2008-11-01, 20:32
Medlem
Inzaits avatar
Surfa annonymt - blabla
Jag reggade, man får en månad gratis
Jag gjorde som det stod att man skulle och fick det att fungera
Stängde av datorn efter någon timme och nu när jag försöker igen så vägrar den komma längre än "Ansluter till pptp.flashback.name"

Waj? :[
Citera
2008-11-01, 20:46
Medlem
Relakks var en bra tjänst tidigare innan de fick för många kunder. Numera är det bara skit och inte värt pengarna. Mycket ofta är det omöjligt att logga in, och varför ska man då betala för tjänsten?
Citera
2008-11-01, 20:48
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Relakks var en bra tjänst tidigare innan de fick för många kunder. Numera är det bara skit och inte värt pengarna. Mycket ofta är det omöjligt att logga in, och varför ska man då betala för tjänsten?

Relakks? Vad pratar du om?
Jag pratar om Flashbacks tjänst
Citera
2008-11-01, 20:53
Medlem
Jag utgår från att du menar denna, http://www.flashback.name, och det är Relakks det handlar om och inget annat. Flashback har ingen egen tjänst utan samarbetar med Relakks.
Citera
2008-11-01, 20:55
Medlem
Inzaits avatar
Ganska meningslöst att ha en tjänst om den inte fungerar
Citera
2008-11-01, 21:00
Medlem
Visst fungerar den, men väldigt mycket sämre än den gjorde tidigare. Varför vet jag inte, kanske är Relakks servrar och övrig infrastruktur underdimensionerade. Tidigare var det värt pengarna, det är det inte nu, tycker i alla fall jag.
Citera
2008-11-01, 21:01
Medlem
Jag har samma erfarenhet som du. Svårt att logga in på tjänsten, man får prova om och om igen många gånger och den bara tajmar ut. Därför har jag inte heller förnyat tjänsten. Varför betala för nåt som inte fungerar. Bara skit.
Citera
2008-11-01, 21:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Om tjänsten inte fungerar som den ska är det väl ingen ide att FB fortsätter att göra reklam för den. Det borde väl vara bättre att man hittar en annan samarbetspartner att göra reklam för i så fall tycker jag
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-11-01 kl. 21:24.
Citera
2008-11-01, 21:24
Medlem
antagonistens avatar
Om det går trögt så antar jag att det beror på idioter som belastar nätet till max genom att använda tjänsten till att fildela anonymt.
Citera
2008-11-01, 21:46
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Om det går trögt så antar jag att det beror på idioter som belastar nätet till max genom att använda tjänsten till att fildela anonymt.

Och återigen slår den i Sverige vitt utbredda "någonannanismen" till igen. "Nejdå, det är inte vårt fel att det är sirap i linan, det måste vara någon annans". Erbjuder man en tjänst och tar betalt för den får man faan se till att den håller vad som utlovas, annars kan man lika gärna lägga ner. Att urskulda Relakks med att det fildelas håller inte, betalar man för en tjänst skall den funka, så enkelt är det.
Citera
2008-11-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av www.relakks.com

F: Kommer jag förlora bandbredd om jag använder RELAKKS Säker Surf?
S: Det kan bli en viss bandbreddsförlust. Den huvudsakliga anledningen till att en sådan förlust kan uppkomma är problem vid överlämningen mellan din ISP och vår. Vår utrustning har emellertid inga hastighetsbegräsningar för tjänsten.

...

RELAKKS är snabbt, du får upp till samma bandbredd som du har från din operatör idag. Dvs har du en 100 Mbps uppkoppling så kommer du att få upp till samma hastighet av RELAKKS. Dock kan din uppkoppling förlora bandbredd p.g.a. störningar mellan din operatör och vår. Observera att du aldrig kan få en högre hastighet än vad du får av din operatör idag. Krypteringen kommer att belasta processorn men inte innebära någon försämring av din hastighet.
Även om vi bortser från problemet att det stundtals är mycket svårt att överhuvudtaget logga in på tjänsten, så ljuger Fleece-Birger och hans kumpaner så det står härliga till. Dags för Flashback att hitta en annan samarbetspartner kanske?
Senast redigerad av DivisionByZero 2008-11-01 kl. 22:06.
Citera
2008-11-01, 23:07
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Tidigare var det värt pengarna, det är det inte nu, tycker i alla fall jag.
Så det funkar att betala igen?
Gratismånaden var ju något som tillkom efter att de inte längre kunde processa betalningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det går inte trögt om man väl lyckas koppla upp sig.
Problemet är att de inte accepterar tillräckligt många uppkopplingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in