2008-10-30, 15:46
Medlem
Knilds avatar
Tjenare alla flashbackare
För inte så länge sedan har jag börjat hänga i It-säkerhets forumet. Jag gillar det väldigt mycket, även om jag inte fattar allt. Det finns dock en del saker som jag stör mig på som in i helvete.

Alla dessa topics om samma j***a sak ex.
* Hur hackar man wlan
* hur får man tag på adminlösenord

Dessa topics kommer bokstavligt talat 25 gånger/dag. Det roliga är också att allt står i den översta tråden,
Välkommen till IT-säkerhet! [LÄS DETTA FÖRST] (Uppdaterad med FAQ), men den ska man ju självklart inte titta i!

Så jag har kommit fram till två lösningar:
1. Man gör ett bot som automatiskt postar en länk till "Välkommen till IT-Säkerhets" tråden, när den hittar fraser som:
"Hacka W-lan"
"Få tag på adminlösen"
etc....
2. Att innan man postar något i "IT-säkerhet" så måste man gå igen en "check"(?)
där man får frågan: "Har du läst igenom Välkommen till IT-säkerhets och sökt igenom forumet?"

Så finns alternativen:
1. Ja - Så går man vidare. Men bara för denna gången
2. Nej - Länkas till IT-säkerhets tråden
3. Ja, jag kommer alltid att göra detta! - det säger sig självt

Jag tror att detta skulle bli mycket roligare att hänga i IT-säkerhets forumet. Det bra är att alla lär sig eftersom man blir ju förbanand och ryter till istället för att länka till It-säkerhets topicen eller Sök knappen.

Hoppas att ingen tog illa upp jag skrev denna för allas bästa

EDIT: Glömde nämna att man även kan lägga till att man måste söka i google också!

Tack, Knild
Senast redigerad av Knild 2008-10-30 kl. 15:50.
Citera
2008-10-30, 15:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knild
Tjenare alla flashbackare
För inte så länge sedan har jag börjat hänga i It-säkerhets forumet. Jag gillar det väldigt mycket, även om jag inte fattar allt. Det finns dock en del saker som jag stör mig på som in i helvete.

Alla dessa topics om samma j***a sak ex.
* Hur hackar man wlan
* hur får man tag på adminlösenord

Dessa topics kommer bokstavligt talat 25 gånger/dag. Det roliga är också att allt står i den översta tråden,
Välkommen till IT-säkerhet! [LÄS DETTA FÖRST] (Uppdaterad med FAQ), men den ska man ju självklart inte titta i!

Så jag har kommit fram till två lösningar:
1. Man gör ett bot som automatiskt postar en länk till "Välkommen till IT-Säkerhets" tråden, när den hittar fraser som:
"Hacka W-lan"
"Få tag på adminlösen"
etc....
2. Att innan man postar något i "IT-säkerhet" så måste man gå igen en "check"(?)
där man får frågan: "Har du läst igenom Välkommen till IT-säkerhets och sökt igenom forumet?"

Så finns alternativen:
1. Ja - Så går man vidare. Men bara för denna gången
2. Nej - Länkas till IT-säkerhets tråden
3. Ja, jag kommer alltid att göra detta! - det säger sig självt

Jag tror att detta skulle bli mycket roligare att hänga i IT-säkerhets forumet. Det bra är att alla lär sig eftersom man blir ju förbanand och ryter till istället för att länka till It-säkerhets topicen eller Sök knappen.

Hoppas att ingen tog illa upp jag skrev denna för allas bästa

Tack, Knild

I teorin en bra idé, men jag tror att teknikerna på Flashback har andra grejor som ligger betydligt högre upp på prioriteringslistan. Dessutom är risken överhängande att det inte skulle fungera så där jättebra. Någon kan ju fråga nåt i stil med "Vad är egentligen säkrast för att förhindra någon att hacka wlan? WPA2 eller WPA-PSK? Vad är egentligen skillnaden?"
Citera
2008-10-30, 16:12
Medlem
Ödlans avatar
Det enda förslaget jag sett som jag tror kan fungera är att man inför hårdare moderering. Tyvärr verkar det inte bli mer än en dröm.

*EDIT* Fast egentligen kan man nog ta bort hela ITS utan att något av värde skulle förloras.
Citera
2008-11-01, 00:33
Medlem
SchackMatts avatar
IT-Säkerhet behöver mer aktiv moderering. Det kan ta dagar innan rena trolltrådar hanteras, trots RP. Att OT rensas bort tycks mig ännu mer sällsynt. Detta tillsammans med en växande mängd trådar ifrån folk som blandar ihop sin virussmittade Windowsdator med IT-säkerhet gör att IT-Säkerhet skulle må bra av antingen nytt, eller mer aktivt, folk.
Citera
2008-11-01, 11:45
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
IT-Säkerhet behöver mer aktiv moderering. Det kan ta dagar innan rena trolltrådar hanteras, trots RP. Att OT rensas bort tycks mig ännu mer sällsynt. Detta tillsammans med en växande mängd trådar ifrån folk som blandar ihop sin virussmittade Windowsdator med IT-säkerhet gör att IT-Säkerhet skulle må bra av antingen nytt, eller mer aktivt, folk.

Instämmer, har själv börjat sluta RPa för OT då det inte tjänar någonting till sedan DaVajj's avgång (se tråden "Samling av sidor med säkerhetsbrister" som blivit en chattråd på senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in