2008-10-25, 00:52
Medlem
Det här är en mycket livsrelevant fundering. Jag är en fattig student och vill ha en espressobryggare. Budget-gadgets är ondskan själv men lever man på CSN har man tyvärr inte så många valmöjligheter. Finns det någon som köpt ÖB:s budget-espressobryggare (395:-) och kan tala om för mig om det är totalt skräp eller om det faktiskt går att dricka kaffet.
Citera
2008-10-25, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stargazr
Det här är en mycket livsrelevant fundering. Jag är en fattig student och vill ha en espressobryggare. Budget-gadgets är ondskan själv men lever man på CSN har man tyvärr inte så många valmöjligheter. Finns det någon som köpt ÖB:s budget-espressobryggare (395:-) och kan tala om för mig om det är totalt skräp eller om det faktiskt går att dricka kaffet.

för er som inte vet vilken TS menar;

http://www.overskottsbolaget.se/imag...in+3500709.jpg
Citera
2008-10-25, 10:51
Medlem
Paer86s avatar
Jag tror du blir gladare av en mokabryggare. Blir som vanlig espresso, fast det är svårare att få crema. Köpte min för 60-70kr på lagerhaus.
Citera
2008-10-25, 12:18
Medlem
Seamus Costellos avatar
Köp den. Jag har ingen aning om huruvida den är bra eller inte, men den kostar ju som en ordinär bryggare. Experimentera sen med olika kaffesorter. Ibland blir det en fullträff. Min dyra maskin funkar bäste med Willys ful-kaffe för 14 spänn paketet. Tur...
Citera
2008-10-26, 10:39
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Jag tror du blir gladare av en mokabryggare. Blir som vanlig espresso, fast det är svårare att få crema. Köpte min för 60-70kr på lagerhaus.

Håller med! Jag köpte en liknande espressobryggare från öb för nåt år sen, då den var nersatt från 400 till 99, så jag kunde inte låta bli, men gu va krånglit de var! Kaffet vart ju gott, men tiden o omständigheten för o få en kopp kaffe gjorde att den vart använd kanske 5 ggr, sen blev den en köksprydnad... Köpte sen en mokabryggare på rea för 10 kr på Rusta, koppen under var i aluminium o den var i röd plast upptill, Klockren! Skitgott kaffe, inge krångel, men var man någgra stycken så tog det ju sin tid... köpte därför en perkulator o gav bort den Ska nog köpa en till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in