2008-10-27, 13:47
Medlem
Tja

jag vet att det är en dålig rubrik men aa bästa jag kunnde komma på

Min fråga är om spöken eller vad man nu kallar det kan försvinna utan att tex ett medium är där

För det är så att jag fick reda på en sak för några dar sedan när jag var hemma och såg på något spökprogram med morsan.

Då sa hon att det hade spökat i vårt hus tex att hon hört fotsteg i trappen stönanden,Lampor som sattes på etc etc och att dom nästan tänkte sälja vårt nyköpta hus för dom inte stod ut.

Nu till det märkliga hon sa att sen dagen jag kom hem från bb så hade hon och far aldrig haft några problem alls med andar och att tex deras hund som alltid hade vart rädd och stressad helt plötsligt hade börjat viffta på svansen och vart lugn etc

Så nu undrar jag varför blev det så här nån som har nån förklaring?

mwh// chillhunter (som inte tror på andar)
Citera
2008-10-27, 13:54
Medlem
din morsa fick väl byta blöjor på dig istället för att gå runt och inbilla sig saker och ting
Citera
2008-10-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy
din morsa fick väl byta blöjor på dig istället för att gå runt och inbilla sig saker och ting

haha så sa jag också till henne (kanske nått magiskt)
Citera
2008-10-27, 14:15
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det sägs ju att många sk poltergeists uppstår kring barn i puberteten - och det KAN ju vara så att vissa personer, när deras hormoner är i obalans, orsakar den här typen av fenomen. Och en gravid kvinna är ju full av alla möjliga hormoner.

Iofs skjuter det frågeställningen från spöken till psi-krafter, men det eliminerar ju i alla fall en religiös dimension.
Citera
2008-10-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det sägs ju att många sk poltergeists uppstår kring barn i puberteten - och det KAN ju vara så att vissa personer, när deras hormoner är i obalans, orsakar den här typen av fenomen. Och en gravid kvinna är ju full av alla möjliga hormoner.

Iofs skjuter det frågeställningen från spöken till psi-krafter, men det eliminerar ju i alla fall en religiös dimension.

men hur förklarar det hundens plötsliga humör ändring ?

i övrigt så är din teori väldigt trolig
Citera
2008-10-27, 14:22
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
men hur förklarar det hundens plötsliga humör ändring ?

Hundar påverkas ju av hur människor mår. Är människorna uppjagade, stressade och har konstigt kroppspråk märker hunden det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in