2008-10-27, 18:26
Medlem
Hej!

Jag letar efter ett bra kvalitets-elpiano. Begagnat eller nytt spelar inte så stor roll, men det ska vara hyffsade grejer.
Det behöver inte vara en massa flashiga knappar med inbyggda trummor och skit, och jag söker mest efter ett fullsize elpiano med realistiskt ljud.

Anslagskänsligt är ett krav!

Prisidé, max 5000?

Något i den här stilen kanske (men lite dyr)
http://www.blocket.se/vi/18479152.htm?ca=11_s
Senast redigerad av maverickgoose 2008-10-27 kl. 18:30.
Citera
2008-10-28, 16:37
Medlem
vad ska du andvända det till ? bara sitta hemma och spela för dig själv i hörlurar eller ?
Citera
2008-11-01, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munktr0ja
vad ska du andvända det till ? bara sitta hemma och spela för dig själv i hörlurar eller ?
Ett "riktigt" piano är för stort, måste stämmas och säkert underhållas lite då&då, det pallar jag inte.

Ska väl användas till att bli bättre på piano, men inte tumma på ljudet för det.
Och inbyggda högtalare hade inte vart helt fel/uttag för externa.
Citera
2008-11-01, 02:07
Avslutad
jag är inne på samma spår.

jag vill lära mig spela piano, men samtidigt inte störa resten av huset när jag plinkar och plånkar.

så även jag behöver tips på elpianon eller liknande. vet att jag för flera år sen såg ett som hade en funktion, att den spela en melodi, och de toner som spelades genererade att tangenten lyste. tröck man på rätt tangent fick man poäng eller nåt. som en inlärningsgrej asså. skulle vara bra att ha liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in