2008-10-21, 16:49
Medlem
Kör 64 bitars vista, med senaste Nvidia GFX till mtt Geforce 8800GT kort. (Har precis installerat Vista bör tilläggas) Får dåligt flöde på bilden i filmer, bilden hackar till typ. I spel är det samma sak. Tänk dig att du öppnar ett fönster, t ex utforskaren eller dyligt.

Tar tag i någon kant och flyttar runt fönstret, då blir det kanter efter man flyttar runt det. Typ som att fönstret blir fönster i sig själv för datorn verkar inte hinna med. Brukar ofta hända när man inte har installerat Drivrutinerna till GFX kortet.

Så hur löser jag detta? Som jag skrev, har senaste drivrutinerna från Nvidia. (Får samma sak när jag kollar på film via TVn.)
Citera
2008-10-21, 22:14
Medlem
Någon? Någon måste föstå mitt problem iaf?
Citera
2008-10-22, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaffe
Någon? Någon måste föstå mitt problem iaf?
hmm testat med det integrerade grafik kortet det kanske är vista som har någon bugg..?
Citera
2008-10-22, 15:00
Medlem
Hm, mycket möjligt. Ser ingen annan anledning till varför det ska bete sig som det gör. Det fungerar utmärkt i XP, blir inga hack i varken spel eller filmer. Så därav antog jag att det skulle vara Driversarna.

Bilden hänger inte med att uppdatera i princip så bilden överlappas med ny scen osv. Som en dator som laggar riktigt mycket kan göra. Mycket märkligt..
Citera
2008-10-22, 15:36
Medlem
kvints avatar
Har du installerat alla uppdateringar i Windows Update? Kan ju vara någon bugg som fixats i en senare uppdatering.
Citera
2008-10-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Har du installerat alla uppdateringar i Windows Update? Kan ju vara någon bugg som fixats i en senare uppdatering.

Alla som tillhör Windows är installerade och klara. Det är som att grafikkortet inte renderar bilden som den ska, den får inget riktigt flöde..
Citera
2008-10-22, 19:14
Bannlyst
Citat:
Alla som tillhör Windows är installerade och klara. Det är som att grafikkortet inte renderar bilden som den ska, den får inget riktigt flöde..
Hur mkt av CPU används?
Citera
2008-10-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druddio
Hur mkt av CPU används?

Spelar atm, har div program, firefox, ventrilo, utorrent, msn. Och den ligger på 70% typ.

Spelet jag spelar är i princip bara WoW just nu. Där kör jag allting på bästa inställningarna.
Senast redigerad av slaffe 2008-10-22 kl. 19:56.
Citera
2008-10-22, 19:57
Bannlyst
Citat:
Spelar atm, har div program, firefox, ventrilo, utorrent, msn. Och den ligger på 70% typ.
Det låter som extremt mkt det jag brukar maxa 50 % ungefär.. nu endast 50 % och då har jag bara igång firefox och vuze.. Testa med att ladda hem registry booster och skanna datorn det borde fixa problemet den finns att dra hem från TPB
Citera
2008-10-22, 20:09
Medlem
Citat:
Det låter som extremt mkt det jag brukar maxa 50 % ungefär.. nu endast 50 % och då har jag bara igång firefox och vuze.. Testa med att ladda hem registry booster och skanna datorn det borde fixa problemet den finns att dra hem från TPB

Som extremt mycket? Jag förstår inte. Jag har atm 5 applikationer igång och har atm 64% usage. Du har 2 igång och har 50% och jag har extremt mycket? :S

Edit: Jag tror inte registry booster behövs, eftersom vista är precis ny installerat.
Senast redigerad av slaffe 2008-10-22 kl. 20:15.
Citera
2008-10-22, 22:25
Bannlyst
Citat:
Som extremt mycket? Jag förstår inte. Jag har atm 5 applikationer igång och har atm 64% usage. Du har 2 igång och har 50% och jag har extremt mycket? :S

Edit: Jag tror inte registry booster behövs, eftersom vista är precis ny installerat.
Trodde jag med

För övrigt har jag ca 3 TB som Vuze håller koll på hela tiden. Testa registry Booster iställer för att säga jag tror inte att det behövs..

Och dessutom är det inte för mig som vista laggar
Citera
2008-10-22, 22:27
Medlem
Citat:
Trodde jag med

För övrigt har jag ca 3 TB som Vuze håller koll på hela tiden. Testa registry Booster iställer för att säga jag tror inte att det behövs..

Och dessutom är det inte för mig som vista laggar

Vista i sig laggar inte, utan när man spelar upp något. Har nu testat det utan någon skillnad :S Tack iaf för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in