Citat:
Ursprungligen postat av
KanelBullen86
Hej!
Har hört talas om detta fenomen, men undrar om det inte är en myt. Att man ser gubbar som hämtar hem thailuder är ju vardagsmat, men dock har jag aldrig sett någon kvinna åka till Gambia för att få stock.
Någon som vet något?
Få som vet, man kan väl få fram ganska exakta siffror om man har tillgång till samma information som flygbolagen och resebyråerna.
Men iallafall trådstarten är lite roligt. Hur ska man se att kvinnor åker till Gambia? Alltså jag menar, hur SER man det?
Men iallafall, min uppfattning är att det är inte så vanligt att de tar hem sina män från afrika såsom det är vanligt att svenska män hämtar kvinnor från asien.
Jag tror att det finns en väsentlig skillnad här. I allmänhet gillar en kvinna att ha ett kort förhållande med en svart man, dvs ha honom som sexleksak och det är mycket sällan hon vill något mer än så.
Medan svenska män är lite mer seriösa och kan tänka sig att leva tillsammans med en asiatiskt kvinna. Ett seriöst förhållande.
Man kan se en annan skillnad också. Om en svensk kvinna trots allt tar hem en svart man till Sverige och gifter sig med honom så blir det ganska sällan de är ute på stan tillsammans. Man ser helt enkelt inte det. Det är ju också oftast lite äldre kvinnor som gör så.
Medan män som tar en asiatiskt kvinna faktiskt inte är så lastgamla utan kan skaffa familj och hela köret med sin asiatiska kvinna. De syns därför mycket mer tillsammans med sin asiatiska kvinna.
Slutändan blir ändå att det blir lite hyckleri att ha åsikter om eller visa avsky för andras val. Folk borde fokusera mer på sina egna liv och att vara lyckliga.
I det stora hela så önskar jag att man slipper leta utomlands för att hitta sin partner. Vi är rätt så många människor i Sverige och både män och kvinnor som lever ensamma. Men ibland kanske man inte hittar någon som passar en och då istället hittar någon på utlandsresan. Vi svenskar är ett av världens mest beresta folk och både Gambia/Afrika (för kvinnor) och Thailand (för män) är väldigt populära. Jag har läst att flera hundratusen svenskar varje år åker till dessa länder.
Det vore nästan lite konstigt om inte någon då kom att idka sex eller helt enkelt blir kära och vill leva tillsammans.
Slutligen kan jag säga att egentligen är prostitution och att köpa en annan människas kropp helt sjukt och otänkbart för min del. Jag skulle aldrig göra något sådant. Jag har dock svårt tänka mig att hundratusentals svenskar sysslar med det på sina utlandsresor.