2009-05-21, 16:05
Medlem
jagarenyllefilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Min haka växte vid min första kur. Testo+Nandro. det är jag HELT säker på, fick övrigt mycket mer manliga drag i ansiketet, är jag också säker på. Märker stor skillnad på kort som är halvåret äldre ifrån den tiden.

Tror det beror på pubertala effekter. Kändes även som om axelbredden blev större, men jag mätte aldrig så vet inte. Jag är 100% säker på att min haka växte av AAS dock.

Kan det inte vara musklerna i ansiktet som blivit förändrade? De borde ju också öka i storlek och styrka när man använder AAS

Jag grimarserar mycket när jag tränar iaf och då spänner jag musklerna i ansiktet. Jag upplever att mitt ansikte har blivit bredare.
Citera
2009-05-21, 19:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarenyllefilt
Kan det inte vara musklerna i ansiktet som blivit förändrade? De borde ju också öka i storlek och styrka när man använder AAS

Jag grimarserar mycket när jag tränar iaf och då spänner jag musklerna i ansiktet. Jag upplever att mitt ansikte har blivit bredare.
Jag menar längst fram på hakan, där har man inga muskler heller. I övrigt så växte käkmuskulaturen en del, ja, längre bak närmare örat.

Men nu menar jag specifikt benstommen som hakan består av.
Citera
2009-05-23, 12:49
Medlem
tillväxt- börjar få underbett tror jag

tjena, hoppas nån kan ge mig lite feedback på mitt problem
efter några veckor nu så har jag börjat få svårt å bita ihop munnen.
underkäken ligger ca 0,5cm längre fram å måste verkligen anstränga mig för å föra den bakåt så den "passar" in med övertänderna när jag biter ihop.
de undre tänderna vill ligga så "toppen" på tänderna längst fram i underkäken går rakt emot framtänderna i övre käken.

är det något som kan hända med tillväxt?
och är det något som sen försvinner när jag slutar?
har bara kört i 4 veckor å funderar på om jag måste sluta med det
jätteuppskattat om någon kan säga om jag kan fortsätta eller om jag skasluta på engång innan jag börjar se ut som percy nilegård
Citera
2009-05-23, 13:45
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrmpf
tjena, hoppas nån kan ge mig lite feedback på mitt problem
efter några veckor nu så har jag börjat få svårt å bita ihop munnen.
underkäken ligger ca 0,5cm längre fram å måste verkligen anstränga mig för å föra den bakåt så den "passar" in med övertänderna när jag biter ihop.
de undre tänderna vill ligga så "toppen" på tänderna längst fram i underkäken går rakt emot framtänderna i övre käken.

är det något som kan hända med tillväxt?
och är det något som sen försvinner när jag slutar?
har bara kört i 4 veckor å funderar på om jag måste sluta med det
jätteuppskattat om någon kan säga om jag kan fortsätta eller om jag skasluta på engång innan jag börjar se ut som percy nilegård

Får du den här typen av bieffekt tycker jag att du skall sluta på en gång. Det KAN naturligtvis handla om någonting annat, men om det är GH:t som får din käke att växa så är det irreversibelt (går aldrig tillbaka). Bäst att ta det säkra före det osäkra?
Citera
2009-05-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
Får du den här typen av bieffekt tycker jag att du skall sluta på en gång. Det KAN naturligtvis handla om någonting annat, men om det är GH:t som får din käke att växa så är det irreversibelt (går aldrig tillbaka). Bäst att ta det säkra före det osäkra?

tack för svaret, de va ju inte så bra
då ska jag nog ta en veckas uppehåll, å sen köra lägre doser
eller spelar de ingen roll om jag går ner i mängd? (kört 4 enheter om dagen)
om man kör mindre kanske käkmusklerna/käkbenen inte reagerar på tillväxten?
dum fråga, men blir de mer eller mindre underbett om man tuggar tuggumi?
Citera
2009-05-23, 14:39
Medlem
DocXs avatar
Citat:
tack för svaret, de va ju inte så bra
då ska jag nog ta en veckas uppehåll, å sen köra lägre doser
eller spelar de ingen roll om jag går ner i mängd? (kört 4 enheter om dagen)
om man kör mindre kanske käkmusklerna/käkbenen inte reagerar på tillväxten?
dum fråga, men blir de mer eller mindre underbett om man tuggar tuggumi?

Haha, nej, det får du antagligen inte.

Lyssna, det här är helt omöjligt att svara på. INGEN vet vad som händer när just du tar ett hormon. Du håller just på att ta reda på det. Din haka kanske växer till Bröderna Dalton/ Prinsessan Victoria- storlek, eller så händer ingenting. Det finns de som trycker 10 iu om dagen utan att få några bieffekter, och de som tar 2 iu eod och får organförstoring och livslång kalaskula på en månad.

