2008-10-24, 01:31
Medlem
Jag har fått brev från min internetleverantör Telia. Ett sådant där automatik utskick. -Men jag ser ju inte brevets, rimligen innehåll! Som bara är en grå yta. ..å så åker jag bara runt på Telias Hemsida för vad jag skulle kunna skriva till dem om fråga om grejen.

Ni vet ett e-postbrev med brevets huvud överst med adressatens och avsändarens namn. Och där under finns brevets innehåll. -Men alltså det hela under brevhuvudet är bara en grå yta!
Jag tror att detta handlar om en annan filformatering på e-postbrevets text än vanligen. Där det vanliga heter väl html? Och att jag inte har detta filformaterings-filöppningsprogrammet i mina webbläsare Explorer och Firefox.
..eller vad? Vill någon berätta.
Citera
2008-10-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
Jag har fått brev från min internetleverantör Telia. Ett sådant där automatik utskick. -Men jag ser ju inte brevets, rimligen innehåll! Som bara är en grå yta. ..å så åker jag bara runt på Telias Hemsida för vad jag skulle kunna skriva till dem om fråga om grejen.

Ni vet ett e-postbrev med brevets huvud överst med adressatens och avsändarens namn. Och där under finns brevets innehåll. -Men alltså det hela under brevhuvudet är bara en grå yta!
Jag tror att detta handlar om en annan filformatering på e-postbrevets text än vanligen. Där det vanliga heter väl html? Och att jag inte har detta filformaterings-filöppningsprogrammet i mina webbläsare Explorer och Firefox.

det kanske har hamnat i skräpposten?
Citera
2008-10-24, 14:46
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås

Högerklicka mitt i mailet. Om du får fram en meny där 'Visa' finns som alternativ så välj det och kolla vilka övriga alternativ du får där. Du skriver inte vilket program du kör mailen i så det blir lite svårt att hjälpa.
Citera
2008-10-25, 04:45
Medlem
BUGAR OCH TACKAR!

Till signaturen jerryleevis här ovan …oaktat att jag inte förstår, helt och hållet hennes skrivning: ”… får fram en meny där, 'Visa' finns som alternativ, så välj det, och kolla vilka övriga alternativ (som) du får där.” ?????????

Men OK! Jag högerklickar mitt på e-post ytan, och får upp ett fönster, med flera valmöjligheter
: valet ”Öppna länk i nytt fönster”, som blir ett e-post brev (från Telia om Månadens erbjudande) –Tack för dé! signaturen jerryleevis.

: valet ”Egenskaper”, som blir ett fönster ”Egenskaper”, med redogörelsen ”Egenskaper för länk”, som ger också detta e-postbrevet.

-Men vad jösses handlar detta om? Som, som nämnt, jag med flera ibland drabbas av.
Och detta problemet finns för både Explorer i Windows 98:2, och som nu här i både Explorer och Firefox i Vista

I brevhuvudet finns också valmöjligheten olika Teckenuppsättning. ..kan det vara något sådant som spökar?

====
-NEJ NEJ!!!!!!!!!! Nu ser jag en liten text längst upp på brevytan: ”Ser mailet konstigt ut, klicka här”. Som medför ett fönster om att ….OHHH! detta operativsystemet Vista, har blockerat av säkerhetsskäl. ..å så öppnas brevet.

Som kanske bekant vimlar Vista av olika blockeringar av säkerhetsskäl; som visst kan stängas av.
Citera
2008-10-25, 11:33
Medlem
927s avatar
det är inte direkt svårt att hitta ordet kundservice på telia hemsida

skicka mailet till en annan mail så kanske innehållet syns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem