2007-01-19, 17:23
Medlem
Aerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maizer
Vet inte om det är rätt forum att posta i då jag inte tänkt dopa mig men ni borde väl kanske ha koll på läget.
Jag är 17 år men bara 165cm och har slutat växa för längesen. Är det för sent för att ta tillväxthormon för att växa?
Mvh Matte

18års gräns på forumet?
Citera
2007-01-19, 17:23
Bannlyst
Ja det är för sent.... Jag slutade växa när jag va 14år nånting och jag körde tillväxt (genotropin?) från jag va 10år kanske.
Du är för sent ute och skulle troligen inte få det av staten heller då du inte är sjukligt kort
Kostade skattebetalarna över 25tusen i veckan för att få mig 168cm, om jag inte hade fått tillväxt så skulle jag blivit 120cm .

mvh
Citera
2007-01-19, 17:34
Medlem
Men det är aldrig för sent att växa på bredden, det är trevligare
Citera
2007-01-19, 17:38
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen_
Ja det är för sent.... Jag slutade växa när jag va 14år nånting och jag körde tillväxt (genotropin?) från jag va 10år kanske.
Du är för sent ute och skulle troligen inte få det av staten heller då du inte är sjukligt kort
Kostade skattebetalarna över 25tusen i veckan för att få mig 168cm, om jag inte hade fått tillväxt så skulle jag blivit 120cm .

mvh

120cm, är har du dvärgväxt?

Till trådskaparen innan du bannas: Nej, det fungerar inte... get used to it.
Citera
2007-01-19, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
120cm, är har du dvärgväxt?

Till trådskaparen innan du bannas: Nej, det fungerar inte... get used to it.

Är ingen mongisdvärg utan tillverkade bara för lite tillväxt själv, är ju inte
120cm nu är 168cm. Ser allstå ut som vanligt och inte som lirarna på
fångarna på fortet

mvh
Citera
2007-01-19, 21:15
Medlem
Citat:
fångarna på fortet

mvh

Antar att det är du på din avatar
Citera
2007-01-19, 21:27
Medlem
Alladins avatar
Citat:
fångarna på fortet

mvh

Okej, fick bara bilden av en lirare från Fortet men längre... hahaha.
Citera
2007-01-19, 21:32
Medlem
jeanclaudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razer
Antar att det är du på din avatar

Hahaha
Citera
2007-01-19, 22:01
Bannlyst
Det är faktiskt inte för sent. Visserligen slutar de flesta att växa hormonellt sätt vid 15-16 års ålder, men de s.k "växtplattorna" slutar inte växa förrän vid 25 års ålder har jag för mig.

Det betyder att man kan fortfaranda växa en liten extra bit (här snackar vi kanske 5-8 cm) genom att sova utan kudde (ryggraden "sträcks mer ut"), dricka mycket mjölk (typ tre glas om dagen), äta fiskleverolja ska tydligen fungera också, samt att vistas mycket på varma platser (en man jag träffade förut som var 207 cm lång sa att han växte och blev så lång för att han växte upp på ett varmt ställe vid havet).

edit: Denna tråd är något felpostad.
Citera
2007-01-19, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MakaveliThaDon
Wha, tänk om man redan har tillräckligt stor och inte vill få större :O

Först så trodde jag du bara var lite ,
men nu har jag kommit på du är nog en av killarna som är med i "En annan del av Köping" du vet programmet som handlar om livet på ett gruppboende..
Citera
2007-01-20, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Det är faktiskt inte för sent. Visserligen slutar de flesta att växa hormonellt sätt vid 15-16 års ålder, men de s.k "växtplattorna" slutar inte växa förrän vid 25 års ålder har jag för mig.

Det betyder att man kan fortfaranda växa en liten extra bit (här snackar vi kanske 5-8 cm) genom att sova utan kudde (ryggraden "sträcks mer ut"), dricka mycket mjölk (typ tre glas om dagen), äta fiskleverolja ska tydligen fungera också, samt att vistas mycket på varma platser (en man jag träffade förut som var 207 cm lång sa att han växte och blev så lång för att han växte upp på ett varmt ställe vid havet).

edit: Denna tråd är något felpostad.
Inget av de där trixen funkar. Inte om personen inte lider av någon allvarlig näringsbrist, vilket är osannolikt i Sverige.
Citera
2007-01-20, 07:31
Medlem
d-kings avatar
shit vad denna tråden ballade ur. visserligen kul läsmaterial men till dig trådskaparen. som svar på din fråga du e 17år du har inte slutat växa....
du växer på längden i många år till. hgh asså tillväxthormoner kommer inte få dig att växa på längden. kanske e möjligt som en bieffekt utav det men då e det förmodligen 1 på 10000000000000000000000 som drabbas av det så tyvär asså. du e 17 år du kommer växa mer på längden. stressa inte mogen frukt smakar bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in