Citat:
Ja jag håller med! Blir han inte fälld så tror jag inte på rättvisan längre. Sedan tror jag inte ett skit på vådaskott. Läser man FUP så framkommer det tydligt att han hade problem med henne.
Hon var inte lika "lätt" som de andra tjejerna han hade. Första gången han tog struptag på henne var för att hon ville göra slut.
Dessutom framgår det i förhör att han var svartsjuk. Hon var nog kär i honom emellanåt men knappast hela tiden.
Han var van att göra som han ville med tjejer och ha några stycken samtidigt. Det roliga var att nu träffade han sin like. Hon brydde sig väldigt lite om vad han tyckte och träffade också andra.
Hon var mycket tuffare än han. (Det var iofs de flesta). Har aldrig varit med om en sådan bortklemad människa. Han vill ha det till att hon sov över den sista natten för att hon kanske "var kär" som han uttryckte det. Sanningen var ju att han dödat henne och det är möjligt att hon stuckit ut på något ställe om hon fått chansen i stället för att sitta med det drogade vraket. Men det satte han stopp för.
Sedan ringer han upp sina yngre kompisar och får de att ställa upp med att frakta bort kroppen. Skulle vara väldigt intressant att veta vem han träffade vid 5-tiden på morgonen när han påstod att han sov.
Behövde han någon typ av droger som han inte hade hemma? Eller behövde han verktyg så han kunde sätta igång att stycka henne?
Fy fan Malmö Tingrätt om ni inte dömer honom. Det är väl inte så jä*la konstigt att ingen har snackat när man läser FUP (vilket för övrigt tas upp av Sydsvenskan också). Låter ni honom gå fri så betyder det att ni tycker det är okej med mord bara man styckar och gömmer kroppen.
Dessutom anser jag att det automatiskt ska betraktas som mord om man styckar och gömmer en kropp. Vilken anledning har man att göra det om det är en olyckshändelse?
Spärra in denne glömske tragiska figuren, det är det bästa ni har gjort hittills i era liv i så fall.
Dessutom Kaj var det skitbra att du vittnade.. Det var såklart svårt för många att vittna då när hela bekantskapskretsen hade problem med polisen.
Kaj allt du sa som kollats upp stämmer. Tycker det är skitbra att du satte dig och vittna. Att advokaten klagade och gnällde är bara att skita i.
Senast redigerad av why123 2023-09-06 kl. 20:07.
Senast redigerad av why123 2023-09-06 kl. 20:07.