2023-11-18, 04:45
Medlem
gymkroppar är fula inte hälosamma. du vill göra övningar som tränar hela kroppen. men kör inte maraton sprint, det kommer att göra dig för smal. istället föreslår jag daglig power walking i 15 minuter eller så. plus för sport för båda könen föreslår jag simning, gymnast, volleyboll, balett. Så jag föreslår akrobatisk träning med din egen kroppsvikt till exempel armhävningar för armmuskler, plus dagliga promenader och i kombination med en av sporterna jag nämnde ovan. också inga steroider de förstör dina hormoner och kroppsestetik. sport som kräver att du använder hela din kropp själv. Sport som kombinerar att använda muskler plus med uthållighet
Senast redigerad av ForumsHack 2023-11-18 kl. 04:59.
Citera
2023-11-18, 05:05
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
gymkroppar är fula. du vill göra övningar som tränar hela kroppen. men kör inte maraton sprint, det kommer att göra dig för smal. istället föreslår jag daglig power walking i 15 minuter eller så. plus för sport för båda könen föreslår jag simning, gymnast, volleyboll, balett. Så jag föreslår akrobatisk träning med din egen kroppsvikt till exempel armhävningar för armmuskler, plus dagliga promenader och i kombination med en av sporterna jag nämnde ovan. också inga steroider de förstör dina hormoner och kroppsestetik

Dummaste inlägget jag läst på länge.
Hur tror du simmare bygger upp sin fysik: Jo genom en hel del vikträning!
Balett? Hur tror du Van Damme piffade upp sin balett och kampsportsträning. Åter igen gymmet!
Volleyboll. Volleybollspelare ser ut som smala pinnar.
Att göra armhävningar är ingen akrobatisk träning och bygger främst lite bröst och axlar om man kör vanliga. Bygga är att ta i.
Bygga armar och snygg fysik gör man på gymmet.
Gör du ett genomslag på snyggast fysik så kommer de allra flesta enas om att 60-70 talets kroppsbyggare kombinerat med hollywoodfysik som Van Damme är mest eftertraktat. Då krävs det år av dedikation på gymmet.
Att hålla på lira padel, volleyboll eller nått annat påhitt, gå promenader och göra armhävningar kommer aldrig bygga muskler på ett optimalt sätt.
Citera
2023-11-18, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Dummaste inlägget jag läst på länge.
Hur tror du simmare bygger upp sin fysik: Jo genom en hel del vikträning!
Balett? Hur tror du Van Damme piffade upp sin balett och kampsportsträning. Åter igen gymmet!
Volleyboll. Volleybollspelare ser ut som smala pinnar.
Att göra armhävningar är ingen akrobatisk träning och bygger främst lite bröst och axlar om man kör vanliga. Bygga är att ta i.
Bygga armar och snygg fysik gör man på gymmet.
Gör du ett genomslag på snyggast fysik så kommer de allra flesta enas om att 60-70 talets kroppsbyggare kombinerat med hollywoodfysik som Van Damme är mest eftertraktat. Då krävs det år av dedikation på gymmet.
Att hålla på lira padel, volleyboll eller nått annat påhitt, gå promenader och göra armhävningar kommer aldrig bygga muskler på ett optimalt sätt.
du har fel. jag simmar och tränar gymnastik och ingen jag känner går till gymmet. det är välkänt att för mycket muskler gör det svårare att prestera. och musklerna du kan få från dessa sporter räcker för dem och för att ha en fin kropp. Jag pratar om en "slim fit" muskulös kropp. Inte de där skrymmande människorna du ser på gymmet.
Senast redigerad av ForumsHack 2023-11-18 kl. 05:23.
Citera
2023-11-18, 05:20
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom2
Hej

Jag har precis börjat träna stenhårt (kört 2 timmar nästan varje dag under den senaste månaden) för att jag vill ha en vältränad och fin kropp. Men samtidigt tycker jag (och de vänner jag pratat med, både killar och tjejer) att det är riktigt fult med folk som är för biffiga (hoppas ingen tar illa upp, inte meningen).

Jag mer ute efter en "vältränad" kropp och helst så rörlig som möjligt, dvs jag vill inte bli ett muskelberg som knappt kan klia mig på ryggen för att alla musklerna är ivägen (nu överdriver jag men tror ni förstår hur jag menar).

