Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-22, 22:20
Medlem
Jabez81s avatar
jag är helt ny på forumet och som det ser ut så verkar det vara ett mycket stort forum. Jag tänkte skriva ett inlägg om min och min familjs situation efter att min brors ex anmält och anklagat oss för pedofili och övergrepp på deras dotter som absolut inte är sant. Jag vill få fram allt vi berättat för polisen utan att dom tar tag i något av det och allt som socialtjänsten har sagt och gjort mot oss utan att kontrollera fakta och ens prata om det innan. Jag vill att allt detta uppmärksammas och att folk ställer mer krav på rättvisan och att få fram sanningen. Jag vill ha tipps och råd om vad man kan göra efter alla bakslag från alla håll. MEN.. Jag har ingen aning var jag ska posta mitt inlägg? Någon som kan tala om det för mig så vore jag tacksam.
MVH/J.
Citera
2008-10-22, 22:27
Medlem
antagonistens avatar
Jag skulle nog säga att tråden hör hemma i relationsforumet: https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=181
Citera
2008-10-22, 22:33
Medlem
Dorothees avatar
brott, juridik, samhälles avdelningen skulle jag lagt det i.

antagonisten: i relation?!
Citera
2008-10-22, 22:35
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
brott, juridik, samhälles avdelningen skulle jag lagt det i.

antagonisten: i relation?!
Ja, h*n ville ju ha tips på hur man kunde repa sig efter en sådan händelse.
Om fokuset däremot ligger på själva anmälan och polisens agerande så hör den nog hemma i juridikforumet.
Citera
2008-10-22, 22:37
Medlem
Jabez81s avatar
vet inte riktigt. det är ju det juridiska jag vill ha hjälp med. inte någon relation även om det handlar om problem där. men mest är det ju allt hon utsatt oss för och anmält oss för. Alltså, vill liksom ha hjälp om hur man kan få rättvisa och inte bli utpekad för något som är en stor jävla lögn. Det är liksom INGEN som lyssnar på oss. varken polisen gör något eller socialen. Socialen är ju fan värst här egentligen för dom har ju inte änns pratat med mig som hon började med anklagelserna emot.
Citera
2008-10-22, 22:38
Medlem
Jabez81s avatar
okej. jag tackar för hjälpen. nu vet jag.
Citera
2008-10-22, 22:46
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabez81
okej. jag tackar för hjälpen. nu vet jag.

Jag läser gärna den historian senare. Säg till när den är färdigskriven!
Lycka till newbie!
Citera
2008-10-22, 23:52
Moderator
evilhoneys avatar
De känslomässiga aspekterna och frågor kring relationen mellan dig, din familj och din bror tar vi gärna mot i relationer och samlevnad, frågor kring det juridiska tas lämpligtvis i juridik.
Dt går att posta flera trådar om samma händelse om diskussionen handlar om olika saker och är olika vinklade.

För övrigt så är alla användare välkomna att fråga om liknande placeringsråd i PM till vilken moderator som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in