• 1
  • 2
2008-10-27, 23:57
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Folk tar droger, det borde alla veta, men många tycks tro att det är tvärtom: droger tar folk
Håller så jävla mycket med!, det borde vara en "Ljusmanifestation för offer för sig själva"
eller kanske för "narkotikapolitikens offer" hade vi inte haft den genomonda narkotikapolitiken kanske inte Majsans son tagit en okänd mängd heroin och dött, Gunnels son hade kanske inte ruinerat sig på att köpa knark och därför frusit ihjäl utan någon stans att sova eller Kerstins dotter kanske inte hade dött av AIDS om hon hade kunnat köpa rena verktyg!
Citera
2008-10-28, 01:14
Medlem
Hotdangs avatar
Den enda anledningen att att vi är så restriktiva är pga kulturelal själ, i vår kultur dricker man, alhohol leder på lång sikt till en massa skit. I en del andra kulturer röker man lättare droger tex Cannabis, detta leder ochså i längden till negativa främst mentala effekter. Sverige ska tamejfan ovärdera sina drogpolitiker efter skadlighet, dödlighet, långtidseffekt, överdosingsrisk osv istället för att stegvis banna allt som inte innehåller alkohol och kan skattas sönder.

Vad som har hänt är att politikerna vill att vi ska följa den logiska tråden: Droger -> Fel personer + Fel omständigheter = Dödsfall, masshunger, folkmord, undergång och alla hemskheter i världen.
Forksa lite mer i skiten och omvärderna sveriges traditionella drag, annars slutar det med att istälelt för att yngre människor tar det lungt med en joint hemma så boffar dom gas och skullfuckar sin hjärna 1000 ggr mer.
Så snart du gör det lättaste för svårt som blir de tyngre/dummare en större möjlighet, tror jag iaf.

Det är ju fruktansvärt tragiskt när människor överskrider det som anses vara "ok" och det blir ett missbruk som förstör deras fysiska och mentala stabilitet. Huruvida så är de svenska lagarna ungefär som att slå in hela världen i wellpapp, visst inget kan skada dig i det avseendet men du rånar individen på ett privilegum som vi i sverige inte känner till.
Helt klart det borde finnas restiktioner för att dumma/oförståndiga finns alltid, men gör dessa bedömningar utifrån logiska slutsatser och inte för att regeringen har en "good feeling" om att just detta kommer att förhinda folk från att skada sig.

Legaliser & Kontrollera
Senast redigerad av Hotdang 2008-10-28 kl. 01:22.
Citera
2008-10-28, 11:23
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans
Håller så jävla mycket med!, det borde vara en "Ljusmanifestation för offer för sig själva"
eller kanske för "narkotikapolitikens offer" hade vi inte haft den genomonda narkotikapolitiken kanske inte Majsans son tagit en okänd mängd heroin och dött, Gunnels son hade kanske inte ruinerat sig på att köpa knark och därför frusit ihjäl utan någon stans att sova eller Kerstins dotter kanske inte hade dött av AIDS om hon hade kunnat köpa rena verktyg!
En manifestation mot narkotikapolitikens offer hade absolut varit intressant. Och hade man kunnat ha den i samband med manifestationen för "narkotikans offer" så hade man nog fått bra med publicitet. Man hedrar samma personer, men arbetar ändå mot FMN och RNS.
Citera
2008-10-28, 11:41
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans

Jag känner/kände ett antal personer som har dött pga drogmissbruk. Samtliga skulle ha dött oavsett om tunga droger vore lagliga eller ej. Så att skylla allting på Sveriges restriktiva narkotikapolitik är bara skitsnack. Givetvis är tung narkotika en cancersvulst som bör utrotas även om detta är en omöjlighet. Jag anser dock fortfarande att narkotikabruk/missbruk i sig inte borde räknas som en kriminell handling.
Citera
2008-10-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag känner/kände ett antal personer som har dött pga drogmissbruk. Samtliga skulle ha dött oavsett om tunga droger vore lagliga eller ej. Så att skylla allting på Sveriges restriktiva narkotikapolitik är bara skitsnack. Givetvis är tung narkotika en cancersvulst som bör utrotas även om detta är en omöjlighet. Jag anser dock fortfarande att narkotikabruk/missbruk i sig inte borde räknas som en kriminell handling.

Det där var tråkigt att höra

Jag skyller inte farligheten enbart på politiken, knark är farligt. Narkotikapolitiken borde dock kunna optimeras för att skörda så få offer som möjligt, det är det jag försöker föra fram.
Citera
2008-10-28, 15:38
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:

Beklagar sorgen. Men jag måste fråga hur de dog? Varför skulle de vara döda om knark var lagligt - de hade nog inte ODat så grovt eller legat och sovit ute och frusit ihjäl direkt.
Citera
2008-10-28, 16:16
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Beklagar sorgen. Men jag måste fråga hur de dog? Varför skulle de vara döda om knark var lagligt - de hade nog inte ODat så grovt eller legat och sovit ute och frusit ihjäl direkt.

Subutex blandat med benso har det varit i dom tre senaste fallen. Med andra ord 100% "rena" tabletter som inte har blivit utblandade med något. Somnar man in och slutar andas i sömnen så gör man det oavsett om drogerna är lagliga eller ej.
Citera
2008-10-28, 18:29
Medlem
grissvanss avatar
Citat:
Jag sa inte att ingen kommer dö om narkotika är lagligt, givetvis kommer folk dö även om det är lagligt men mindre kommer göra det eftersom det är renare/kontrollerat och folk har mer korrektkunskap!
Även om det är synd att folk dör så har man eget ansvar därför kan man ju inte säga att det är den "tunga" narkotikans fel, hoppar man fallskärm riskerar man sitt liv och man får själv avgöra om man skall ta denna risken eller inte samma med narkotika, det är aldrig knarkets fel bara människans!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in