2008-11-02, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Nej.
För att vi anser att folk får stå för det dom skriver.
Vill man inte att ens grannar/föräldrar/arbetsgivare skall få reda på att man är tjackpundare eller nekrofil så behöver man ju inte babbla om det.

Det skulle dessutom vara väldigt omständigt att hålla på och ändra folks användarnamn, och det skulle uppstå en väldans massa förvirring.

Är inte det en begränsning på vBulletin så att det inte ska bli so jobbigt för databasmotorn att radera alla inlägg???
2008-11-02, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Såvitt jag vet så ställer modsen upp frivilligt, utan ersättning. Dessutom bor inte modsen på FB heller. Jag räknar inte med att en mod (eller admin för den delen heller) ska kunna hjälpa mig inom 10 sekunder men nått problem. Om nu en timme ska gå åt att leka community var dag ser jag hellre att den timmen läggs på att plocka bort trams och OT.

Det är Du som outat dig själv om nu dina anhöriga råkat få nys om ditt nick. Men hela din attityd osar av att det är någon annans fel och att Du vill byta för att det inte passar längre. Om Du inte kan stå för dina åsikter, vad fan har Du på ett diskussionsforum att göra då?

Jag har aldrig påstått att moderatorerna ska ställa upp frivilligt heller, det var du som sa det. INTE jag. Jag tog bara ditt exempel som som du målat upp och räknade på det. Dessutom om någon av mina anhöriga skulle läsa ett av mina inlägg som jag själv inte anser speciellt passande för dem att läsa så skulle jag stå för det om de kom upp till mig och sa; Har du skrivit detta, t.ex.

Men jag menar, går det att undvika så ser jag hellre att den lösningen är att föredra, sen får du säga vad du vill om det, och att jag inte står för vad jag skriver. Men du måste väl själv fatta att man kanske inte vill outa allt för sina närmsta, gör du inte det så har vi inget mer att diskutera. Vad jag har på ett diskussionsforum att göra? - Förmodligen samma sak som dig, att diskutera saker, reflektera över dem, ge min personliga åsikt om saker osv osv. Men som jag skrev i ett av inläggen längre upp så har jag bara postat i drogforumet för att få reda på fakta innan man brukar droger, kan sluta väldigt illa annars, död som ett exempel. Och när jag sedan fått reda på den faktan genom frågor t.ex så försöker jag svara så gott jag kan åt andra som frågar exakt likadana frågor för hjälpa dem. SOM SAGT.

Hade det inte varit för dessa två punkter hade jag aldrig postat i drogforumet, och aldrig behövt argumentera i denna idiotiska konversation. Jag vill bara få dig att fatta att det är vissa saker man vill dölja för t.ex familj för att inte oroa dem i onödan, det handlar inte om att jag är feg och inte vågar stå för saker jag gjort/skrivit. Utan att slippa behöva göra mina anhöriga oroliga för mig. Men nu eftersom det inte går att göra någonting åt saken så kan denna tråd låsas.

Mvh
Senast redigerad av Naddet 2008-11-02 kl. 03:44.
2008-11-02, 10:34
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Grattis till att du lyckades att inte vara objektiv i detta sammanhang. Att folk alltid måste komma dragandes med deras egna åsikter och inte kunna se på saken objektivt.

Skit samma, du förstod väl inte ens vad jag menade.

Btw, om det finns 30 moderatorer på forumet så skulle dem få 166 namnbyten var, förutsatt ditt exempel. Fördela det på 1 vecka och vi hamnar på 23 st om dagen. Jadu, inte vet jag. Men ett namnbyte kan väl inte ta så oerhört lång tid låt säga 3 min. 3 x 23 = 69. Dryga timmen om dagen. Ajaj, jobbigt för moderatorerna. Förtidspensionering kanske?

Hmm. Anser att det inte finns något mer att diskutera då inte folk en kan hålla sig till ämnet, som vanligt på flashback då.

Men snälla du, att komma dragandes med egna åsikter är väl något som är utmärkande för en diskussion och om du inte märkt det så är faktiskt FB ett diskussionsforum.

Ang att ändra kontonamn, har du skrivit saker där du inte vill att ditt nick skall finnas med så är det nog ditt problem, inte Flashbacks. Varför skall ledningen av FB städa efter dig? Stå ditt kast vännen.

