Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-28, 21:41
  #1
Medlem
Frankie001s avatar
Hej,
Har skapat ett klipp i Sony Video Vegas Studio Platinum 9.0.
Det fungerar utmärkt vid preview inne i programmet. Men när jag sedan försöker med "Make movie" eller "Render as" så står det att filen endast blir runt 80kb. Och när jag renderar den så tar det 2 sek och filen blir i den storleken. När jag sedan försöker spela upp den i en extern mediaspelare så händer inget förutom att videorutan ploppar upp och sedan försvinner för att klippet är slut.

Har testat med olika format och det blir samma resutat med alla.
Så undrar nu, hur skall jag göra för att rendera mitt projekt? Verkar ju vara väldigt mysko eftersom att det fungerar utmärkt i previewen.

HJÄLP!
Citera
2008-10-28, 21:55
  #2
Medlem
Muckarduvas avatar
Vilket format försöker du rendera till, då?
Citera
2008-10-28, 22:01
  #3
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Vilket format försöker du rendera till, då?

Edit: Ah, såg att du hade prövat med diverse. Men det ska bara vara att välja Render As och för säkerhets skull se till att "Render loop region only" inte är förbockat, därefter väljer du bara till exempel Windows Media Video och lämplig template för att skapa en WMV-fil, om du vill ha en komprimerad fil för exempelvis webpublicering.
Citera
2008-10-28, 22:04
  #4
Medlem
Frankie001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Edit: Ah, såg att du hade prövat med diverse. Men det ska bara vara att välja Render As och för säkerhets skull se till att "Render loop region only" inte är förbockat, därefter väljer du bara till exempel Windows Media Video och lämplig template för att skapa en WMV-fil, om du vill ha en komprimerad fil för exempelvis webpublicering.

Rutjäveln var ibockad, du ska ha ett stort tack för hjälpen

Trevlig kväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback