2008-10-31, 22:24
Medlem
Nu är det så att jag ska ha svenska nationella nu på torsdag. Och saken är den att jag har en stor socialfobi inför de jag ska säga och jag är rädd att jag bara kommer att flumma bort skiten.

Frågan e nu... är det bättre att ta ett IG i ämmnet? jag får IG på alla andra skrivningar och så eftersom läraren gillar ej min stil att skriva.

Sen en annan fråga... går det att förbättra sig i ämmnet? Jag saknar enligt henne baskunskaper och kommer med stor sannolighet få IG i ämmnet om jag ej jobbar röven av mig.

Och till alla er som säger att jag ska läsa mer... försök du/ni att läsa om bokstäverna slingrar sig på sidorna
Citera
2008-10-31, 22:36
Medlem
Afrokamels avatar
Vilken svenska kurs är det du har nationellt i? Svenska A - proven har inte direkt så höga krav, där kan man göra bort sig rätt ordentligt och ändå bli godkänd, men i B & C kurserna är det lite högre krav.
Citera
2008-10-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Vilken svenska kurs är det du har nationellt i? Svenska A - proven har inte direkt så höga krav, där kan man göra bort sig rätt ordentligt och ändå bli godkänd, men i B & C kurserna är det lite högre krav.

Glömde skriva, det är svenska B det handlar om...
Citera
2008-10-31, 22:41
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Glömde skriva, det är svenska B det handlar om...

Ah ok, det är inte allt för svårt. Jag hade inte förberett mig speciellt mycket innan, var dock insatt i ämnet så hade lätt att komma på vad som skulle sägas. Satte mig och skrev mitt tal kvällen innan och fick vg+ på det hela.
Citera
2008-10-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Ah ok, det är inte allt för svårt. Jag hade inte förberett mig speciellt mycket innan, var dock insatt i ämnet så hade lätt att komma på vad som skulle sägas. Satte mig och skrev mitt tal kvällen innan och fick vg+ på det hela.

Hade du med en invalid sadistlärare som tycker att bara hon kan få MVG? Om inte så testa Monica Johansson på tychobraheskolan i helsingborg -.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in