2008-10-29, 23:21
Medlem
Xololanxinxos avatar
Hej, ja jag vet det finns redan en jättefin och bra tråd om att odla och framställa opium: https://www.flashback.org/showthread.php?t=83777

Jag har sökt igenom tråden eftersom jag undrar om det går att odla fram en fullständig vallmo planta inomhus i lägenheten, och jag får inte fram direkt den informationen jag behöver samt så blir jag lite kluven i frågan.

har googlat lite lätt utan större framgång och undrar följande;

Är det någon som lyckats odla opium-vallmo inomhus? Även om det är verkar lite krångligt, så kanske det är möjligt att få till det? Och det hade varit högst intressant att göra ett försök faktiskt.
Citera
2008-10-30, 17:09
Medlem
piratkaptens avatar
Legenden säger att de vill ha det kallt på natten. De som försökt har oftast lyckats få blommorna att bli några veckor gamla, men sen har de alla vissnat och dött.
Citera
2009-08-13, 19:16
Medlem
gipzys avatar
Även jag börjar bli intresserad av att odla det innomhus, ingen som kan bäretta att det går?
Citera
2009-08-14, 10:53
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
Även jag börjar bli intresserad av att odla det innomhus, ingen som kan bäretta att det går?

är det verkligen ingen som har någonting utförligt att säga om det här?
Citera
2009-08-14, 20:16
Medlem
Tattooed Hands avatar
har inte riktigt tänkt över möjligheten att odla opium inne, men en första googling ger vid handen att det känns som ett rätt jobbigt projekt: måste tydligen få ner temperaturen till under 15 grader celsius (60 fahrenheit)...

http://www.poppies.ws/articles/grow-opium-poppies-indoors.html

var vad jag kollade, man får väl börja nånstans antar jag
Citera
2009-08-16, 12:08
Medlem
gipzys avatar
aou vad jobbigt då, då får jag skjuta upp min dröm till nästa sommar

Utomhus är dom väl väldigt simpla att odla upp?
Citera
2009-08-16, 17:04
Medlem
Salpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
aou vad jobbigt då, då får jag skjuta upp min dröm till nästa sommar

Utomhus är dom väl väldigt simpla att odla upp?

Stämmer bra det, hade mina under lysrör tills plantorna var över 5 cm sen ställde jag ut dom, den högsta är kanske 80cm, dock inte så stora kaplsar för jag hade för många plantor i samma kruka. Man lär sig av sina misstag.
Citera
2009-08-16, 23:25
Medlem
Softzs avatar
Går nog, blir säkert kul att se en bilddagbok på Opiumvallmo ;D
Citera
2010-08-02, 19:54
Medlem
NitrousAcids avatar
Ursäkta att jag väcker tråden, men har samma funderingar, ang att dem vill ha det kallt på natten, är väll inte svårare än att man ställer in blomman i kylen innan man går å lägger sig?
Citera
2010-08-03, 22:39
Medlem
sonata-arcticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitrousAcid
Ursäkta att jag väcker tråden, men har samma funderingar, ang att dem vill ha det kallt på natten, är väll inte svårare än att man ställer in blomman i kylen innan man går å lägger sig?

jag som precis tänkte väcka tråden
kylen kanske blir lite väl kallt?... borde funka att sätta ut på balkongen/utomhus om det är möjligt, känns naturligare än en köldchock. men jag är inte expert på vallmo bara allmänt sugen på att dra igång en inomhusodling så fort det inkommer seriösa svar till tråden
/sonata
Citera
2010-08-03, 22:41
Medlem
Behöver man inte väldigt många?
Citera
2010-08-03, 22:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scapy
Behöver man inte väldigt många?
Om du vill få ut väldigt många rusdoser så krävs såklart fler blommor, men det behövs inga stora antal för att det ska vara lönt att odla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in