (proteinliknande hormon) som bildas i den mänskliga hypofysens framlob och frisätts i blodet. Det är alltså inte en steroid. Steroider är varianter av fettmolekylen kolesterol, och de bildas i speciella celler ( leydigceller ) i testiklarna.

Tillverkning

Det tillväxthormon som säljs under etablerade varumärken idag (Genotropin, Somatropin, Jintropin mfl) är tillverkat genom s.k rekombinant genteknik, d.v.s att man för in en mänsklig gen i bakterier och använder dem som biologiska syntesmaskiner. Genotropin t.ex tillverkas av genmodifierade E.Colibakterier. Fram till mitten av 80-talet utvann man hGH ur hypofyser tagna från lik- en av obduktionsteknikerna på min skola berättade att han brukade tjäna gott om pengar med det som sidosyssla. Så är det alltså inte längre.

Hur funkar det?

Tillväxthormonet har fått sitt namn då det under livets tidiga år styr bl.a längdtillväxten i kroppens benmassa. Benen kan växa fram till slutet av puberteten, sen fogas de ihop, hårdnar och växer inte mer- det kallas att epifysplattorna sluts. Om man under tillväxten inte får tillräckligt med tillväxthormon drabbas man av dvärgväxt. Får man för mycket blir man mycket lång och stor, kallas gigantism. När epifysplattorna har slutits har tillväxthormonet inga effekter på kroppslängden längre. Det är alltså ingen idé att ta hGH för att öka sin kroppslängd. Punkt.

Om man får sjukligt låga nivåer av tillväxthormon efter puberteten blir man trött, fet och slö. Därför får barn som har nedsatt produktion av tillväxthormon ta hGH hela livet. Om man får ökade nivåer, oftast på grund av tumörer i hypofysen, så kallas sjukdomstillståndet akromegali. Om man går länge med akromegali får man mycket dåliga leder och svullna mjukdelar, s.k ödem. Det gör att nerver och blodkärl kan komma i kläm och kan vara mycket smärtsamt och farligt. Obehandlad akromegali leder till tidig död- och därmed dör också myten om hGH om föryngringshormon. Om man studerar akromegala personer kan man tydligt se effekterna av höga nivåer av hGH, som t.ex den välkända figuren från Bondfilmerna:
http://www.blogcdn.com/www.tmz.com/media/2008/04/0422_kiel_reveal_getty_01.jpg

Pump eller?

Ändå är tillväxthormonet inte ett speciellt kraftigt anabolt hormon. Faktum är att det egentligen inte är anabolt alls- det bryter ned fett och i viss mån muskler. Men när hGH når levern via blodbanan frisätts ett annat hormon, kallat IGF-1 (står för Insulin-like Growth Factor), och det är ett MYCKET anabolt hormon som påverkar muskelmassan. Den rent fysiska effekten av hGH är därför dubbel: det bryter ned fett och bygger upp muskler, och omformar på så vis kroppen.
Jämfört med AAS är hGH ett ganska diskret hormon. Det orsakar hos de flesta inte särskilt dramatiska förändringar i muskelstorlek. Men då skall man veta att AASs kraftiga effekt till större delen består av vattenansamling i muskelcellerna, vilket också gör att mycket av muskelmassan kan försvinna när man slutar tillföra hormonet. hGH leder också till vattenansamling, men i mycket mindre grad. Generellt gäller också att de förändringar som kommer långsamt också brukar stanna längre. Däremot är det inte sant att hGH leder till att man får fler muskelfibrer. Man har det antal muskelfibrer man har, och ingen drog i världen kan göra någonting åt den saken. De kan bara bli större eller mindre.

I den medicinska litteraturen är det svårt att hitta information om hGH:s effekter som dopingpreparat. Att använda det som muskelbyggande medel är inte ett medicinskt användningsområde, det är ett kosmetiskt. Därför görs det inte heller särskilt mycket medicinsk forskning på saken.
En svensk studie
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10932811?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez. Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.P ubmed_Discovery_RA&linkpos=2&log$=relatedreviews&l ogdbfrom=pubmed
som gjordes visade inga som helst effekter efter 2 veckor av höga doser. De som berättar om massiv muskelökning har oftast kombinerat hGH med kraftiga anabola steroider, och då är det ganska svårt att veta hur mycket av effekten som tillväxthormonet bidrog med.

För att bränna fett däremot är det bevisat effektivt. Forskning har gjorts kring hGH som föryngringsmedel, och även om de visade att det var värdelöst för kroppen som helhet, gav det klara minskningar i bukfetma.

Nu måste man förstå vad en medicinsk sanning är: det är det som stämmer för flertalet. När man slår fast någonting som medicinskt/vetenskapligt bevisat, gör man det efter att ha undersökt ett stort antal personer och letat efter klara tendenser. Det betyder att trots att de flesta inte fick någon effekt av hormonet, kanske några fick jättestor effekt, och några andra negativ effekt. Därför kommer det alltid att finnas undantag.

Amen vadå, skall jag peta eller inte?

