Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-02, 19:17
Medlem
Den enklaste lösningen blir att formatera och installera om windows, och sen att inte försöka sig på att ta bort massa drivrutiner igen
Citera
2008-11-02, 19:59
Medlem
Zapspots avatar
Kommer du in i bios genom att trycka del eller f2 i uppstarten?
Om du gör de, borde du kunna komma åt att köra en startreparation ifrån Windows CD, om du inte har windows vista då du kan köra den reparationen utan skiva direkt i uppstart.
Citera
2008-11-02, 20:30
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapspot
Kommer du in i bios genom att trycka del eller f2 i uppstarten?
Om du gör de, borde du kunna komma åt att köra en startreparation ifrån Windows CD, om du inte har windows vista då du kan köra den reparationen utan skiva direkt i uppstart.

Kommer åt BIOS med PS2 Tangentbordet. om jag kör den där reparationen för windows. Det kommer inte sabba några andra filer på datorn, utan program och allt blir intakt?

Just nu har jag kopplat in en annan hårddisk och installerat XP. Jag kan komma åt den andra hårddisken om jag kopplar i den också? Iom att det är operativsystem på båda. Har för tillfället ingen mer sata kabel så jag kan inte testa.
Citera
2008-11-02, 20:30
Medlem
white_rabbit_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_
Den enklaste lösningen blir att formatera och installera om windows, och sen att inte försöka sig på att ta bort massa drivrutiner igen

Installera om drivrutiner för grafikkortet har aldrig varit ett problem tidigare
Citera
2008-11-03, 15:04
Medlem
Zapspots avatar
Nej nej, inget går förlorat om du kör startreparationen!
Jag tycker endå du borde komma in i felsäkert läge?
Om du pumpar på f8 under uppstart borde du komma fram till menyn då du kan välja felsäkert läge.. Jag menar kommer du in i bios bör du komma in i felsäkert
Senast redigerad av Zapspot 2008-11-03 kl. 15:14.
Citera
2008-11-03, 19:22
Medlem
rallysallys avatar
Formatera är sällan (nästan aldrig en bra) lösning, bättre att följa (t)råden ordentligt
Nästa gång du får problem gör du samma sak; formaterar...
Starta om datorn i felsäkert läge, ha de nya drivrutinerna till hands.
Ladda in och, voila, skärmen lyser som vanligt.
Klarar du inte av detta, ta hjälp av någon som kan hjälpa dig fysiskt eller lämna in datorn. (Eller formatera, men då kommer du aldrig att lära dig något)
Lycka till
Citera
2010-03-12, 19:39
Medlem
Har samma problem. Tog bort nvidia driver för att lösa ett problem med msn. Valde att ta bort allt utom display driver. Likt förbannat ser jag bara windows-loggan och sen blir det svart. Har testat att starta i felsäkert läge och vga-läge, då får jag bild men kan varken använda tangentbordet eller musen.

Vill helst inte formatera och undrar om det finns någon annan lösning?
Citera
2010-03-12, 21:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto