Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-30, 21:54
Medlem
Hej!
Har en bärbar dator från Zepto som är några månader gammal, har kollat runt hos andra zeptoägare om dom har samma problem, men det har inte gett något resultat.

Jag har installerat Windows XP Pro SP2 engelsk version (har länk till versionen i fråga om någon är nyfiken, vill ha XP men hittade den aldrig till salu, därför drog jag ner den), och den har fungerat väl. Till en början.
Efter någon månads användande så börjar alla processer att ta mååånga minuter att ens starta upp. Från att man trycker på knappen till att skrivbordet laddar klart tar flera minuter. Att öppna startmenyn för första gången sedan uppstart tar ~40 sekunder.

Har testat systemåterställning till den tidpunkt då jag vet att datorn fungerade bra, men det hjälper inte alls. Diskdefragmenteraren går inte ens att välja under tillbehör, ikonen saknas och den är tillsammans med flera under >systemverktyg, oklickbar.

Har testat att formatera hela skiten, men problemet dyker upp igen efter nån vecka.

Vad kan jag göra för att få bukt med problemet? Vill ha en normalt fungerande dator
Citera
2008-10-30, 22:08
Medlem
927s avatar
du är säker på att det inte beror på nåt program eller liknade?
hur beter den sig i felsäkert läge?
Citera
2008-11-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du är säker på att det inte beror på nåt program eller liknade?
hur beter den sig i felsäkert läge?

ska testa i felsäkert läge imorgon... är inte så kunnig så jag har inte ens testat det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in