Så här: att ta hormonpreparat för att öka muskelmassan är egentligen inte klokt. Din kropp har en noga inställd och perfekt balans i hormonsystemet, och om du rubbar den utifrån ger det alltid negativa bieffekter. Det sagt, så är hGH ändå ett mindre hälsofarligt alternativ till AAS. Det är inte lika farligt för levern, orsakar inte samma skador på hjärtat och njurarna, och leder inte till impotens, acne och raseriutbrott.

Men för att få någon egentlig anabol effekt måste man ta MYCKET och LÄNGE. Akromegala personer har en insöndring som motsvarar allt mellan 20-över 100 i.u per dag. Men så blir de också ganska snabbt mycket sjuka. Rekommendationen för medicinsk behandling av vuxna är ungefär 2 I.U per dag. Kroppsbyggare brukar rekommendera varandra minst 6 I.U per dag, och skall man vara säker på att hinna uppnå någon effekt bör man hålla på i minst tre månader. Det ger 30 * 3 * 6= 540 I.U. Priset utanför apoteken varierar såklart, men på nätet kostar hGH ungefär 4-5000 / 100 i.u. Gör matematiken... en fullständig kur kommer att gå på tiotusentals kronor.

Så- har du pengar som gräs, och inte bryr dig om riskerna, pröva. Men var inte säker på att få någon effekt alls. Risken är ju också ganska stor att du får någonting helt annat, t.ex koksalt i flaskorna, eftersom det är så lukrativt att lura folk med falskt hGH. De flesta anabola-brukare jag har talat med har någon gång köpt falska preparat, men upptäckt det eftersom den snabba effekten uteblivit. De har då bara förlorat någon tusenlapp eller två.

såg allt du skrevit o det var bra förklarat, sen e det så att jag har gått på det mesta inom AAS, men nu gått över till somatropin 10mg/1,5ml . så undrar hur mkt av det ska man ta o hur många gg om dagaen? man hör ju bara olika saker så ett rör tar jag på 2 dagar, e det okej eller e det för mkt???
Citera
2009-10-24, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dundertummen
Finns inte en webbshop eller <mailbröder som har dessa priser på en så prisvärd produkt.
Har jag fel så abdikerar jag, eller så kan du väl bevisa motsatsen eller vara mer nogrann innan du skrattar dig fördärvad...

Vad finns det för bieffekter för en 13åring som vill ta GH. Han växer fortfarande och är 170 men vill bli 190???
Citera
2009-10-24, 15:29
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
Vad finns det för bieffekter för en 13åring som vill ta GH. Han växer fortfarande och är 170 men vill bli 190???

Att ena benet eller armen växer mer än det andra eller att kraniet växer för mycket och utseendet påminner om Karelin.
Citera
2009-10-24, 16:46
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Att ena benet eller armen växer mer än det andra eller att kraniet växer för mycket och utseendet påminner om Karelin.

Och möjligen en fin GH buk
Citera
2009-10-24, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Och möjligen en fin GH buk

Kan ni ge lite bildexempel?

Är det ofta man får snea växter? Han har precis kommit in i puberteten
Citera
2009-10-24, 18:28
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
Kan ni ge lite bildexempel?

Är det ofta man får snea växter? Han har precis kommit in i puberteten

Han borde skita i det helt,Det är farliga grejer o mixtra med när man är 13 år gammal,Och skulle han behöva hormon så ska läkare ta en titt,För han kan förstöra sin egen produktion.

Precis kommit in i puberten det är ju nu han kommer växa.

Inte bara det men han är 13 år,Hur fan ska han kunna ha råd att betala för det?

När man tar GH då växer hela kroppen,Alla organ osåvidare ben,muskler ja allt,Vid hårt doserande så trycker organen ut magen,Titta på Mr.O snubbarna så ser du.
Citera
2009-10-24, 20:21
Bannlyst
Har själv en son på 14 år, han är väldigt liten av sig, och har precis kommit till puberteten. Han säger att han vill bli längre och sa att han hade hört något "Tillväxt hormoner"

Vad är detta exakt? Tar han någon skada av det?
Citera
2009-10-25, 02:33
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportera-Knark
Har själv en son på 14 år, han är väldigt liten av sig, och har precis kommit till puberteten. Han säger att han vill bli längre och sa att han hade hört något "Tillväxt hormoner"

Vad är detta exakt? Tar han någon skada av det?

Nu vet jag inte om du verkligen är avstängd eller inte, men det står ju i de två översta inläggen på denna sidan.
Citera
2009-10-26, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Han borde skita i det helt,Det är farliga grejer o mixtra med när man är 13 år gammal,Och skulle han behöva hormon så ska läkare ta en titt,För han kan förstöra sin egen produktion.

Precis kommit in i puberten det är ju nu han kommer växa.

Inte bara det men han är 13 år,Hur fan ska han kunna ha råd att betala för det?

När man tar GH då växer hela kroppen,Alla organ osåvidare ben,muskler ja allt,Vid hårt doserande så trycker organen ut magen,Titta på Mr.O snubbarna så ser du.

Hur mycket kan det kosta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in