• 1
  • 2
2008-10-02, 22:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avelorn
Inte särskilt. Fokuset på det här folkmordet gör att andra folkmord glöms bort. Armenierna, GULAG lägren, Ukraina, Tutsierna i Rwanda, etnisk rensning på Balkan osv. Och ser man Tysklands utveckling under slutet av 1800 talet och efter första världskriget. Eutanasiprogrammet och hur de genomförde folkmord i Afrika så.. ja så är det inte alls så konstigt.

Det har hänt förut och det kommer med stor sannolikhet hända igen. Men jag önskar förstås att det vore obegripligt.

Visst är det märkligt att vi som verkligen vill veta och förstå vad som hände inte får lov att ställa frågor om eller ens diskutera samband som kan ge alternativa förklaringar. Här verkar det igen som om demokratin överordnade intressen vill hindra vanligt folk från att bilda sig en egen uppfattning.
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-02, 23:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Visst är det märkligt att vi som verkligen vill veta och förstå vad som hände inte får lov att ställa frågor om eller ens diskutera samband som kan ge alternativa förklaringar. Här verkar det igen som om demokratin överordnade intressen vill hindra vanligt folk från att bilda sig en egen uppfattning.
/ Ove Mollvik
Om den egna uppfattningen står i diametralt motsatsförhållande till historiska fakta och vetenskapligt logiska och påvisbara slutledningar, så har man väl ett litet problem? Minst sagt?

Eller menar du att "vanligt folk" och människors "egna uppfattningar" ska få bestämma vad som är historisk sanning?

(Lägg märke till att jag inte vill förbjuda någon att ha en särskild uppfattning i olika historiska frågor, men vetenskaplighet går för mig i alla fall före den "egna uppfattningen".)
Citera
2008-10-03, 17:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Vem har påstått vad?!

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Om den egna uppfattningen står i diametralt motsatsförhållande till historiska fakta och vetenskapligt logiska och påvisbara slutledningar, så har man väl ett litet problem? Minst sagt?

Eller menar du att "vanligt folk" och människors "egna uppfattningar" ska få bestämma vad som är historisk sanning?

(Lägg märke till att jag inte vill förbjuda någon att ha en särskild uppfattning i olika historiska frågor, men vetenskaplighet går för mig i alla fall före den "egna uppfattningen".)

Ingen här motsäger historiska fakta men att rykten och propaganda från både före och efter nazitiden förändrat värderingar, syften och orsaksamband står utom allt tvivel. Alla bör vi ha lika rätt att i demokratisk ordning få reda ut våra förfäders eventuella inblandning och skuldbörda.
Taktiken som psykstyret SPF i sin upphöjda självgodhet kör mot oss ännu självreflekterande och fullkomligt oskyldiga medborgare är jag hjärtligt trött på. Så som Avelorn skrev verkar man medvetet vilja flytta fokus från något annat.
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 09:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Äntligen ett ärligt vittnesmål!

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det överraskar ingen.
Men nassarna kommer att påstå att du eller din farfar ljuger.
De begriper inte bättre.

/VV

Finns någon här som har velat påstå något annat?
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 09:23
Medlem
Ove Mollviks avatar
Varför fick ingen fråga Himmler själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
... vad det var Himmler menade med 'ausrotten' när man hör talet och vet när och till vilka som talet var riktat.

/VV

Folke Bernadotte fann en möjlig lösning i samförstånd med Himmler men båda dödades och ingen fick någonsin förklara vad kriget egentligen gick ut på.
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 10:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Moderatorns ordning?!

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Återgå till ordingen!
Det är fullständigt tillåtet ifrågasätta revisionisternas tankesätt även om det direkt inte är topic i tråden.
Några absoluta bevis mot ansvariga för judeutrotningens avsiktliga planering och omfattning lär med denna överordnade inställning aldrig heller denna debatt leda fram till trots synnerligen kompetenta debattörer från alla håll.
Vad är FB med admin och SPF ute efter egentligen?
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 10:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Folke Bernadotte fann en möjlig lösning i samförstånd med Himmler men båda dödades och ingen fick någonsin förklara vad kriget egentligen gick ut på.
/ Ove Mollvik

Himmler begick självmord genom att bita sönder en cyanidkapsel, sannolikt för att slippa behöva förklara vad kriget gick ut på.
Senast redigerad av Månsan 2008-10-05 kl. 10:18.
Citera
2008-10-05, 10:27
Medlem
Ove Mollviks avatar
Varför tror du på den historien?

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Himmler begick självmord genom att bita sönder en cyanidkapsel, så dödandet skötte han själv.

Det skrytsamma sätt den väktare som medverkade berättar om kränkningen av Himmler inför "självmordet" får åtminstone mig att tvivla.
/ Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 10:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det skrytsamma sätt den väktare som medverkade berättar om kränkningen av Himmler inför "självmordet" får åtminstone mig att tvivla.
/ Ove Mollvik
Att påstå ATT han blev mördad som du gjorde är knappast bara att tvivla. Eftersom Hitler, Goebbels, Göring plus en drös andra nazister begick självmord så är Himmlers eventuella självmord i vart fall inte osannolikt.
Citera
2008-10-05, 11:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eftersom Hitler, Goebbels, Göring plus en drös andra nazister begick självmord så är Himmlers eventuella självmord i vart fall inte osannolikt.
Just Himmlers självmord förefaller psykologiskt mycket osannolikt med tanke på omständigheterna och den typ livförsäkring han bemödat sig att få genom Folke Bernadotte.
/Ove Mollvik
Citera
2008-10-05, 11:48
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Några absoluta bevis mot ansvariga för judeutrotningens avsiktliga planering och omfattning lär med denna överordnade inställning aldrig heller denna debatt leda fram till trots synnerligen kompetenta debattörer från alla håll.
Vad är FB med admin och SPF ute efter egentligen?
/ Ove Mollvik

Du får gärna diskutera moderering, diskussioner och forumet via PM, sånt tar vi inte på forumet.
PMa mig!
Citera
2008-10-05, 20:26
Medlem
Ove Mollviks avatar
Fanns några invändningar mot detta?

Citat:
Ursprungligen postat av flumdrutt
Att judeotrotningen är övedriven är nog sant. Jag vet inte jag vill inte ta någon ställning i frågan. Dock har jag bevis, eller ja muntliga sådana. Min farfar var under en tid stationerad i ett av de läger ni nämner. De historer han berättar är inte direkt några gonatt sagor. Men om det var någon utrotning av judar vågar jag inte säga. Dock verkar hans historier vara fyllda av människor som är fyllda av hat och snedvriden syn på saker. Min farfar nämnde de så kallade gaskammare som skulle finnas. Men huruvida de gasade milijoner judar i dom kunde han inte svara på. Visst fasiken skedde det något under Hitlertiden. Om siffran är 1 eller 6 milijoner spelar ingen roll Det är ändå lika jävla fel. Bara tanken på att jaga folk för deras tro, sexulitet eller whatever får mig att vilja spy.

Om vi skall kunna finna någon gemensam dold agenda hos någondera sidan, så som denna tråd med moderators uppmuntran kommit att utvecklas till, så gäller ju att först fastställa på vilken punkt och i vilken grad meningarna går isär. Här är ett utmärkt exempel där åtminstone jag från ett helt annat håll värderar precis som flumdrutt.
/ Ove Mollvik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in