2008-11-02, 00:34
Medlem
Kommer tyvärr inte på någon vettigare rubrik, frågan är denna.

Jag har frågat mod om det är möjligt att byta namn, men denna verkar dock inte ha så stor lust att svara. Jag verkar måsta skapa ett nytt account efter lite research i faq'n. Men då undrar jag, kan man få så att det förra accountet får ett namn som t.ex - Raderad användare? Jag vill att mina anhöriga ska känna igen några av mina poster om de råkar klicka sig in på någon och ser användarnamnet.

Och om detta inte går, varför? Detsamma med namnbytet, är det för att jävlas med oss användare, eller för att det är omständigt att göra, eller vad? Jag ser det som en artighetsgest om någon ber om det. Det kan faktiskt förstöra för en del om anhöriga råkar se ens poster. Jag vill inte ha till svar, det skulle du ha tänkt på att du skapade accountet. Nä, men jag hade inga planer på att börja bruka opiater och dessutom skriva i drogforumet då jag reggade mig här på flashback.

Mvh
2008-11-02, 00:41
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naddet
Kan man få så att det förra accountet får ett namn som t.ex - Raderad användare?
Nej.
Citat:
Och om detta inte går, varför?
Detsamma med namnbytet, är det för att jävlas med oss användare, eller för att det är omständigt att göra, eller vad?
För att vi anser att folk får stå för det dom skriver.
Vill man inte att ens grannar/föräldrar/arbetsgivare skall få reda på att man är tjackpundare eller nekrofil så behöver man ju inte babbla om det.

Det skulle dessutom vara väldigt omständigt att hålla på och ändra folks användarnamn, och det skulle uppstå en väldans massa förvirring.
2008-11-02, 00:52
Medlem
Skaffa ett smurfkonto där du skriver allt du inte kan stå för. Använd det riktiga till det du kan stå för.

Sålänge du inte postar i samma tråd så borde det inte vara ett problem, om jag nu har fattat det rätt?.
2008-11-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Nej.
För att vi anser att folk får stå för det dom skriver.
Vill man inte att ens grannar/föräldrar/arbetsgivare skall få reda på att man är tjackpundare eller nekrofil så behöver man ju inte babbla om det.

Det skulle dessutom vara väldigt omständigt att hålla på och ändra folks användarnamn, och det skulle uppstå en väldans massa förvirring.

Isåfall är flashbackare mer efter än annat folk på andra forum eftersom där brukar det gå realtivt enkelt att byta namn, och jag vet inte om någon större förvirring brukar uppstå, inte vad jag kan påminna mig om. Nä, förvisso. Men jag tror inte det är det första man tänker på då man postar i drogforumet, att ens anhöriga ska hitta dit och läsa en poster. Jag hade kunnat skita fullt i att posta i det forumet, men då hade det ju inte varit någon större mening att jag varit medlem här om jag skulle ge fan i att diskutera saker. Om folk frågar mig något som rör droger så försöker jag hjälpa dem så gott jag kan, bla för deras egen hälsa så de inte tar ÖD osv. Det är ju inte för att jag vill att mina nära någon gång ska hitta dit och kunna se vad jag läst, utan för att jag vill hjälpa folk, samt diskutera frågor osv. Annars hade jag aldrig reggat mig här.

Skit samma, jag tycker det är dåligt att det inte går att byta namn ivf, eller få så att användaren står som raderad. Men det ger inget att vara spydig mot en moderator.

Framfört mig åsikt åtminstone, och tror fler håller med mig.
2008-11-02, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Skaffa ett smurfkonto där du skriver allt du inte kan stå för. Använd det riktiga till det du kan stå för.

Sålänge du inte postar i samma tråd så borde det inte vara ett problem, om jag nu har fattat det rätt?.

Då har du inte fattat det rätt, mitt namn kommer fortfarande finnas kvar i de trådar jag postat i tidigare. Dvs, med detta accountet. Än om jag har ett annat account och postar med så gör ju inte det att mina andra "dåliga" post kommer att försvinna. Mina anhöriga kommer ändå att känna igen mitt användarnamn som jag har nu, och se vad jag skrivit med det.
2008-11-02, 02:25
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Då har du inte fattat det rätt, mitt namn kommer fortfarande finnas kvar i de trådar jag postat i tidigare. Dvs, med detta accountet. Än om jag har ett annat account och postar med så gör ju inte det att mina andra "dåliga" post kommer att försvinna. Mina anhöriga kommer ändå att känna igen mitt användarnamn som jag har nu, och se vad jag skrivit med det.
Men skit i och skriv ö h t då. Som sagt, Du är själv ansvarig för Du vad skriver.

FB har väl en bit över 200,000 reggade konton, om nu så bara 5,000 av dessa skulle vilja byta nick så skulle modsen inte få nått annat att göra än att ändra på folks namn.
2008-11-02, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Men skit i och skriv ö h t då. Som sagt, Du är själv ansvarig för Du vad skriver.

FB har väl en bit över 200,000 reggade konton, om nu så bara 5,000 av dessa skulle vilja byta nick så skulle modsen inte få nått annat att göra än att ändra på folks namn.

Grattis till att du lyckades att inte vara objektiv i detta sammanhang. Att folk alltid måste komma dragandes med deras egna åsikter och inte kunna se på saken objektivt.

