2008-10-31, 18:43
Medlem
Theezs avatar
Hejsan,

jag har en Acer aspire 5100 lapto som jag har haft ett tag, när jag ska starta den så laddar "Acer" screenen sen piper den till och så får jag fram en svart skärm som säger följande.

Kod:
System BIOS Version: V2.50
Bus:06, Device:02, Function: 00
ERROR
Resource conflict - PCI in slot 03
Bus:06, Device:04, Function:00
ERROR
Bus:06, Device:04, Function:01
ERROR
Bus:06, Device:04, Function:02
ERROR
Bus:06, Device:04, Function:02

Den vägrar att starta, och om jag trycker F1 (resume..) så kommer jag till en svart skärm som säger att Windows inte startade som det ska. Och att jag kan starta Windows normalt eller i felsäkert läge, om jag trycker på normalt så kommer windows XP loading screen up men den laddar inte utan står bara still. ._.
Och felsäkert läge går inte äns att komma in i.
Jag är väldigt tacksam för hjälp, och förlåt om detta är fel forum att posta i.

- Theez
Citera
2008-11-01, 00:28
Medlem
Germanias avatar
om du inte ändrat något i bios eller bytt nån hårdvara så måste biosinställingarna ha ändrats, finns det några eeprom defaults man kan ladda?
Citera
2008-11-01, 16:02
Medlem
Theezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
om du inte ändrat något i bios eller bytt nån hårdvara så måste biosinställingarna ha ändrats, finns det några eeprom defaults man kan ladda?

Har redan försökt med det, googlade lite och läste runt.. Verkar som mitt motherboard håller på att ge sig.

Får ta och lämna in den istället, och hoppas på det bättre. >_>
Citera
2010-01-12, 22:18
Medlem
Bajensvinets avatar
Um, har ungefär samma fel men det är märkligt.

När jag är hemma så dyker detta fel upp ganska ofta, men när jag har datorn hos andra så kommer felet inte alls upp. Vad fan kan vara felet?

E: Tillskillnad från TS så kan jag ofta komma in i Windows men väl där startar den alltid om sig om sladden är i. Det är alltid mellan två minuter eller ibland flera timmar det tar innan den startar om av sig själv och ger ifrån sig detta meddelande.. (det händer även att datorn startar sig helt normalt, exempelvis när jag inte är hemma..)
Senast redigerad av Bajensvinet 2010-01-12 kl. 22:20.
Citera
2010-01-13, 18:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem