2008-11-03, 13:45
Medlem
red_addictions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Den är väl värt ett besök. Riktigt schyst klubb.
Ja det stämmer nog, brudar har fri bar och killar får gratis öl Drog dit med några polare för nåt år sedan, kom dit vid 23tiden på kvällen, åkte inte hem förrän 08 morgonen därpå, askalas Hade kul där hela natten, dog typ aldrig ut

Låter ju grymt . Vad är det för slags folk som hänger där? Var på en annan klubb i Kbh och där sprang det bara runt massor fjortisar.
Citera
2008-11-03, 13:50
Medlem
sinologens avatar
Tullhuset nere vid vattnet tycker jag är ett rätt trevligt ställe. Fint för att ta några drinkar innan man ger sig av. Kavaj-aktigt ställe så om det inte är din grej så....
Citera
2008-11-03, 23:44
Medlem
SexyBeasts avatar
Har Köpenhamn någon motsvarighet till Stueplan, dvs. alla hippa ställen koncentrerade på en liten yta?
Citera
2008-11-06, 21:11
Avslutad
Så efter att man varit på Sensation i CPH den 15 Nov så är det alltså Diskotek In man ska till?
Citera
2008-11-07, 04:45
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red_addiction
Låter ju grymt . Vad är det för slags folk som hänger där? Var på en annan klubb i Kbh och där sprang det bara runt massor fjortisar.

Det var det faktiskt också. Jag är ingen klubbmänniska. hänger mer på barer där det är lite softare stämning, mer äldre kvinnor o schystare stämning, men den klubben var faktiskt helt ok
Väldigt blandat folk, men mest var det väl såna där typiska nattklubbare. Dom hade ju olika musikstil på olika plan i byggnaden, så det var olika på varje våning. En mer techno/transfjollor och en mer dancebajs och "normalt" folk.

Man var tvungen att vara propert klädd iaf, fick inte komma in om man hade synliga tatueringar, slafsiga kläder osv.
Citera
2008-11-08, 18:54
Medlem
icarus_gbgs avatar
Här bokade vi bord sist vi har i Köpenhamn:

http://www.luuxcph.dk/

Har en lägenhet precis vid Nasa så det blev ju ett besök där också Eller, precis och precis, men precis ovanför "Den elektriske hjörne" och Flippa K butiken.
Citera
2008-11-10, 09:17
Medlem
red_addictions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det var det faktiskt också. Jag är ingen klubbmänniska. hänger mer på barer där det är lite softare stämning, mer äldre kvinnor o schystare stämning, men den klubben var faktiskt helt ok
Väldigt blandat folk, men mest var det väl såna där typiska nattklubbare. Dom hade ju olika musikstil på olika plan i byggnaden, så det var olika på varje våning. En mer techno/transfjollor och en mer dancebajs och "normalt" folk.

Man var tvungen att vara propert klädd iaf, fick inte komma in om man hade synliga tatueringar, slafsiga kläder osv.

Gött! Blir nog det här stället till helgen då, tack för hjälpen
Citera
2008-11-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av red_addiction
Gött! Blir nog det här stället till helgen då, tack för hjälpen

Va med där två kvällar förra vintern, va helt okej även om den fria baren inte var mycket att hurra för. Bättre att köpa det man vill ha där. Undervåningen var inte riktigt min stil, endast tung techno med folk med lysande stavar i käften.
Men helt klart värt att gå dit ändå
Citera
2011-10-13, 06:57
Medlem
Bumpar denna för att inte starta en ny tråd.

Jag ska, som så många andra, åka till Sensation i Köpenhamn.
Kör en weekend där från 28-30 okt och jag vill gärna gå ut på någon house/techno-ish klubb.
Någon som har något fint att rekommendera?

Peace
Citera
2011-10-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Har Köpenhamn någon motsvarighet till Stueplan, dvs. alla hippa ställen koncentrerade på en liten yta?

Tack och lov inte. Eller ja, det finns iaf inget som liknar Stureplan. Nu har jag bara besökt stället ett par gånger men "hippt" är nog det sista jag skulle beskriva Stureplan som. Otroligt cheesy och en orgie i dålig smak är nog mer rättvisande.

De flesta klubbar/barer som jag kan tänka mig du kan vara ute efter med det inlägget ligger inom några gator från Kgs Nytorv. Karel Van Mander, Victor, Sommersko etc.
Citera
2015-07-07, 08:31
Bannlyst
Bump!
Citera
2015-07-12, 18:36
Medlem
Fairbankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Bump!

Gillar du house/techno är Culture Box att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in