• 1
  • 2
2008-10-30, 12:59
Medlem
Aexil Kongs avatar
Installerade senaste Betan för att testa den. Bestämde mig sen för att ta bort den, men nu kan jag inte installera om MSN. Hjälp?
Citera
2008-10-30, 13:01
Medlem
För att man ska kunna hjälpa dig, är det nog bra om du berättar lite mer om vad som händer då du ska installera MSN??
Citera
2008-10-30, 13:04
Medlem
Aexil Kongs avatar
När jag drar igång Windows Live Installer kommer följande skylt upp:

"There was a problem with this installation. Windows Live Suite was not installed.

System error details
Code: 0x8000ffff
Description: Oåterkalleligt fel"
Citera
2008-10-30, 23:28
Medlem
Aexil Kongs avatar
Ingen som har nåt tips?
Citera
2008-10-30, 23:37
Medlem
Lightys avatar
installera beta igen och sen avinstallera igen.. kolla om de finns nån suite att installera i samband..

Saxat från ett forum.. vet inte om de hjälper..

Click Start --> Search --> Files and Folders --> sysoc.inf and double click it (should open with Notepad)

Scroll to the [Components] section, and in the entry for the program you want to uninstall, remove the word hide but leave the comma that follows it. For instance, to make it possible to remove the fax component, change Fax=faxocm.dll,FaxOcmSetupProc,faxsetup.inf,hide,7 to Fax=faxocm.dll,FaxOcmSetupProc,faxsetup.inf,,7.
Save sysoc.inf.
When you next open Add/Remove Programs, once-hidden Windows Components will be visible.
Senast redigerad av Lighty 2008-10-30 kl. 23:39.
Citera
2008-10-30, 23:41
Medlem
tomas_sws avatar
du kan testa med att ta bort msn med program (t. ex. http://www.revouninstaller.com/ )
ta bort alla versioner av msn med den och sen testar du att installera igen
Citera
2008-10-31, 00:09
Medlem
Aexil Kongs avatar
Installera om funkar inte. Ta bort allt med revouninstaller hjälper inte. Jag börjar bli riktigt frustrerad, vad fan kan det vara för problem?
Citera
2008-11-01, 10:13
Medlem
Lightys avatar
Varför går det inte att installera igen då? Vad händer då alltså.
Varför fungerar inte http://www.revouninstaller.com/ ??
har du fixat så du ser allt som går att avinstallera?

Du måste jue berätta vad som hänt när du gjort våra tips för att vi ska kunna ge dig vidare tips liksom. Svårt att gå vidare annars.
Citera
2008-11-01, 10:46
Medlem
Det där med msn är krångligt har också haft problem med att installera om
msn på dator, Gå in på lägg till ta bort program och se om du hittar nått msn skit där
Citera
2008-11-02, 01:53
Medlem
Aexil Kongs avatar
Jag skrev tidigare i tråden vad som hände när jag försökte installera om msn. Samma sak händer när jag har använt revouninstaller.
Citera
2008-11-02, 03:36
Medlem
Alltså, har du installerat Windows Live Suite ? Om inte, gör det..för det är ju det som fel-meddelandet säger. Det borde väl finnas som alternativ då när du installerar msn betan?

edit : jag googlade och fick då upp detta http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=600937

borde lösa ditt problem, för dom som hade det felet du har, löste det sig för iaf. hoppas det funkar för dig med.
Senast redigerad av Meetoo 2008-11-02 kl. 03:39.
Citera
2008-11-02, 15:28
Medlem
Aexil Kongs avatar
Vart får man tag på Windows Live Suit då? Jag följde länken du skickade och där var det nån som tipsade om Windows Installer CleanUp Utility, men när jag öppnar upp den filen möts jag bara av ännu ett felmeddelande:

"Fel: Åtkomst nekad.
Kod: 800A0046
Källa: Körningsfel i Microsoft VBScript"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in