2008-10-30, 14:24
Bannlyst
Jo, min datar har verkligen blivit konstigt nu Har ngra olika problem med den: Ibland nr jag anvnder datorn s bara lser den sig och jag blir tvungen och starta om datorn (hnder frmst precis efter att datorn har startat) Har provat flesta sakerna och igr s skulle jag starta om operativ systemet och bara rensa bort all skit men det funkade inte har provat 3 gnger nu och kommer bara upp (nr det r klart) att dator in kunde terstllas

Datorn r bara ett halv t gammal, kpt frn dell fr nrmare 20 papp s det borde inte vara ett problem tycker jag.
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-11-02 kl. 10:34. Anledning: rubrik
Citera
2008-10-30, 14:34
Medlem
TCOBs avatar
Nej det borde inte vara ett problem s lnge inte du lagt in en massa skit som verkar vara fallet.

Du kan inte formatera den?
Citera
2008-10-30, 14:38
Medlem
latjoisses avatar
prova frst att kra chkdsk /F i cmd s att den reparerar alla problem som den kan hitta,,kan frsvinna massa skit du har p datorn s du borde skerhetskopiera allt som har vrde fr dig. sedan inaktivera systemterstllning och bls bort datorn ( formatera om den.)
kan vara non elak trojan eller virus som ligger dr och frstr ocks s viktigt att du inaktiverar system terstllning.
Citera
2008-10-30, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
prova frst att kra chkdsk /F i cmd s att den reparerar alla problem som den kan hitta,,kan frsvinna massa skit du har p datorn s du borde skerhetskopiera allt som har vrde fr dig. sedan inaktivera systemterstllning och bls bort datorn ( formatera om den.)
kan vara non elak trojan eller virus som ligger dr och frstr ocks s viktigt att du inaktiverar system terstllning.

prvade och kra "chkdsk" i cmd, men allt som kommer upp r "du har inte tillrcklig behrighet" men jag r enda anvndaren och r administrator (kollade precis upp det)
Citera
2008-10-30, 17:39
Medlem
tempeZZts avatar
Det heter dator ffs...
Citera
2008-10-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det heter dator ffs...

Ja sg det nu,