2008-10-24, 00:58
Medlem
Då och då lanserar redan kända tillverkare nya produkter.
Dessa kan vara en tillfällig kampanj eller en produkt som dom hoppas på att kunna sälja.
Det kan även vara en ny vara av ett okänt företag som hoppas på försäljning.

Dessa produkter har tyvärr en tendens att plöttsligt försvinna från marknaden. Antingen för att det var för litet intresse hos konsumenterna eller för att det redan var förbestämt att den endast skulle tillverkas under en viss period.
Konstant känner man rädsla eftersom att man vet att produkten kan försvinna när som helst.

Så nu till frågan: Över vilka produkter känner du detta?

Personligen så är det för tillfället:

Vad: Frisco bröden från MAX som nu finns att köpa i vanliga butiker. Dessa är enligt mig helt underbara och jag bokstavligt talat lever på dem och tröttnar aldrig.
Varför: Jag är rädd att inte tillräckligt många känner som jag vilket resulterar i dålig försäljning.

Vad: AXE sprayen och dusch grejjen som luktar "choklad". Doften är enligt mig mycket tilltalande.
Varför: AXE byter hela tiden ut sina dofter mot nya

Vad: D:fi vax med grönt lock.
Varför: Jag tror egentligen inte att denna kommer försvinna inom en snar framtid. Men den dagen den gör det kommer jag dö. INGET annat vax funkar på mitt hår! Jag hoppas vid gud att den finns kvar till den dagen jag bestämmer mig för att byta frisyr.
Senast redigerad av Logz 2008-10-24 kl. 01:03.
2008-10-24, 18:28
Medlem
Slumlords avatar
Vad: Left Hand Milk Stout

Varför: Den produceras av ett litet amerikanskt bryggeri och Systembolaget uppdaterar med jämna mellanrum sortimentet så man vet aldrig om den plötsligt försvinner.
2008-10-24, 19:03
Medlem
Coca-Cola.. Men den har funnits ett bra tag nu =)
Varför? Ingen av konkurenterna gör något som ens smakar acceptabelt. Light och Zero smakar inte heller gott.
2008-10-24, 19:18
Medlem
sociuss avatar
Hylo-Comod.
Jag skulle vara handikappad utan dem eftersom inga andra ögondroppar fungerar ens i närheten så bra som dessa. Apoteket slutade sälja dem, men vissa Synsambutiker saluför dem tack och lov fortfarande.
2008-10-24, 19:54
Medlem
azerbadjans avatar
Kronan Portion.

Varför? För att det finns så mycket annat budgetsnus, granit bl.a.
2008-10-24, 19:59
Medlem
wääuus avatar
Estrellas nya salt/vinägerchips.
Även om de kunde smakat lite mer vinäger är de de bästa chipsen som finns att köpa överallt (lantchips och de är också de bästa, men de försvinner nog inte).

Comme des carcons tjärparfym
Det är den enda parfymen jag finner väldoftande på mig (alla andra kanske inte gör det dock...)
2008-10-24, 20:07
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socius
Hylo-Comod.
Jag skulle vara handikappad utan dem eftersom inga andra ögondroppar fungerar ens i närheten så bra som dessa. Apoteket slutade sälja dem, men vissa Synsambutiker saluför dem tack och lov fortfarande.

Har du provat Lacryvisc?

Säljs på vissa apotek, en av få ögondroppar som innehåller konserveringsmedel. Använder det nästan dagligen. Håller med om att Comoden var kanon, visste inte att det fanns hos Synsam.

Kom på att jag inte kan vara utan snus. Den dagen EU beslutar om stopp är det nog slut med mig. Har levt med ångest varje gång frågan varit uppe.
2008-10-25, 18:24
Medlem
RustyChainSs avatar
Vad? Dr Pepper
Varför? Jag köper oerhört sällan nån, men fick jag inte en då och då kulle jag sakna den! Kan ju alltid hända att folk inte gillar den, vet få om faktiskt tycker om dr pepper
2008-10-25, 19:03
Medlem
Varför: pizzerior på internet, tänk lyckan över att slippa prata med bagarna i telefon, det blir alltid fel och de glömmer alltid någonting. Att återgå till det gamla vore fullständigt otänkbart

Det som kan sätta käppar i hjulen:
Det brukar kosta pengar för bagarna att hamna i de större aktörernas "pizzastall" på internet
2008-10-25, 20:30
Medlem
Bäckahästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyChainS
Vad? Dr Pepper
Varför? Jag köper oerhört sällan nån, men fick jag inte en då och då kulle jag sakna den! Kan ju alltid hända att folk inte gillar den, vet få om faktiskt tycker om dr pepper
Har en policy att alltid köpa Dr Peppers när jag ser den, och det är inte ofta. Alldeles för få butiker säljer denna underbara och underskattade dryck. Skulle också saknat den om den försvann.
2008-10-25, 21:09
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Har en policy att alltid köpa Dr Peppers när jag ser den, och det är inte ofta. Alldeles för få butiker säljer denna underbara och underskattade dryck. Skulle också saknat den om den försvann.

Samma policy som jag tillämpat i tre-fyra år nu. Om en butik mot förmodan har köpt in den gudagivna drycken så har de tryckt in den på nåt märkligt ställe så man måste leta efter den. Idioter.
2008-10-25, 21:38
Medlem
ga_mannens avatar
vad? Trocadero champis och pommac

varför? Den gyllene trion är och förblir klassiker och dessutom det enda av ren vana jag kan dricka till pizza nu mera..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in