2008-10-24, 02:39
Medlem
Hej,
herregud nu har jag försökt i snart över en vecka på att fixa min dator.. Har provat att installera med olika windows cd skivor och det går väl som det ska.. Men jag får inte in drivisarna till bla. network controller och en hel del annat.
Har en Asus med vista home premium på. Vart får jag tag i en förbannad Asus cd ? Har inte hittat någon image fil jag kan tanka heller.. Ursäkta mitt språk, hjälp uppskattas!

Mvh daniel
Citera
2008-10-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJDJ
Hej,
herregud nu har jag försökt i snart över en vecka på att fixa min dator.. Har provat att installera med olika windows cd skivor och det går väl som det ska.. Men jag får inte in drivisarna till bla. network controller och en hel del annat.
Har en Asus med vista home premium på. Vart får jag tag i en förbannad Asus cd ? Har inte hittat någon image fil jag kan tanka heller.. Ursäkta mitt språk, hjälp uppskattas!

Mvh daniel

följde det inte med en skiva till moderkortet? på den finns alla drivers.. kolla på asus hemsida också.
Citera
2008-10-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
följde det inte med en skiva till moderkortet? på den finns alla drivers.. kolla på asus hemsida också.

Jo det följde med en sorts recovery disc som jag har tappat bort. Har kollat hemsidan utan att hitta något vettigt. Det är en Asus c-90 förresten.. Vet inte vad jag ska göra.
Citera
2008-10-24, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJDJ
Jo det följde med en sorts recovery disc som jag har tappat bort. Har kollat hemsidan utan att hitta något vettigt. Det är en Asus c-90 förresten.. Vet inte vad jag ska göra.

jag kollade lite snabt på asus hemsida och hitta en massa drivers till den modellen...

http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us
Citera
2008-10-24, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
jag kollade lite snabt på asus hemsida och hitta en massa drivers till den modellen...

http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us

Ja, jag såg det också nyss! Efter lite bättre sökande..
Men alltså. Lösningen på mitt problem är alltså alt.1: Tanka en image fil av en non branded Vista version och sedan tanka ner drivisarna från asus hemsida till respektive grej. Eller Alt.1: Fixa fram en Asus recovery disc vilket verkar vara omöjligt?
Citera
2008-10-24, 06:33
Medlem
sommarlovs avatar
Tror Asus säljer skivor för 300 kr, ring deras support!
Citera
2008-10-24, 09:18
Medlem
Tazquas avatar
Tack för påminnelsen där.
Fick hem mina dator igår från netonnet men fick fan ingen recovery disc
Citera
2008-10-24, 10:24
Medlem
Barbafettos avatar
Ofta får man väl inte med någon skiva utan man uppmanas första gången man startar datorn att skapa recoveryskivor?

Det finns ju en recoverypartition på hårddisken och det borde finnas med dokumentation om hur man skapar recoveryskivor!
Citera
2008-10-24, 10:25
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Ofta får man väl inte med någon skiva utan man uppmanas första gången man startar datorn att skapa recoveryskivor?

Det finns ju en recoverypartition på hårddisken och det borde finnas med dokumentation om hur man skapar recoveryskivor!

Ahaaa.
Då blir det att kolla upp detta
Tack så mycket.
Citera
2008-10-24, 11:22
Medlem
kolla forumet på c90.. finns säkert en tråd där som tar upp detta.

http://vip.asus.com/forum/topic.aspx...90S&board_id=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in