2008-10-31, 20:52
Medlem
Hej.

Jag undrar hur reglerna ser på att man skapar ett konto extra. Det är nämligen såhär att mitt nick har blviit "outat" IRL, med andra ord vet vänner etc till mig vad jag använder för nick. Funderar därför på att skapa ett nytt konto för att kunna vara helt anonym på forumet.

Som jag förstått det så kan man ha flera konton så länge man inte "argumenterar med sig själv" eller dylikt.

Men ville ändån kolla upp för säkerhetsskull vad reglerna säger om att man har mer än ett konto...

Har sökt lite, men vill få ett godkännande först för att inte riskera att bli bannad från detta underbara forum.
2008-10-31, 20:56
Medlem
stilltons avatar
står väldigt tydligt i reglerna. läs 1.07 https://www.flashback.org/rules/
2008-10-31, 20:59
Medlem
TigerTs avatar
Här, Flashbacks Rules,

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
2008-10-31, 21:15
Medlem
Tack, känner mig lite dum som inte hittade det själv. Nåväl tråden kan låsas.
2008-11-02, 13:29
Medlem
Snövits avatar
Om du lägger ner ditt nuvarande konto och aldrig mer postar med det och startar upp ett nytt och bara använder det så riskerar du aldrig att det blir något missbruk av konton.
2008-11-02, 15:24
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Om du lägger ner ditt nuvarande konto och aldrig mer postar med det och startar upp ett nytt och bara använder det så riskerar du aldrig att det blir något missbruk av konton.
Om h*n använder det nya kontot till att exempelvis backa upp påståenden från den gamla användaren så faller det under 1.07.
2008-11-03, 21:13
Medlem
johnny_viciouss avatar
Sök.

//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här