Jag har ett problem som kommer "efter ett tag" efter att jag har installerat om xp. Anvnder oftast vlc fr att spela upp video och har nu, terigen, ftt som ngot som man kan frklara som vgrta streck i bilden. Det r som att hela bilden inte uppdateras samtidigt utan frst vre tredjedelen av skrmen, sedan mittersta tredjedelen osv, skillnaden i tid r mycket liten men man mrker nd av det och det r mycket strande. Ett annat problem som uppstr i samband med detta r fljande: jag startar en videofil, vanligt serie-avsnitt, godtyckligt format, d ppnas vlc och videon drar igng. Fr att titta p videon p tv:n s drar ja ver genom att klicka p ramen i vlc, hlla ner knappen och flytta hela rutan, antar att alla gr p detta sttet. Det r hr som problemet uppstr, efter att ha flyttat "ngra centimeter" lser sig vlc fr 5-10 sekunder, alla program gr otroligt trgt osv... Sedan slpper det o de rullar p som vanligt igen..
Det som r skumt r att jag inte alltid har detta problem, utan det kommer efter ett tag, 2-6 mnader efter att jag installerat om xp. Jag vill/orkar inte installera om allt s fort jag fr detta problem.. r det ngon som vet vad felet r eller har varit med om ngt snt hr o kan tipsa?