2008-11-01, 19:13
Medlem
DaySleepers avatar
Jag är ny på mac (lika brä att börja så) och saknar winamp. Tycker riktigt riktigt illa om Itunes men VLC e rätt skysst, även om det är störigt att när man kör en hel mp3-skiva vägrar den lägga in låtarna i ordning och vill heller inte börja med den första låten.

Mitt problem är dock ett annat, när jag kör musik i VLC och inte använder datorn tar det några minuter och sen börjar spelkaren liksom hacka till då och då. Mellan en och kanske 4 - 5 ggr per låt stannar musiken upp och är tyst i ca 1- 2 sekunder och kör sedan på. Det går ju nte att lyssna på musiken när det är så. Vad är fel och vad kan jag göra? Finns det något annat sjysst program, simpelt i winamp stil?

Itunes vil jag inte gå över till heller - skit störigt program, jag gilllar att välja ut en skiva från samlingen på hårddisken och köra den från låt 1 till den sista punkt. Jag vill inte tt det sparas en massa playlists och skit. Jaja, detdär var OT gnäll, strunt i det..
Citera
2008-11-01, 19:15
Medlem
tisses avatar
Du skulle ju kunna bekämpa ditt hat mot Itunes
eller gå in på google och söka på free mp3 player eller dylikt.
Senast redigerad av tisse 2008-11-01 kl. 19:17.
Citera
2008-11-01, 19:20
Medlem
Bara nyfiken. Var är det för fel på iTunes?
Citera
2008-11-01, 19:28
Medlem
DaySleepers avatar
Den käns liksom onödigt tunfg och omständig, gillar inte att låtarna ska laddas in och sparas i gigantiska listor eller playlists och dyl Vill som sagt bara köra en skiva, och endast en skiva i taget, känns bättre.

Har googlat runt och testat men inte hittat någor tilltalande, tänke därför utnyttja kunskapsreserven på FBs Macforum då jag tänkte att det säkert finns folk som inte har något emot det.
Citera
2008-11-01, 19:57
Medlem
Foobar? eller funkar den inte till mac?
Citera
2008-11-01, 20:48
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaySleeper
Den käns liksom onödigt tunfg och omständig, gillar inte att låtarna ska laddas in och sparas i gigantiska listor eller playlists och dyl Vill som sagt bara köra en skiva, och endast en skiva i taget, känns bättre.

Har googlat runt och testat men inte hittat någor tilltalande, tänke därför utnyttja kunskapsreserven på FBs Macforum då jag tänkte att det säkert finns folk som inte har något emot det.
Vad hindrar dig att spela enbart en skiva i taget med iTunes?

Jag förstår dina aversioner mot iTunes om du provat det i windows, för där kommer det inte till sin rätt. I OS X däremot.. ja, det gör sitt jobb helt galant. Ge det en chans.
Citera
2008-11-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Foobar? eller funkar den inte till mac?
Finns inte till Mac.
Testa med tex. Cog
Citera
2008-11-02, 13:28
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaySleeper

Det är bara att dra in alla skivor du har på datorn till iTunes-playlist och sen skriva skivans namn i sökfältet.

Jag gillade inte iTunes i början, men nu älskar jag det! Cover flow är världens bästa grej.
Citera
2008-11-02, 19:11
Medlem
Noetlovskijs avatar
iTunes > livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in