2008-10-29, 12:57
Medlem
isons_tänders avatar
kan snuten på nått sätt spåra eller nått sånt, pengar som någon kommit över vid råd av en bank eller transport? har banken nått sorts system?
Citera
2008-10-29, 19:01
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isons_tänder
kan snuten på nått sätt spåra eller nått sånt, pengar som någon kommit över vid råd av en bank eller transport? har banken nått sorts system?

alla sedlar har serienummer...

så efter ett bankrån där du fick kanske 500.000kr är det inte skit smart att gå till banken och be dom sätta in det på ett konto ...
Citera
2008-10-29, 19:41
Medlem
isons_tänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
alla sedlar har serienummer...

så efter ett bankrån där du fick kanske 500.000kr är det inte skit smart att gå till banken och be dom sätta in det på ett konto ...

ja vet att dom har serienummer och att det inte är smart och göra så..men de va inte det ja frågade riktigt..
Citera
2008-10-30, 09:33
Medlem
isons_tänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrinGGubben
Japp dom har en gps sändare i varje sedel, så gör dig av med dom fort.

yea du e cool bakom..

det jag menar är, om man får tag i sedlar som inte är användna förut alltså helt nya..
Citera
2008-10-30, 16:27
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
yea du e cool bakom..

det jag menar är, om man får tag i sedlar som inte är användna förut alltså helt nya..
VA? förklara lite bättre tack, fattar fan inte frågan.

Vadå om de kan spåra jag svarade ju?

Citera
2008-10-30, 18:16
Medlem
isons_tänders avatar
scenario: jag rånar en bank, får tag i oanvändna sedlar som ej använts, alltså nytryckna. om jag sen använder pengarna i en affär, kan banken då se att ja har använt de nya sedlerna i affären.. eller är det fritt fram..jag menar, de måste finnas en anledning till att de görs med serienummer
Citera
2008-10-31, 00:28
Medlem
Bornets avatar
Citat:
scenario: jag rånar en bank, får tag i oanvändna sedlar som ej använts, alltså nytryckna. om jag sen använder pengarna i en affär, kan banken då se att ja har använt de nya sedlerna i affären.. eller är det fritt fram..jag menar, de måste finnas en anledning till att de görs med serienummer
Är du dum eller?
Citera
2008-10-31, 08:47
Medlem
Citat:

de kanske finns där för att dom ska kuna hitta falska sedlar
Citera
2008-10-31, 13:15
Medlem
JoliQuZs avatar
2 saker bara.....

1.okej, du rånar en bank på 500k, alla pengarna har varit i omlopp, sen går du till en affär och köper tex en kamera för 3k, då kan dom väll inte spåra pengarna?
eller spåra kan dom väll, men dom blir nog inte misstänksamma?

Ja de e skillnad om du går och köper en bil för 400k och har pengarna i en stor väska då kanske dom börjar undra..

2. men om man rånar "nya" pengar som aldrig använts så kanske polisen säger till äffärer och sånt, " ta inte imot pengar som har bla bla bla siffror i slutet"?..

jag har ingen aning så ja frågar er,

btw, i schweiz kan man väll lägga in stulna pengar och sånt utan att dom frågar och polisen kan väll inte heller få ut upggifter om personen?, så man kanske kan lägga in cash där o sen fixa något kort som funkar här hemma som e kopplat till kontot i schweiz?
Senast redigerad av JoliQuZ 2008-10-31 kl. 13:17.
Citera
2008-10-31, 17:11
Medlem
Mäkis avatar
LOL, om du ska till någon affär och köpa vi säger en jacka för 2k
knappast att dom börjar läsa serienummer osv haha
Citera
2008-10-31, 17:49
Medlem
isons_tänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mäki
LOL, om du ska till någon affär och köpa vi säger en jacka för 2k
knappast att dom börjar läsa serienummer osv haha

men din planta.. klart som fan jag vet det..ja snackar om större summar som att köpa bilar osv.

jag tänkte på om man får tag i oanvändna sedlar. eftersom 1000 lappar inte hör till at man glider omkring med...ja vet inte vad för system affärerna när de checkar sedlarna,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in