2008-10-30, 14:24
Bannlyst
Jo, min datar har verkligen blivit konstigt nu Har några olika problem med den: Ibland när jag använder datorn så bara låser den sig och jag blir tvungen och starta om datorn (händer främst precis efter att datorn har startat) Har provat flesta sakerna och igår så skulle jag starta om operativ systemet och bara rensa bort all skit men det funkade inte har provat 3 gånger nu och kommer bara upp (när det är klart) att dator in kunde återställas

Datorn är bara ett halv åt gammal, köpt från dell för närmare 20 papp så det borde inte vara ett problem tycker jag.
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-11-02 kl. 10:34. Anledning: rubrik
Citera
2008-10-30, 14:34
Medlem
TCOBs avatar
Nej det borde inte vara ett problem så länge inte du lagt in en massa skit som verkar vara fallet.

Du kan inte formatera den?
Citera
2008-10-30, 14:38
Medlem
latjoisses avatar
prova först att köra chkdsk /F i cmd så att den reparerar alla problem som den kan hitta,,kan försvinna massa skit du har på datorn så du borde säkerhetskopiera allt som har värde för dig. sedan inaktivera systemåterställning och blås bort datorn ( formatera om den.)
kan vara nåon elak trojan eller virus som ligger där och förstör också så viktigt att du inaktiverar system återställning.
Citera
2008-10-30, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
prova först att köra chkdsk /F i cmd så att den reparerar alla problem som den kan hitta,,kan försvinna massa skit du har på datorn så du borde säkerhetskopiera allt som har värde för dig. sedan inaktivera systemåterställning och blås bort datorn ( formatera om den.)
kan vara nåon elak trojan eller virus som ligger där och förstör också så viktigt att du inaktiverar system återställning.

prövade och köra "chkdsk" i cmd, men allt som kommer upp är "du har inte tillräcklig behörighet" men jag är enda användaren och är administrator (kollade precis upp det)
Citera
2008-10-30, 17:39
Medlem
tempeZZts avatar
Det heter dator ffs...
Citera
2008-10-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det heter dator ffs...

Ja såg det nu,