Citat:
Ursprungligen postat av rillwigaz
När jag har chattat med en viss person på MSN, har det vid några tillfällen hänt att jag skrivit ett meddelande, och sedan fått tillbaka en text som säger: Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare" och därefter visas meddelandet jag skickade.
Vaddå "alla mottagare"? Jag chattar ju bara med EN person! Har den som jag chattar med i så fall vidarekopplat vår chat-konversation så att flera andra sitter och smygläser, eftersom MSN-programmet plötsligt börjar tala om ALLA mottagare?
Nästa meddelade jag skriver kommer fram som vanligt, och jag får svar från den jag chattar med. Så vi kan alltså fortsätta att chatta som vanligt. Men varför säger MSN-programmet att meddelandet skulle levereras till ALLA mottagare, när det bara än EN som jag chattar med? Betyder det att jag deltar i någon slags grupp-chat, utan att själv veta om det?
Javisst, MSN känner av att någon smygläser din msn. Istället för att göra det rimliga, skicka upp stora rutor i röd text som blinkar och piper så att du märker det och kan vidta några åtgärder, så nöjer de sig med kryptiska varningar när buggar dyker upp. Varför? Jo, det är nämligen NSA som sitter och tjuvlyssnar på mandat av "The Patriot Act" (det finns planer på att införa ett liknande system i Sverige 1 januari 2009), och MSN vill bara varna smarta personer som förstår deras kryptiska varningar. Faktum är att många som lyckats knäcka denna integritetskränkning numera har toppbetalade jobb på NSA:s kryperingsavdelning. Alla de tidigare hade ett IQ på över på över 131 Wechsler-skalan, så chansen är mycket stor att du kommer få en anställning på en mycket utmanande och stimulerande tjänst, och ett medlemsskap i Mensa. Jag kan bara gratulera, och be dig att inte prata om det här, det är såklart meningen att detta ska vara hemligt.
//"Jonas"
Säpo