• 1
  • 2
2008-11-17, 14:59
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du testat dubbelklickat på ikonen(inte texten)?
Nu har jag. Tänkte aldrig att det kunde vara nån skillnad, eftersom hela raden bli blå när jag för muspekaren över den. Plus att i Firefox funkar det att klicka var som helst i raden.
Men tack för hjälpen!
Citera
2008-11-17, 15:14
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
du är en klippa.

Eller skaffa Firefox!
Citera
2008-11-17, 16:29
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Eller skaffa Firefox!
Ja, jag vet inte riktigt varför jag inte kör FF... Kört det i åratal innan jag skaffade mac... Jag tankade det tidigare men blev avskräckt av den tjocka borden högst upp, då jag har en 13" vill jag ha så smal rad som möjligt - Jag antar att det är pisslätt att fixa till men har helt enkelt inte orkat.

Äh va fan, jag tankar det nu.
Citera
2008-11-17, 21:41
Medlem
wearcapeflys avatar
Detta blir lite OT, men jag kör ändå eftersom det är relaterat till det som skrevs tidigare i tråden...

Jag har nu installerat FireFox och minns genast varför jag inte gillade det förut. Hittills är det 2 grejjer som jag irriterar mig på:

1. tvåfingersrullningen är inte i närheten av att vara lika smidig och mjuk som i Safari.
2. Jag kan inte gå bakåt genom att svepa med tre fingrar över min glass trackpad.

Jag ska söka lösningar till dessa problem, men om någon har något tips så skriv gärna det.
Citera
2008-11-17, 23:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Nu har jag inte kollat i Firefox för Mac, men för Windows finns det en inställning under Avancerat > Allmänt > Använd mjuk rullning.

Kan kolla imorrn på Mac:en på jobbet.
Citera
2008-11-17, 23:50
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Nu har jag inte kollat i Firefox för Mac, men för Windows finns det en inställning under Avancerat > Allmänt > Använd mjuk rullning.

Kan kolla imorrn på Mac:en på jobbet.

Tror inte "mjuk rullning" ger samma effekt jag vill åt - i vilket fall löste jag det hela genom att tanka ner "minefield". Det är någon typ av patch till FF som tillåter dels pixelprecision i rullningen samt glass trackpad multitouch-rörelser.
Citera
2008-11-18, 00:39
Medlem
Andreasvbs avatar
Minefield är nightly builds av Firefox, innan den blir alpha/beta.
Citera
2008-11-18, 01:04
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Minefield är nightly builds av Firefox, innan den blir alpha/beta.
Det låter inte så säkert/stabilt. Man som lekman kanske ska hålla sig ifrån dessa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in