Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-25, 10:15
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Ja de menar att för de är det ändå viktigt att familjen (även övriga) har fått svar på vad som hänt Marua. Det betyder att det är uträtt men tyvärr dömdes han inte.
Det var hos kalla fall sedan innan eftersom det varit olöst fall. Är ju fortfarande kvar nu eftersom han inte dömts.

Att han blev friad är egentligen det mest smärtsamma för han.

Hela hans umgängeskrets, alla grannar , alla kolleger , alla samarbetspartner. Alla är garanterat medvetna om vad han har varit misstänkt för.
Dom har garanterat googlat och hittat denna tråden .

Tror ni verkligen att dom inte också tror att det är han som är skyldig. Laddat ner FUP:en, lyssnat på rättegången . Hört hur han stackar sig och spelar oskyldig.

Han är dömd i allas ögon , förutom rättens . Men vi dödliga medborgare glömmer aldrig . Han kommer förmodligen flytta, och ”hans” företag kommer också få lida.

Edit: Hade han fått fängelse hade han förmodligen varit ”bortglömd” i våra ögon , nåja , nån hade förmodligen hållet oss uppdaterade. Men hur som haver , hoppas hela hans liv går käpp rätt åt helvete!
Senast redigerad av Crabby88 2024-05-25 kl. 10:51.
Citera
2024-05-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Att han blev friad är egentligen det mest smärtsamma för han.

Hela hans umgängeskrets, alla grannar , alla kolleger , alla samarbetspartner. Alla är garanterat medvetna om vad han har varit misstänkt för.
Dom har garanterat googlat och hittat denna tråden .

Tror ni verkligen att dom inte också tror att det är han som är skyldig. Laddat ner FUP:en, lyssnat på rättegången . Hört hur han stackar sig och spelar oskyldig.

Han är dömd i allas ögon , förutom rättens . Men vi dödliga medborgare glömmer aldrig . Han kommer förmodligen flytta, och ”hans” företag kommer också få lida.

Edit: Hade han fått fängelse hade han förmodligen varit ”bortglömd” i våra ögon , nåja , nån hade förmodligen hållet oss uppdaterade. Men hur som haver , hoppas hela hans liv går käpp rätt åt helvete!

Jag hoppas också att han aldrig får uppleva glädje och hopp genom resten av livet för det han utsatte stackars Marua för. Hon blev bara 18 år medan han än idag går runt och nekar till allt. Men som sagt alla vet nu, så det spelar ingen roll.
Citera
2024-05-28, 02:15
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Polisiärt är det ju uppklarat.

Man har väl en ganska klar bild, men jag vill ändå påstå att det finns en del frågetecken. Men visst, man har nog en ganska god bild över vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av emazet
står fast i min åsikt att åter igen - detta var ett hedersmord

Din åsikt är inte så intressant här. Alla som har lite sunt förnuft och läst FUP förstår på ett ungefär hur det här mordet gått till och i vilken sfär som är mest logisk. Sen går det inte att fastställa rent juridiskt då det dels gått alldeles för lång tid och att bevisen inte är helt klockrena. Du får såklart ha en åsikt i det hela, men du skämmer bara ut dig själv när du säger att det är hedersrelaterat när du inte ens kan presentera belägg för detta i kontrast till FUP:en där alla typer av bevis och indicier pekar mot F*lip och hans vänner.

Undrar vem som placerat ut den där statyn förresten..
Citera
2024-05-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Man har väl en ganska klar bild, men jag vill ändå påstå att det finns en del frågetecken. Men visst, man har nog en ganska god bild över vad som hänt.

Din åsikt är inte så intressant här. Alla som har lite sunt förnuft och läst FUP förstår på ett ungefär hur det här mordet gått till och i vilken sfär som är mest logisk. Sen går det inte att fastställa rent juridiskt då det dels gått alldeles för lång tid och att bevisen inte är helt klockrena. Du får såklart ha en åsikt i det hela, men du skämmer bara ut dig själv när du säger att det är hedersrelaterat när du inte ens kan presentera belägg för detta i kontrast till FUP:en där alla typer av bevis och indicier pekar mot F*lip och hans vänner.

Undrar vem som placerat ut den där statyn förresten..

Har varit aktiv i denna tråden i flera inlägg, men såklart har du inte sökt i forumet för att dubbelkolla det innan du skickade din äckliga lilla kommentar. Puss och hej
Citera
2024-05-28, 07:27
Medlem
Citat:
Har varit aktiv i denna tråden i flera inlägg, men såklart har du inte sökt i forumet för att dubbelkolla det innan du skickade din äckliga lilla kommentar. Puss och hej

Men det är problematiskt att du baserar ditt påstående på den ”lilla” detaljen som du själv beskriver. Att Maruas familj inte anmält henne försvunnen beror på många saker och det har du säkert läst själv. Hon hade inte den bästa relationen till de just då, hon hade nyligen flyttat.
Citera
2024-05-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Men det är problematiskt att du baserar ditt påstående på den ”lilla” detaljen som du själv beskriver. Att Maruas familj inte anmält henne försvunnen beror på många saker och det har du säkert läst själv. Hon hade inte den bästa relationen till de just då, hon hade nyligen flyttat.

Det var en av mina skäl, har MÅNGA fler. Tro mig skulle kunna diskutera fallet i timmar, har i stort sett läst hela FUP på ca 8000 sidor. Det är därför jag är så pass övertygad. Men självklart kan jag ju ha fel….

Ibland är det som är mest enkelt och konkret, det som stämmer. Just den detaljen ang att ingen i familjen anmäler henne försvunnen i 2 veckor.

MEN det du säger stämmer någorlunda. Ja hon flyttade ut eftersom hon hade problem med sin pappa (ännu en anledning till att det kan vara hedersmord, hon ville FLY från sin pappa, SOC hjälpte till med lägenhet).

Jag har lagt ner mycket tid och energi på Maruas tragiska fall och orkar inte argumentera för min åsikt, som jag gjorde förut. Som sagt har läst på ordentligt av FUP och har kunnat få fram ungefär 10 skäl till att detta talar starkt på ett hedersmord. Tror många fokuserar på grabbarna i fallet och inte riktigt läser förhören med Maruas släkt och bekanta till henne/släkten.
Citera
2024-06-09, 02:03
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:

Som sagt, har du plöjt FUP:en och lyssnat på rättegången med lite logiskt tänk hade du kommit till samma slutsats som vi andra.
Citera
2024-06-14, 17:59
Medlem
Någon som vet vem det nya vittnet var i HR?
Citera
2024-08-07, 21:17
Medlem
Den lilla horan Filip har i alla fall blivit outad för alltid. Alla på Sundstrand vet att han är skyldig och är riktigt härligt att hans grannar är så osvenska att de inte längre pratar eller ens hälsar på honom.
Citera
2024-08-07, 21:43
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABN
Den lilla horan Filip har i alla fall blivit outad för alltid. Alla på Sundstrand vet att han är skyldig och är riktigt härligt att hans grannar är så osvenska att de inte längre pratar eller ens hälsar på honom.

Och det vet du ?
Citera
2024-08-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Och det vet du ?
Svar ja, 2 av mina bästa vänner bor på samma gata.
Citera
2024-08-08, 12:46
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABN
Svar ja, 2 av mina bästa vänner bor på samma gata.

Okej!
Du får mer än gärna berätta mer. För alla vill han ska lida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in