2008-10-24, 17:24
Medlem
Lakroys avatar
Hej, jag har ett litet problem som jag hoppas att någon kunnig skall kunna hjälpa mig med. Jag har kollat runt lite på nätet men jag har tyvärr inte kunnat hitta något som hjälper mig på traven.

Jag använder mig av webbläsaren Opera (har fastnat lite för den då jag tycker att den går lite snabbare än de övriga som jag prövat på min urårdliga lilla bärbara skönhet).

Hur som helst det jag tänkte fråga er om är hur jag skall gå tillväga för att torrentfilerna skall starta direkt i mitt torrentprogram?

Som lite mer kött på benen så kan jag skriva att jag använder mig av Bitlord.

Åtgärder som jag har vidtagit utan någon större framgång är följande.

1. Jag har valt att alla torrentfiler skall öppnas med bitlord, men då jag trycker på dem så öppnas dem ändå i Opera.

2. Jag har försökt ändra iställningarna på Opera så att det ej skall öppna torrentfiler, men dessvärre utan framgång.

Det jag får göra för att öppna filerna med Bitlord är att först spara dem till mitt skrivbord(eller någon annan plats på dator) och sedan manuellt öppna dem via Bitlord, vilket kanske inte är världens jobbigaste men kan ändå bli lite smådrygt att känna sig tvungen att ta dessa "onödiga" steg.

Jag skulle vara tacksam ifall någon kunde hjälpa mig med detta och om det är så att jag har postat i fel forum så ber jag om ursäkt och vänligast en mod att skicka det till dess riktiga plats.

Väl mött /Lakroy
Citera
2008-10-24, 18:35
Jag kör inte Bitlord utan uTorrent, men eftersom problemet verkar vara i Opera så borde lösningen vara den samma. Testa ändra här:

Gå in i Preferences - Advanced och klicka sedan på Downloads till vänster, klicka sen ur "Hide filetypes opened with Opera", och sök efter torrent i den lilla rutan som är där. Klicka sen på den som kommer upp och sen Edit, där kan du ställa in vad Opera ska göra med torrentfiler.

Om problemet fortfarande kvarstår så är det dina inställningar i Windows som är fel. Det ändrar du genom att högerklicka på en torrentfil som du har, välja Open with - Choose default program. Där letar du upp torrentprogrammet som i ditt fall är Bitlord och klickar i rutan Always use the selected program to open this kind of file innan du klickar på ok.
Citera
2008-10-24, 19:05
Medlem
Lakroys avatar
Tusen tack!

Alternativ 2 hade jag tidigare testat med utan framgång men som du beskrev det i alternativ 1 funkade helt fantastiskt bra!
Citera
2008-10-24, 19:16
Underbart :]

Torrentklienten i Opera kunde dom ju faktiskt skippat, eller i alla fall inte ha som default, då den bara ställer till problem och är dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in