Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-25, 18:39
Medlem
Y0dAs avatar
Nästan konstigt att du har fått elva svar och inget av dom har involverat tvåan.
Citera
2008-10-25, 23:39
Medlem
Bloodhounds avatar
Vet faktiskt inte om detta fungerar men fukta ytan med vatten och fyll med vitlökssmör innuti. Grilla i ugnen tills ytan är krispig och smöret smält. Servera till soppa!
Citera
2008-10-26, 00:31
Medlem
buffalos avatar
Ströbröd.
Citera
2008-10-26, 00:34
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av custer
Förutom att slå den i huvudet på folk.

Går den ett använda den i matlagning på något vettigt sätt? Rosta kanske?

Kanske någon sorts vitlöksbröd? Med lite olja och pressad vitlök och en smula salt så kan det kanske bli en krispig men angenäm anrättning, i alla fall om den saerveras som tilltugg till något annat.
Fast jag undrar lite varför du inte bara kastat den.
Citera
2008-10-26, 00:35
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Nästan konstigt att du har fått elva svar och inget av dom har involverat tvåan.

.. jag var inne på att föreslå att trä en kondom över den osv... men försöker hålla en ny lite mer konstruktiv linje och lät bli... tills nu. Det var till fel.
Citera
2008-10-26, 10:27
Medlem
redbull72s avatar
Du kan ju alltid dela den o bre massor av bregott på den, ta en STOR kopp choklad o doppa! Himmelskt gott!
Eller så kan du bryta den i småbitar o använda dem till o mäska för mört, fånga mörten, ha dom i ett syresatt badkar,sälja dom till angelfiskare, Du får säkert 1-3 kr st för dom o kan köpa färskt bröd för pengen!
Citera
2008-10-26, 11:15
Medlem
Bruschetta fungerar så vitt jag vet att göra på lite torrt bröd. Vilket spännande första inlägg jag fick efter att ha läst på matforumet i nästan ett år
Citera
2008-10-26, 11:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noa
Bruschetta fungerar så vitt jag vet att göra på lite torrt bröd. Vilket spännande första inlägg jag fick efter att ha läst på matforumet i nästan ett år
Grattis!

~Paul~
Citera
2008-10-26, 13:06
Medlem
Gör äppelkaka på den.
Smula sönder inkråmet och blanda med äppelmos, kanel, lite socker och kardemumma. Grädda i ugnen ca 45-60 minuter på nedersta falsen i ca 180 grader.

Eller skär äppelbitar och varva med brödskivor och häll över en mjölk-och äggblandning med lite socker och kanel i också. In i ugnen tills den är klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in