Din käke växer tydligen av GH. Vilken dos som får den att växa kan INGEN svara på.Generellt gäller: alla bieffekter minskar med minskad dos, men vad bryr sig din haka om vad som gäller generellt? Pröva om du vill, jag skulle aldrig göra det. Om den växer vidare får du dras med det resten av livet.
Citera
2009-05-23, 17:03
Medlem
schysst med snabba svar, tackar så mycket.

är inte 100% säker på att själva käken växer, det som känns mer som själva käkleden har reagerat på nåt sätt å knakar eller kuggar till när jag försöker föra käken bakåt till normala läget å bita ihop.
så jag vill tro att det är nån svullnad i käkleden istället för själva käken växer,,,för då kan jag ju fortsätta

men det är kanske så de blir när den växer?
vad jag fått höra så ska tillväxt ge mer permanenta muskler mot om man bara kör testo, är det en myt eller stämmer det?

men om det är så att min käke har börjat växa på ett eller annat sätt så ska de va tillväxten som e orsaken eller?
Det är inte deca eller testo som orsakar det?
så jag slutar med rätt sak
Citera
2009-05-23, 21:54
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
vad jag fått höra så ska tillväxt ge mer permanenta muskler mot om man bara kör testo, är det en myt eller stämmer det?
Du menar alltså att "vanligt" bygga muskler är annorlunda än AAS muskler och/eller hGH muskler?

Samt att om nu hGH ens ger muskler (vilket inte är bevisat), så skulle dessa muskler på något magiskt sett vara annorlunda än muskler som blivit byggda av tex Test-E?

Hur tänkte du nu?
Citera
2009-05-24, 00:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Du menar alltså att "vanligt" bygga muskler är annorlunda än AAS muskler och/eller hGH muskler?

Samt att om nu hGH ens ger muskler (vilket inte är bevisat), så skulle dessa muskler på något magiskt sett vara annorlunda än muskler som blivit byggda av tex Test-E?

Hur tänkte du nu?
BengtZz, förstod du vad han menade eller såg du bara din chans att hävda dig?
Han har inte påstått någonting alls, han ställde en fråga som var baserad på vad han hade hört.

Du hade kunnat besvara hans fråga med ett enda ord, men istället så försöker du dumförklara honom. Om du nu vet svaret, varför svarar du inte på frågan?
Senast redigerad av Alola 2009-05-24 kl. 00:32.
Citera
2009-05-24, 00:34
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alola
BengtZz, förstod du vad han menade eller såg du bara din chans att hävda dig?
Han har inte påstått någonting alls, han ställde en fråga som var baserad på vad han hade hört.

Du hade kunnat besvara hans fråga med ett enda ord, men istället så försöker du dumförklara honom. Om du nu vet svaret, varför svarar du inte på frågan?
Tror 99% av de som läser detta forumet fattar att alla muskler är likadana. och att muskler bygga av olika preparat inte är olika andra. Så var knappast för att hävda mig. Inte i denna posten i alla fall. Många andra inlägg jag skriver så skulle fallet föreligga så ja. Då jag är lagd åt det hållet, att vilja ha rätt och visa att jag kan.

Men inte denna gången. Jag vill bara veta hur han tänker.
Citera
2009-05-24, 04:14
Medlem
DocXs avatar
Citat:
men det är kanske så de blir när den växer?

Det som ibland påstås är att GH skall rekrytera muskelstamceller och skapa nya muskelfibrer, något som normalt inte händer i kroppen. Det antal muskelfibrer man har efter puberteten är det man får leva med.

Jag ställer mig tveksam till det, även om jag sett en studie som försöker visa det. Jag har å andra sidan också sett en studie som visar att AAS-bruk kan skapa fler muskelfibrer.

Jag tror inte att muskelkvalitén blir så otroligt annorlunda. Däremot kan konsekvenserna av ett GH-bruk bli mindre än vid AAS-bruk i form av trötthet och nedstämdhet, och då kanske man förlorar mindre muskelmassa för att man orkar träna ordentligt efter kuren också.

Men som Bengt skrev, det är inte alls bevisat att GH bygger några muskler alls när man tar det som dopingpreparat. Fast återigen: allt kan hända.

Jag menar, vilket märke har ditt GH? Är det en apoteksprodukt: genotropin somatropin, hygetropin, simplexx... de som du hittar i FASS? Eller är det små skumma kinesiska burkar? Låt oss i så fall hoppas att de är rätt doserade så att du har en aning om vad och hur mycket du stoppar i dig...
Citera
2009-05-24, 15:22
Bannlyst
Vad brukar man få betala per iu är det fortfarande över 40:- per iu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in