Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-30, 19:13
Medlem
avocados avatar
Hej.

Jag har ett problem med min dvd läsare, Jag har windows vista home premium 32 bitars operativ system och en Optiarc dvd Rw Ad-5170a ata device.
Jag har inte haft några problem med den innan . Igår när jag skulle använda den så hittar den inte cd läsaren , jag kollar i enhetshanteraren och där finns dem fast med ett utropstecken och den säger att den inte kan läsa in drivrutinen. Jag har avinstallerat och installerat den igen, jag har testat att uppdatera drivrutinen utan att det har hänt något.

Någon som har någon annan ide jag kan testa?

MVH Avo
Citera
2008-10-30, 20:27
Medlem
neguins avatar
Inte mycket till hjälp kanske, men jag hade samma problem för någon vecka sedan. Provade också att installera om drivrutiner osv utan resultat. Jag har en HP Pavilion och tog kontakt med deras kundtjänst och där fick jag instruktioner att gå in i någon system mapp och ta bort några logg-filer typ. Kommer tyvärr inte ihåg var det va eller vilka filer man ska ta bort, men har du möjlighet så kolla med supporten. Efter det va det bara reboota och saken va klar.

Lycka till.
Citera
2008-10-30, 22:38
Medlem
avocados avatar
okej , tyvärr så hjälper det inte mig något eftersom jag inte har någon support jag kan ringa. Men tack ändå , någon annan som har något knep.

//avo
Citera
2008-11-01, 19:10
Medlem
neguins avatar
hade visst sparat hur man gjorde..

http://support.microsoft.com/kb/929461/en-us

nu vet jag ju inte om det är samma problem så jag kan ju inte lova att det kommer hjälpa dig.. vet inte heller om det kan va skadligt om det är ngt annat som är problemet än det som jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in