2023-09-06, 20:02
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Stackars tjej. Livet framför sig.
Tack för fruktansvärda bilder.

Ja jag håller med! Blir han inte fälld så tror jag inte på rättvisan längre. Sedan tror jag inte ett skit på vådaskott. Läser man FUP så framkommer det tydligt att han hade problem med henne.
Hon var inte lika "lätt" som de andra tjejerna han hade. Första gången han tog struptag på henne var för att hon ville göra slut.
Dessutom framgår det i förhör att han var svartsjuk. Hon var nog kär i honom emellanåt men knappast hela tiden.
Han var van att göra som han ville med tjejer och ha några stycken samtidigt. Det roliga var att nu träffade han sin like. Hon brydde sig väldigt lite om vad han tyckte och träffade också andra.

Hon var mycket tuffare än han. (Det var iofs de flesta). Har aldrig varit med om en sådan bortklemad människa. Han vill ha det till att hon sov över den sista natten för att hon kanske "var kär" som han uttryckte det. Sanningen var ju att han dödat henne och det är möjligt att hon stuckit ut på något ställe om hon fått chansen i stället för att sitta med det drogade vraket. Men det satte han stopp för.

Sedan ringer han upp sina yngre kompisar och får de att ställa upp med att frakta bort kroppen. Skulle vara väldigt intressant att veta vem han träffade vid 5-tiden på morgonen när han påstod att han sov.
Behövde han någon typ av droger som han inte hade hemma? Eller behövde han verktyg så han kunde sätta igång att stycka henne?

Fy fan Malmö Tingrätt om ni inte dömer honom. Det är väl inte så jä*la konstigt att ingen har snackat när man läser FUP (vilket för övrigt tas upp av Sydsvenskan också). Låter ni honom gå fri så betyder det att ni tycker det är okej med mord bara man styckar och gömmer kroppen.

Dessutom anser jag att det automatiskt ska betraktas som mord om man styckar och gömmer en kropp. Vilken anledning har man att göra det om det är en olyckshändelse?

Spärra in denne glömske tragiska figuren, det är det bästa ni har gjort hittills i era liv i så fall.
Dessutom Kaj var det skitbra att du vittnade.. Det var såklart svårt för många att vittna då när hela bekantskapskretsen hade problem med polisen.

Kaj allt du sa som kollats upp stämmer. Tycker det är skitbra att du satte dig och vittna. Att advokaten klagade och gnällde är bara att skita i.
Senast redigerad av why123 2023-09-06 kl. 20:07.
Citera
2023-09-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja jag håller med! Blir han inte fälld så tror jag inte på rättvisan längre. Sedan tror jag inte ett skit på vådaskott. Läser man FUP så framkommer det tydligt att han hade problem med henne.
Hon var inte lika "lätt" som de andra tjejerna han hade. Första gången han tog struptag på henne var för att hon ville göra slut.
Dessutom framgår det i förhör att han var svartsjuk. Hon var nog kär i honom emellanåt men knappast hela tiden.
Han var van att göra som han ville med tjejer och ha några stycken samtidigt. Det roliga var att nu träffade han sin like. Hon brydde sig väldigt lite om vad han tyckte och träffade också andra.

Hon var mycket tuffare än han. (Det var iofs de flesta). Har aldrig varit med om en sådan bortklemad människa. Han vill ha det till att hon sov över den sista natten för att hon kanske "var kär" som han uttryckte det. Sanningen var ju att han dödat henne och det är möjligt att hon stuckit ut på något ställe om hon fått chansen i stället för att sitta med det drogade vraket. Men det satte han stopp för.

Sedan ringer han upp sina yngre kompisar och får de att ställa upp med att frakta bort kroppen. Skulle vara väldigt intressant att veta vem han träffade vid 5-tiden på morgonen när han påstod att han sov.
Behövde han någon typ av droger som han inte hade hemma? Eller behövde han verktyg så han kunde sätta igång att stycka henne?

Fy fan Malmö Tingrätt om ni inte dömer honom. Det är väl inte så jä*la konstigt att ingen har snackat när man läser FUP (vilket för övrigt tas upp av Sydsvenskan också). Låter ni honom gå fri så betyder det att ni tycker det är okej med mord bara man styckar och gömmer kroppen.

Dessutom anser jag att det automatiskt ska betraktas som mord om man styckar och gömmer en kropp. Vilken anledning har man att göra det om det är en olyckshändelse?