Har ni några tips på hur man får en mer lagom vältränad/väldefinerad/rörlig/smidig/snabb och framför allt snygg kropp (som tjejerna gillar dvs)? Har någon tips på övningar med mera? Tack.
Bäst att du tar det lugnt när du gymmar för plötsligt vaknar du upp på morgonen och är så där sjukt biffig och det finn ingen återvändo.
Citera
2023-11-18, 16:08
Medlem
Citat:
du har fel. jag simmar och tränar gymnastik och ingen jag känner går till gymmet. det är välkänt att för mycket muskler gör det svårare att prestera. och musklerna du kan få från dessa sporter räcker för dem och för att ha en fin kropp. Jag pratar om en "slim fit" muskulös kropp. Inte de där skrymmande människorna du ser på gymmet.
Nej det är välkänt att alla som håller med någon form av sport kör styrketräning vid sidan av.
Simmare, löpare, kampsport, skidåkning, tennis osv listan är hur lång som helst.
Styrketräningen sker i regel på gym där det finns utrustning.

Folk går till gymmet av massor av olika anledningar och tränar olika beroende på vad man vill uppnå.

Vidare så blir man inte superstor direkt.
Du kan vara 185 cm lång och väga 85 kg och vara smal med god kondition samt styrka.
Citera
2023-11-18, 16:18
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Du vet inte vad du pratar om och är en amatör. Alla som idrottar vet att styrketräning är det viktigaste komplementet till sporten. Det finns ett fåtal idrotter där för mycket muskler är en nackdel, men det är ingenting du som amatör behöver fundera över. Ännu mer pinsamt är det att du föreslår 15 minuter powerwalk i stället för träning, skrattretande.
Citera
2023-11-18, 16:30
Medlem
Att vakna upp och vara ofrivilligt biffig är inget vanligt förekommande problem. Du behöver inte oroa dig. Som jag förstår det har du inga egentliga mål gällande vikt eller prestation, utan det primära målet är att få en vältränad kropp. Träna regelbundet, ät en näringsrik varierad kost och ha tålamod. Det handlar om att ha en hållbar livsstil som du kan bibehålla över tid. All muskelnedbrytande träning bygger muskler, med ditt mål hade jag främst fokuserat på styrketräning där maskiner och vikter varvas med kroppsvikt.
Citera
2023-11-18, 21:33
Medlem
LaLocas avatar
Träna mycket styrketräning, ät inte för mycket och kör mycket rörlighetsträning.
Citera
2023-11-18, 21:57
Medlem
Ashtanga Yoga, om du orkar med riktigt fysisk träning.
Citera
2023-11-19, 02:24
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:

Prestera hur då? Du blir ju ändå nerbrottad av större muskulösare person.
Citera
2023-11-19, 09:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det är välkänt att alla som håller med någon form av sport kör styrketräning vid sidan av.
Simmare, löpare, kampsport, skidåkning, tennis osv listan är hur lång som helst.
Styrketräningen sker i regel på gym där det finns utrustning.

Folk går till gymmet av massor av olika anledningar och tränar olika beroende på vad man vill uppnå.

Vidare så blir man inte superstor direkt.
Du kan vara 185 cm lång och väga 85 kg och vara smal med god kondition samt styrka.

Så kan det nog vara. Men värdesätts inte olika kroppar då? Där t.ex. en idrottskille som kör på gymmet för att kunna bli bättre på sin idrott typ ses som en riktig snubbe medan en som bara pumpar muskler och enbart använder dem till att stå att beundrar sig själv framför spegeln ses som lite halvfjantig?
Citera
2023-11-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så kan det nog vara. Men värdesätts inte olika kroppar då? Där t.ex. en idrottskille som kör på gymmet för att kunna bli bättre på sin idrott typ ses som en riktig snubbe medan en som bara pumpar muskler och enbart använder dem till att stå att beundrar sig själv framför spegeln ses som lite halvfjantig?
Båda tjänar väl ett egoistiskt syfte?

Man vill bli bättre eller förbättra något? Varför?

En kropp som någon fått från calisthenics, avancerad gymnastik, kampsport osv kan ju se lika gärna se ut som någon som styrketränar.
Folk har någon ide om att biceps skulle se annorlunda ut på säg en gymnast jämfört med en snubbe som gymmar.
Det gör den ju inte och funktionen är den samma.

Enda skillnaden är rörelser man tränar som man blir bra på.

Du kan styrketräna/träna för att bli bra på något eller enbart för att se bättre ut.
Hur avgör någon annat detta som ser en på badhuset?

Dom där musklerna kom till för att han ville bli stark!
Som där kom till för att han ville bli en bättre kampsportare!
Dom där är bara 'pump muskler" för utseende.

Det gör man ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in