Dessutom så kan inte moderatorerna ändra kontonamn så din kalkyl stämmer inte. Det finns idagsläget 3 aktiva admins som skulle kunna göra jobbet. Men de är nog inte intresserade.....
2008-11-02, 11:40
Medlem
StefanHeterJags avatar
Vore skitjobbigt om folk bytte nick, då skulle man inte veta vem man pratade med från ena dagen till den andra. Om man quotat någon så skulle det gamla namnet stå kvar i quoten men det gamla namnet skulle inte finnas längre (skulle gå att fixa med nån form av sök&ersätt på serversidan i vissa fall, men inte alla). Alternativt om man skriver någons nick i texten så skulle det ligga kvar fast nicket inte fanns. En salig röra som inte någon enkel "sök&ersätt" skulle fixa på bra sätt.

Om det finns risk för liv och lem, allvarlig skada i det verkliga livet för att man råkat skriva något som outar en så *går* det att pm:a admin och han *kan* ta beslutet att anonymisera just det inlägget så att just det som outar försvinner. Det gäller mycket sällsynta tillfällen och beslutas enbart av Admin från fall till fall. Tror det är viktigt att veta att det faktiskt har inträffat och att möjligheten finns, men det är som sagt inget som passar in på de flesta fallen av "eftertänksamhet".

Har man reggat sig med ett nick som kompisar känner igen från andra forum, pratat vitt och brett om sig själv och vad man gör och sedan ångrar sig för att man inser att man framstår som en pedofil eller pundare bara för att man skrivit mycket i dom forumen så är det inget som faller under ett sådant "sällsynt tillfälle" utan här gäller att man själv får stå för vad man skriver och har eget ansvar att inte röja sig själv.
2008-11-02, 16:00
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att moderatorerna ska ställa upp frivilligt heller, det var du som sa det. INTE jag. Jag tog bara ditt exempel som som du målat upp och räknade på det. Dessutom om någon av mina anhöriga skulle läsa ett av mina inlägg som jag själv inte anser speciellt passande för dem att läsa så skulle jag stå för det om de kom upp till mig och sa; Har du skrivit detta, t.ex.

Men jag menar, går det att undvika så ser jag hellre att den lösningen är att föredra, sen får du säga vad du vill om det, och att jag inte står för vad jag skriver. Men du måste väl själv fatta att man kanske inte vill outa allt för sina närmsta, gör du inte det så har vi inget mer att diskutera. Vad jag har på ett diskussionsforum att göra? - Förmodligen samma sak som dig, att diskutera saker, reflektera över dem, ge min personliga åsikt om saker osv osv. Men som jag skrev i ett av inläggen längre upp så har jag bara postat i drogforumet för att få reda på fakta innan man brukar droger, kan sluta väldigt illa annars, död som ett exempel. Och när jag sedan fått reda på den faktan genom frågor t.ex så försöker jag svara så gott jag kan åt andra som frågar exakt likadana frågor för hjälpa dem. SOM SAGT.

Hade det inte varit för dessa två punkter hade jag aldrig postat i drogforumet, och aldrig behövt argumentera i denna idiotiska konversation. Jag vill bara få dig att fatta att det är vissa saker man vill dölja för t.ex familj för att inte oroa dem i onödan, det handlar inte om att jag är feg och inte vågar stå för saker jag gjort/skrivit. Utan att slippa behöva göra mina anhöriga oroliga för mig. Men nu eftersom det inte går att göra någonting åt saken så kan denna tråd låsas.

Mvh
Hade Du läst FAQ/Regler så hade Du sluppit detta från första början. Eller rättare sagt, är Du så djävla dålig på att vara anonym på ett diskussionsforum bör Du nog tänka på vad Du ska göra åt det i första hand, inte kräva att Du ska få byta nick.
2008-11-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Hade Du läst FAQ/Regler så hade Du sluppit detta från första början. Eller rättare sagt, är Du så djävla dålig på att vara anonym på ett diskussionsforum bör Du nog tänka på vad Du ska göra åt det i första hand, inte kräva att Du ska få byta nick.

Hade du följt med bättre på svenskalektionerna så hade du kunnat stava bra på flashback's forum då du blev äldre.

I vilket fall, du verkar tyvärr inte förstå vad jag menar så vi skiter i att diskutera vidare.
2008-11-02, 19:40
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Hade du följt med bättre på svenskalektionerna så hade du kunnat stava bra på flashback's forum då du blev äldre.

I vilket fall, du verkar tyvärr inte förstå vad jag menar så vi skiter i att diskutera vidare.
Nu räcker det. Läs FAQ angående namnbyten.

Tråd låst.

//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in