2008-10-30, 22:12
Medlem
Zookys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Gött. Han har ju varit bra i Björklöven också har jag hört. Tycker han är lite dum som stannar i Modo, där han ändå kommer att vara andramålvakt. Jag vet inte vad han har för planer, men vill han bli nåt i framtiden bör han nog byta sig till ett lag där han får vara förstamålvakt.

Förmodligen för att han trivs så hemskt bra i övik. Om Zacke fortsätter som han gjorde idag och visar framfötterna i björklöven tror jag mkt väl att han kan utmana krizan.. vem vet hur länge han kommer stanna dessutom? är inte säker men går inte hans kontrakt ut tills nästa säsong?
2008-10-30, 22:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Jag säger bara som jag uppfattade tacklingen. (satt mitt emot) och spelet är långt borta från Norgren, Beech tar extra fart när han ser att Norgren spelat bort pucken och hoppar in tacklingen, då är det 2 min.
Jag vet att jag just skrev ett inlägg om Hedströms tackling, och det finns en stor skillnad i denna. Hedström kommer med fart mot puck och spelare, Beech har redan stannat av, tar ny fart och hoppar in tacklingen.

Jag har som sagt inte sett händelserna ännu men jag kan visa den jag tycker är ok..

http://www.youtube.com/watch?v=nnXOLoOSbvc

Riktigt snygg tackling som i elitserien skulle ha orsakat ramaskrik.
2008-10-30, 22:14
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Det fula i det hela var att Beech faktiskt hoppade in tackling och att Norgren inte alls var puckförande på något sätt. Ganska sen tackling, men tja...det är sådant som händer.
Tror att domarn kände sig tvungen att ta en utv på båda när Norgren hettade till. Fast 2+2 var kanske lite hårt...

Nja hoppas vet jag inte. Lite höga handskar kanske. Man visst jag håller med dig i det övriga jävligt tråkigt att lag tappar fokus och nästan "går ut" för att skada.

Kan vi inte skita i och spela resterande omgångar och lira slutspel nu?
2008-10-30, 22:16
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag har som sagt inte sett händelserna ännu men jag kan visa den jag tycker är ok..

http://www.youtube.com/watch?v=nnXOLoOSbvc

Riktigt snygg tackling som i elitserien skulle ha orsakat ramaskrik.

Vad skulle den väckt för känslor ??? Den var ju inte ful nånstans och skulle inte renderat nåt i elitserien !!!

Hallin gjorde en liknande borta mot LHC och det var inget ramaskri efter det.....
2008-10-30, 22:19
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy JO
Vad skulle den väckt för känslor ??? Den var ju inte ful nånstans och skulle inte renderat i nåt i elitserien !!!

Hallin gjorde en liknande borta mot LHC och det var inget ramaskri efter det.....

För att många på det här forumet till exempel har varit helt i upplösningstillstånd efter liknande tacklingar i elitserien.. (läs Blomdahl...)

Det jag menar är att många säger att man hoppar in en tackling när tacklingen faktiskt är helt ok även om skridskorna lämnar isen.

Mindre förvirrad nu?
2008-10-30, 22:20
Medlem
Fy fan så sköönt!! Skellefte serieledare!
De jävla fega fittorna i HV fick vad de förtjänade, dom ska fan ha kompanistryk!
Såg matchen på plats och sämre förlorare än HV får man länge leta efter!
Knätacklingar och filmningar, efterslängar ja va fan så jävla trist att ett lag ska syssla med sådant!

"Sedan är jag som lite frågan till tumultet i slutet oxå, när Hagos och Marttinen får lämna isen. Som jag ser det så är det faktiskt DOMAREN som "klubbar" ner HV spelaren (såg ej vem det var), när han försöker gå emellan och ja, jag kan förstå att HV reagerar som de gör på det...fast att hoppa på Marttinen 2 stycken..nja..."

Helt korrekt iakttaget! Såg hela händelsen och det är faktisk domaren som går emellan och trycker upp sin näve i HV spelaren ansikte! Sedan hoppar så klart halva HV på stackars marttinen som SJÄLV(!!) står upp mot minst två som står och slår. Dessutom vinner han fighten! Den killen är ursinnigt stark! För den delen så förstår jag inte varför någon medspelare försvarar honom?
Senast redigerad av Burritoz 2008-10-30 kl. 22:27.
2008-10-30, 22:23
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
För att många på det här forumet till exempel har varit helt i upplösningstillstånd efter liknande tacklingar i elitserien.. (läs Blomdahl...)

Det jag menar är att många säger att man hoppar in en tackling när tacklingen faktiskt är helt ok även om skridskorna lämnar isen.

Mindre förvirrad nu?

Vi är överens om att det är en OK tackling...och dom som klagar om Blomdals tackling är bara så hemmablinda att dom knappt ser utanför lules gränser....
2008-10-30, 22:24
Medlem
Partons avatar
Citat:

Mindre förvirrad nu?

Tur att jag har någon som tänker som mig
Låt oss ta Blomdahl som exempel. Efter var och varannan match han spelar är det någon som flännar över att han hoppat in en tackling. När jag sedan har set bilderna så har jag aldrig sett han sätta in en riktigt ful takling som ens ska resultera i utvisning. Han smäller på ordentligt men samtidigt schysst, till skillnad från andra (läs Thörnberg eller Jämtin tex)

Hur jävla lätt är det förresten att sätta in en riktig tackling utan att fötterna lyfts från marken?
2008-10-30, 22:26
Medlem
Partons avatar
Ser att det är strul i Tipset. Någon borde ta och kontrollräkna Catamis poäng
2008-10-30, 22:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Tur att jag har någon som tänker som mig
Låt oss ta Blomdahl som exempel. Efter var och varannan match han spelar är det någon som flännar över att han hoppat in en tackling. När jag sedan har set bilderna så har jag aldrig sett han sätta in en riktigt ful takling som ens ska resultera i utvisning. Han smäller på ordentligt men samtidigt schysst, till skillnad från andra (läs Thörnberg eller Jämtin tex)

Hur jävla lätt är det förresten att sätta in en riktig tackling utan att fötterna lyfts från marken?

Agreed!

Läste förresten just det här på svenskafans.. Det är skansens spelarbetyg på kvällens match..

Citat:
Andreas Holmqvist - 2-
Spelar inte så värst bra i egen zon, slarvpassar mycket. Har ett bra skott, något som han visar i powerplay. Bör inte spela i första backparet.

Hahah han skriver det som om det skulle vara en nyhet!!
2008-10-30, 22:36
Moderator
Gromguttens avatar
...och med de visdomsorden från Apberget på Svenska Fans så avslutar vi kvällens samtal.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in