2008-10-31, 00:21
Medlem
mntys avatar
hejhej.

Jag har precis byggt ihop min nya dator. När jag startar den går alla fläktar igång och skivläsaren fungerar. Men det händer ingenting på skärmen.
Jag har testat med olika skärmar, testat ta ut batteriet ur moderkortet, byta plats på ramminnena. Ingenting händer.
Här är mitt moderkort btw. Det som är inringat är tomma uttag.
HTML-kod:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/cebit_2008___gigabyte_ga_m a78gm_s2h.jpg

Det kan alltid vara någon som råkat ut för samma sak och har den otroligt simpla lösningen.
Citera
2008-10-31, 01:49
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnty
hejhej.

Jag har precis byggt ihop min nya dator. När jag startar den går alla fläktar igång och skivläsaren fungerar. Men det händer ingenting på skärmen.
Jag har testat med olika skärmar, testat ta ut batteriet ur moderkortet, byta plats på ramminnena. Ingenting händer.
Här är mitt moderkort btw. Det som är inringat är tomma uttag.
HTML-kod:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/cebit_2008___gigabyte_ga_m a78gm_s2h.jpg

Det kan alltid vara någon som råkat ut för samma sak och har den otroligt simpla lösningen.

Länken funkar inte för mig.

Hursomhelst. Är det intergrerad grafik på moderkortet? Testat att sätta i skärmkabeln i det (ifall du nu har ett separat grafikkort)?
Citera
2008-10-31, 02:04
Medlem
Manny Calaveras avatar
Du får alltså ingen post signal (ett pip)?

Ta ut grafikkort och sätt in igen, testa och bara köra med ett minne i taget.
Citera
2008-10-31, 12:52
Medlem
GaletAnonyms avatar
Testa först grafikkortet i ett annat system, fungerar det så börja felsöka. Moderkort + CPU, piper det utav bara fan nu (beror iofs på vilket moderkort du har) så är det förmodligen ram minnena som krånglar. Vad har du för ram stickor och i vilket moderkort? Endel ram minnen kräver mer ström och kan därför krångla när du har 2 st i även om alla minnen ska kunna starta på 1.8v. Piper det inte alls med CPU + moderkort så testa med en annan cpu. Har du kollat support listor så att allt verkligen fungerar med ditt moderkort? Ibland krävs en BIOS uppdatering.

EDIT: Precis som loxus sa, har du integrerat grafikkort måste du starta datorn med skärmen i det för att sedan gå in i BIOS och stänga av det integrerade kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in