Spärra in denne glömske tragiska figuren, det är det bästa ni har gjort hittills i era liv i så fall.
Dessutom Kaj var det skitbra att du vittnade.. Det var såklart svårt för många att vittna då när hela bekantskapskretsen hade problem med polisen.

Kaj allt du sa som kollats upp stämmer. Tycker det är skitbra att du satte dig och vittna. Att advokaten klagade och gnällde är bara att skita i.

Jag håller helt och hållet med. Han måste dömas för detta, för det det finns inget annat alternativ till hur Marua mördats. Detta är sanningen punkt slut, om de släpper honom så är det som du säger att de är ok med mord.
Citera
2023-09-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Jämförelse mellan hur området ser ut idag vs 2011 (äldsta jag kunde hitta). Fyndplatsen markerad med rött kryss. På andra bilden har jag ritat med ljusblå linje var det gick en körbar skogsväg vid tiden för mordet, enligt boende i området var öppningen till denna mycket väl dold.

https://www.bildtagg.se/bild/pahmhxwgu2ol06if4ky115q7

Så det var ingen öppen åker eller liknande han/dem stod och grävde ner henne på, utan han/dem valde ett avlägset litet skogsområde man kunde köra ända fram till. Och räknade nog aldrig med att någon skulle skövla och gräva upp just där 15 år senare.

Bild på skogsvägen som boende i området hade kvar och gav till polisen: https://www.bildtagg.se/bild/yv0f4nvypwyjuuzv7jw9b84y

Jag undrar varför de valde att gömma det på olika ställen. Kan det möjligtvis vara så att de delat på sig och valt ställen själva? Det är så konstigt.
Citera
2023-09-08, 11:05
Medlem
Sen är det väldigt anmärkningsvärt att han var intresserad av mordet på Wilma Andersson, hans historik visade i fupen att han sökt och läst i Flashback flera gånger. Jag själv följde fallet från start och i Wilma tråden kommer hans namn också upp eftersom morden är lika och folk drog slutsatser iom att han också bodde i Uddevalla vid tidpunkten.
Citera
2023-09-08, 23:42
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Jag undrar varför de valde att gömma det på olika ställen. Kan det möjligtvis vara så att de delat på sig och valt ställen själva? Det är så konstigt.

Har också funderat på det, för det är det enda jag inte begriper riktigt. Men kanske det var så att en pantad 20-åring år 2002 inbillade sig att om man gömde huvudet någon annanstans så skulle kroppen inte gå att identifiera. Alternativt dödsorsaken bli svårare att fastställa. Som en extra säkerhetsåtgärd.
Senast redigerad av SigneKanin 2023-09-08 kl. 23:45.
Citera
2023-09-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Om man mot all förmodan vill se hur kroppen såg ut när den grävdes upp är det bara att öppna FUP som redigerbar pdf och dra och flytta bilderna utanför maskningen. Upptäckte det av misstag.

Har du testat på andra fupar om de går att flytta bilderna?
Citera
2023-09-10, 03:39
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Har du testat på andra fupar om de går att flytta bilderna?

Va? Varför skulle jag det?
Citera
2023-09-10, 12:05
Medlem
Någon som har ljudfilerna ifrån rättegången?
Citera
2023-09-11, 17:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
När kommer domen? Har gått ett tag nu sen rättegången slutade.
Citera
2023-09-11, 17:47
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Enligt SVT så kommer domen imorgon 12 september.
Citera
2023-09-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. I Europakonventionen finns det ett förbud mot självinkriminering, dvs att man inte har någon skyldighet att ange sig själv eller bidraga till sin egen utredning. Man har alltså rätt att ljuga, tiga, hålla sig undan osv. Det hade ju knappast varit en "rättighet" om det skulle leda till 50% längre straff eller slopad villkorlig frigivning. Det kan vi enas om va?

2. Gällande "skadeståndet" och frågan om återbetalning så handlade ju det om att det inte fanns lagstöd för att kräva tillbaks pengarna, vid tiden som detta betalades ut. T.o.m JK Mari Heidenborg sa själv att det hela är stötande - och att det med dagens lagstiftning hade gått att framställa ett återkrav. Så detta handlar ju snarare om "otur" än någonting annat.

Inte otur, det är rättsröta i ett land som anser sig vara ett av dr mest rättssäkra länderna i världen, detta gäller såklart bara för gärningsmän, inte för alla offer.
Citera
2023-09-12, 10:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
När kommer domen? Har gått ett tag nu sen rättegången slutade.
Idag klockan 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in