Skit samma, du förstod väl inte ens vad jag menade.

Btw, om det finns 30 moderatorer på forumet så skulle dem få 166 namnbyten var, förutsatt ditt exempel. Fördela det på 1 vecka och vi hamnar på 23 st om dagen. Jadu, inte vet jag. Men ett namnbyte kan väl inte ta så oerhört lång tid låt säga 3 min. 3 x 23 = 69. Dryga timmen om dagen. Ajaj, jobbigt för moderatorerna. Förtidspensionering kanske?

Hmm. Anser att det inte finns något mer att diskutera då inte folk en kan hålla sig till ämnet, som vanligt på flashback då.
2008-11-02, 03:04
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Grattis till att du lyckades att inte vara objektiv i detta sammanhang. Att folk alltid måste komma dragandes med deras egna åsikter och inte kunna se på saken objektivt.

Skit samma, du förstod väl inte ens vad jag menade.

Btw, om det finns 30 moderatorer på forumet så skulle dem få 166 namnbyten var, förutsatt ditt exempel. Fördela det på 1 vecka och vi hamnar på 23 st om dagen. Jadu, inte vet jag. Men ett namnbyte kan väl inte ta så oerhört lång tid låt säga 3 min. 3 x 23 = 69. Dryga timmen om dagen. Ajaj, jobbigt för moderatorerna. Förtidspensionering kanske?

Hmm. Anser att det inte finns något mer att diskutera då inte folk en kan hålla sig till ämnet, som vanligt på flashback då.
Såvitt jag vet så ställer modsen upp frivilligt, utan ersättning. Dessutom bor inte modsen på FB heller. Jag räknar inte med att en mod (eller admin för den delen heller) ska kunna hjälpa mig inom 10 sekunder men nått problem. Om nu en timme ska gå åt att leka community var dag ser jag hellre att den timmen läggs på att plocka bort trams och OT.

Det är Du som outat dig själv om nu dina anhöriga råkat få nys om ditt nick. Men hela din attityd osar av att det är någon annans fel och att Du vill byta för att det inte passar längre. Om Du inte kan stå för dina åsikter, vad fan har Du på ett diskussionsforum att göra då?
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-11-02 kl. 03:06.
2008-11-02, 03:11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Såvitt jag vet så ställer modsen upp frivilligt, utan ersättning. Dessutom bor inte modsen på FB heller. Jag räknar inte med att en mod (eller admin för den delen heller) ska kunna hjälpa mig inom 10 sekunder men nått problem. Om nu en timme ska gå åt att leka community var dag ser jag hellre att den timmen läggs på att plocka bort trams och OT.

Det är Du som outat dig själv om nu dina anhöriga råkat få nys om ditt nick. Men hela din attityd osar av att det är någon annans fel och att Du vill byta för att det inte passar längre. Om Du inte kan stå för dina åsikter, vad fan har Du på ett diskussionsforum att göra då?
Den biten har du helt rätt i.

Tänk efter före, som alltid! Dessutom bör man alltid ha i bakhuvudet att man kan råka outa sig om man är oförsiktig, syrran/sambon/mamma kan se ditt konot, då är det ju jävligt dumt att plita ner allt korkat man någonsin gjort.
Skaffa en smurf och var jävligt varsam om den, håll den separat från din vardagsanvändare. Och skriv aldrig för mycket.
2008-11-02, 03:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney

Tänk efter före, som alltid! Dessutom bör man alltid ha i bakhuvudet att man kan råka outa sig om man är oförsiktig, syrran/sambon/mamma kan se ditt konot, då är det ju jävligt dumt att plita ner allt korkat man någonsin gjort.
Skaffa en smurf och var jävligt varsam om den, håll den separat från din vardagsanvändare. Och skriv aldrig för mycket.
Däremot är det väl så att mod-statusen kan flyttas från ett konto till annat? Så var ju fallet med ikh, som outade sig själv frivilligt under M.Skillt men fortfarande stod som mod. Eller var han ett specialfall?

OT:

Citat:
Kommer förmodligen att bli anklagad för att slicka "makten" i röven av rättshaveristerna på FB nu.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-11-02 kl. 03:21.
2008-11-02, 03:21
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Däremot är det väl så att mod-statusen kan flyttas från ett konto till annat? Så var ju fallet med ikh, som outade sig själv frivilligt under M.Skillt men fortfarande stod som mod. Eller var han ett specialfall?
Han fick inte byta namn heller. Han fick, precis som alla andra, göra ett helt nytt konto. Det finns trådar om det så det är lite OT, men poängen kvarstår: inte ens modsen får byta namn bara sådär.

Jag lovar, om du vill byta till en ny användare så lovar jag att du fortfarande får behålla din status som användare.
2008-11-02, 03:24
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Han fick inte byta namn heller. Han fick, precis som alla andra, göra ett helt nytt konto. Det finns trådar om det så det är lite OT, men poängen kvarstår: inte ens modsen får byta namn bara sådär.

Jag lovar, om du vill byta till en ny användare så lovar jag att du fortfarande får behålla din status som användare.
Men alltså, vad jag menade var att att hans status som mod flyttades till hans nya konto.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in