• 1
  • 2
2008-10-27, 19:12
Bannlyst
I min mening betyder höga betyg ingenting förrutom ett verktyg att komma vidare.

Hade jag t.ex. vetat att jag kunde fått komma in i gymnasiet med 240 poäng när jag gick ut 9:an hade jag aldrig ens lagt ner en minut mer för än för att få just det. Nu fick jag istället 300 och minns hur mycket bråkade med SO läraren som gav mig VG i alla 4 SO-ämnen endast för att han inte tyckte om mig.
Nu, 4 år senare skrattar jag åt mina handlingar.
2008-10-27, 19:39
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Jag skulle vilja utnämna de som har 20.0 till att vad man skulle kallat inom scientologin clear eller vad vi andra bara kallar för fullständig harmoni.

Är det så att de som hade MVG i samtliga ämnen är oslagbara på det visset att man kan ge dem vad som helst och de lär sig saken fullständigt.

Huvudspåret jag vill komma in på är ändå att de som hade MVG i allt när de gick ut gymnasiet är i fullständig harmoni med sig själv och universum.

Du får ursäkta men det här var nog det dummaste jag hört på länge.
2008-10-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightWithin
Du får ursäkta men det här var nog det dummaste jag hört på länge.
Då har du nog inte läst en morgontidning eller sett på Nyheterna på länge. Det är en väldans massa snack om olika bedömningssystem i skolorna nu, och det kan man väl tycka vad man vill om kanske, men när dom gör det med förskolebarn... yikes... för att inte nämna hur detta påverkar individen. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2621&a=777782 Det finns antropologiska teorier (Audit culture) som i princip säger att det här sättet att mäta kvalitet med kvantitativa instrument skapar personer och kulturer som har ADD som ideal. Det är bra att ha koncentrationssvårigheter nuförtiden. Skriver du i ditt CV att du är "proaktiv" och "flexibel" så får du jobbet. Absurdum...
2008-10-27, 20:22
Medlem
Strawliess avatar
2.0 på Högskoleprovet är mer harmoniskt då eller?

Nästa gång, nästa gång! (Fick 1.9 första/förra gången, om det var ett eller två poäng från 2.0 vet jag inte)

Men såklart att man känner sig nöjd om man satsar på max och får max, fast "the final step" lät lite väl att ta i!
2008-10-27, 20:45
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Jag skulle vilja utnämna de som har 20.0 till att vad man skulle kallat inom scientologin clear eller vad vi andra bara kallar för fullständig harmoni.

Är det så att de som hade MVG i samtliga ämnen är oslagbara på det visset att man kan ge dem vad som helst och de lär sig saken fullständigt.

Huvudspåret jag vill komma in på är ändå att de som hade MVG i allt när de gick ut gymnasiet är i fullständig harmoni med sig själv och universum.

Detta är inte en filosofisk frågeställning och då trådstarten är trams, även om det kanske inte är avsiktligt, låses tråden.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in