• 1
  • 2
2009-04-01, 06:34
Medlem
Mycket bullshit i deras reklam typ "blåser fläkten bort fett och oljor, som försvinner ned genom gallret".
Dessutom svårt att tro,att maskinen skulle göra någon till en bättre kock.
Manicken föreställer ju en varmluftsugn och många anser,att dom är svårare att handskas med än vanliga ugnar.
Satsa hellre på en kokbok för nybörjare och på en köksassistent.
Citera
2009-04-01, 06:34
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Skulle gärna prova den där. Älskar reklamen, när Mr. T slår in dörren i början är ju fantastiskt!!
Tveksamt om "ugnen" fungerar så smidigt bara...
Citera
2009-04-01, 15:21
Medlem
Belldozers avatar
Det verkar vara en liten, ineffektiv variant på en varmluftsugn, så jag skulle inte vilja ha den om den så var gratis. Du har ju förmodligen redan en ugn, så jag rekommenderar att du lär dig hur du använder den istället. Ta en titt på dina befintliga köksredskap/etc, för 1100:- får du garanterat en bra stekpanna och en massa andra attiraljer och ännu mer om du letar efter rustika begagnade prylar som du kan putsa upp.
Jag tvivlar dessutom på dylika "mirakelmaskiners" hållbarhet, de flesta är bara plastig skit som snabbt går sönder. Själv har jag ett våffeljärn från 50-talet som fortfarande gräddar perfekta frasiga våfflor och en brödrost från 60-talet som alltid skött sitt jobb utmärkt. Vill man ha något nytt som motsvarar dessa gamla prylar i kvalitet får man ofta hosta upp en rejäl slant, så det är definitivt värt att ta en titt på loppisar och dylikt.

De vanligaste anledningarna jag sett till att folk misslyckas är att de inte läser igenom recepten och planerar arbetet, har fel temperatur eller fel tid. Har man dessutom dåliga prylar blir förutsättningarna ännu värre och matlagningen blir en leda (det är t.ex. inte kul att försöka steka en biff i en usel, skev teflonpanna med värdelös och ojämn värmeledning). Gå till närmaste bibliotek och låna lite böcker om matlagning så kommer du säkert att lyckas bättre.
Citera
2009-04-01, 16:09
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belldozer
Det verkar vara en liten, ineffektiv variant på en varmluftsugn, så jag skulle inte vilja ha den om den så var gratis. Du har ju förmodligen redan en ugn, så jag rekommenderar att du lär dig hur du använder den istället. Ta en titt på dina befintliga köksredskap/etc, för 1100:- får du garanterat en bra stekpanna och en massa andra attiraljer och ännu mer om du letar efter rustika begagnade prylar som du kan putsa upp.
Jag tvivlar dessutom på dylika "mirakelmaskiners" hållbarhet, de flesta är bara plastig skit som snabbt går sönder. Själv har jag ett våffeljärn från 50-talet som fortfarande gräddar perfekta frasiga våfflor och en brödrost från 60-talet som alltid skött sitt jobb utmärkt. Vill man ha något nytt som motsvarar dessa gamla prylar i kvalitet får man ofta hosta upp en rejäl slant, så det är definitivt värt att ta en titt på loppisar och dylikt.

De vanligaste anledningarna jag sett till att folk misslyckas är att de inte läser igenom recepten och planerar arbetet, har fel temperatur eller fel tid. Har man dessutom dåliga prylar blir förutsättningarna ännu värre och matlagningen blir en leda (det är t.ex. inte kul att försöka steka en biff i en usel, skev teflonpanna med värdelös och ojämn värmeledning). Gå till närmaste bibliotek och låna lite böcker om matlagning så kommer du säkert att lyckas bättre.

/Tjohilda, har en elvisp tillverkad 1965
Citera
2009-06-08, 11:53
Medlem
Snurrens avatar
Men den kanske kan vara något för min matlagningsintresserade dotter som flyttar in i en "ytte-pytte" liten lägenhet med en kovrå dom inte rymmer någon ugn. När hon inte använder den kan den stå i klädkammaren (det finns det faktiskt!). Ska kolla några reviews.
Citera
2009-06-09, 21:05
Medlem
Snurrens avatar
Bump, har någon erfarenhet av den?
Citera
2009-06-10, 00:00
Medlem
Mhaels avatar
ja du, av det man ser på reklamen verkar det ju inte vara något för den matlagningsintresserade direkt.
Citera
2009-07-23, 11:48
Medlem
MrVici0uss avatar
Bump.
Jag kan faktist intyga att den funkar riktigt bra. Blev väldigt förvånad.
Har dock inte använt den såååå många ggr, men hittils har den gjort mig nöjd
Citera
2009-07-23, 12:25
Medlem
NegRs avatar
Jag har en Flavorwave hemma och måste säga att den funkar skitbra! Liten och praktisk är den också.

Sen så är MR.T med i reklamen för den vilket gör den ännu mer värd att köpa.
Citera
2009-07-28, 09:55
Medlem
Jag undrar var det är bäst att köpa den:

Halens:
http://www.halens.se/ProductPage.asp...d=793#feedback

Tvins:
https://www.tvins.com/products/flavo...wave-turbo.php

Priset är i grund samma (1199,-) men frakten hos Halens är 55,-
och hos Tvins är det 199,-

På Tvins kan du dessutom köpa tillbehör (men det tillkommer frakt på dem)

Du får också med ett rivjärn, som du endast betalar frakt för.

Jag överväger nämligen att köpa, men kommer man använda alla dessa tillbehör som Tvins erbjuder???

Edit:
Manual på svenska:
https://www.tvins.com/products/flavo...al_SWEDISH.pdf
Senast redigerad av Erik Sky 2009-07-28 kl. 09:59.
Citera
2009-07-28, 11:58
Medlem
klybans avatar
Står att jag gjort inlägg här, men vart är inlägget?
Citera
2009-08-29, 13:06
Medlem
Hardstekts avatar
I reklamen påstår dom att den drivs av halogen värme? Är det en halogen lampa som är värmeelementet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in