• 1
  • 2
2008-10-27, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Men jag tänkte installera FreeBSD på den och det verkar inte gå och formatera via den skivan, så jag tänkte om det fanns nåt sätt.

Jodå, gör om gör rätt.
Citera
2008-10-27, 06:30
Medlem
Följer du handboken så har du ett kapitel som förklarar hur du ska göra för att allokera utrymme till FreeBSD. Sedan sköter installationen formateringen av disken/partitionerna.
Citera
2008-10-27, 07:04
Medlem
Yes, du partitionerar som du vill ha sen formaterar den partitionerna till rätt filsystem.
Citera
2008-10-27, 13:10
Medlem
KruxaNs avatar
Kruxans stora tråd med FreeBSD problem

Nu har jag fått ett/par problem när jag installerar FreeBSD det står ungefär "unable to load ...
På typ allt ..
Fel på versionen?, tanka den från freebsd's ftpserver
Citera
2008-10-27, 13:24
Medlem
proxylims avatar
På ganska exakt ett dygn har du lyckats skapa minst 6 trådar med såna jävla skitfrågor som man enkelt kan googla till sig svaret på. Om du inte klara av det så kanske du ska hålla dig till Windows?
Eller så får vi starta en samlingstråd med namnet "KruxaN Försöker installera freeBSD men är helt jävla oduglig" så slipper vi i alla fall ca 30 nya trådar inom de närmsta dygnen.
Citera
2008-10-27, 13:48
Medlem
SLOBs avatar
Samtliga kruxantrådar om FreeBSD sammanfogade till en stor.

/mod
Citera
2008-10-27, 14:03
Medlem
KruxaNs avatar
Haha
Har gjort EXAKT så man ska göra, men när man ska installera alla saker från skivan står det hela tiden unable to load from blabla på allt ..
Citera
2008-10-27, 14:36
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Haha
Har gjort EXAKT så man ska göra, men när man ska installera alla saker från skivan står det hela tiden unable to load from blabla på allt ..
Jag tvivlar på att du gjort allt som man ska om det inte funkar.

Vad är det som inte kan laddas förresten? Vad är "allt"?
Är det kärnmoduler för uppstarten av installations-shellet eller är det paketen från skivan som inte kan tryckas in. Du får nog speca lite, och nog fundera på om BSD är någonting för dig. Frågan är, vad vill du få ut av det? Och finns det någon anledning tilla tt du inte kör linux istället, säga vad man vill men det är lättare för nya användare att hitta support och information om Linux än närapå något annat OS.
Citera
2008-10-27, 14:43
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
Jag tvivlar på att du gjort allt som man ska om det inte funkar.

Vad är det som inte kan laddas förresten? Vad är "allt"?
Är det kärnmoduler för uppstarten av installations-shellet eller är det paketen från skivan som inte kan tryckas in. Du får nog speca lite, och nog fundera på om BSD är någonting för dig. Frågan är, vad vill du få ut av det? Och finns det någon anledning tilla tt du inte kör linux istället, säga vad man vill men det är lättare för nya användare att hitta support och information om Linux än närapå något annat OS.

När man ska installera in paketet från skivan
Citera
2008-10-27, 14:47
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
När man ska installera in paketet från skivan

Svaret på resten av mina frågor då? Har du testat att bränna ut den på ett nytt medium igen och kollat checksum på den och så?
Citera
2008-10-27, 16:23
Medlem
SLOBs avatar
Exakt vad har du laddat ner?

Kan du länka till image-filen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto