2008-11-01, 20:48
Medlem
Hej alla kära och glada Mac vänner.
Nu har jag äntligen tagit allt i styr och ska uppdatera min MacBook 17" 2.17 Core Dual med 120 GB HB till en ny och fräsch 7200 Seagate Momentus 320 GB. Jippie me!

Är lite spänd för arbetet och lira nervös också, men jag har införskaffat alla nödvändiga saker:
1 st Seagate Momentus 7200 RPM 16mb Cache 320 GB
1 st Skruvmejsel ala liten de Claes Ohlson
1 st Extern HDD som ska fungera som cloning
1 st Mac OS X Leopard skiva.

Känns som jag har alla katter hemma, men jag är inte helt säker.
Finns det något speciellt jag ska tänka på?

Önska mig lycka till, projektet påbörjar imorgon!
Citera
2008-11-01, 20:50
Medlem
Lycka till. Jag uppgraderade min macbook med en lika stor hd för ett par månader sen. Det är nice!
Citera
2008-11-01, 21:17
Medlem
Truffys avatar
Lånar tråden lite. Får man behålla garantin om man byter HD?
Citera
2008-11-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorhen
1 st Skruvmejsel ala liten de Claes Ohlson
På MacBook, och antagligen även MacBook Pro, används små torx-skruvar i hårddiskvaggan. Själv skruvade jag upp dem med en vanlig skruvmejsel. Men man bör vara medveten om att det sliter en del på dessa skruvar att göra så. Dock så funkar de i alla fall, och så länge som man bara gör så någon enstaka gång, behöver ju inte problemen bli så stora.
Citera
2008-11-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
På MacBook, och antagligen även MacBook Pro, används små torx-skruvar i hårddiskvaggan. Själv skruvade jag upp dem med en vanlig skruvmejsel. Men man bör vara medveten om att det sliter en del på dessa skruvar att göra så. Dock så funkar de i alla fall, och så länge som man bara gör så någon enstaka gång, behöver ju inte problemen bli så stora.

Det visste jag inte, jo men som du säger så kommer det bara göras denna gång. Tror inte det blir någon mer gång som insidan av min dator får se sol-ljus.

En snabbis bara för att vara säker, det behövs inga drivrutiner va.

garatinen ryker!
Citera
2008-11-01, 23:37
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorhen
Det visste jag inte, jo men som du säger så kommer det bara göras denna gång. Tror inte det blir någon mer gång som insidan av min dator får se sol-ljus
Använd för guds skull inte en vanlig stjärnskruvmejsel, de är satans påfund finns inget värre än såna skruvar.

Som Ulf T skrev så är Torx väldigt mycket bättre så använd rätt skruvmejsel även om det bara är en gång de ska skruvas upp, är nog storleken T6. Kostar inte mycket.

Läs igenom och följ denna guiden så ska det nog gå bra.
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacB...nt/87/8/Page-1

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in