• 2
  • 3
2010-02-08, 15:35
Medlem
ScabbedSaints avatar
Jag är mer förundrade hur folk kan gräva upp trådar efter att de legat i dvala i 8 månader och fortsätta bjäbba i en fråga som ställdes 2008-10-21
Citera
2010-02-09, 12:32
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScabbedSaint
Jag är mer förundrade hur folk kan gräva upp trådar efter att de legat i dvala i 8 månader och fortsätta bjäbba i en fråga som ställdes 2008-10-21

Därför att det är roligt att skälla
Citera
2010-02-14, 15:52
Medlem
Nu när tråden ändå har dragits upp...:

Framåt vårkanten kommer jag att transitera Slovakien och tåget kommer göra ett stopp i en stad som heter Kosice? Så, hur är Kosice? Vad finns att se och göra? Funderar på att göra ett stopp där över dagen.
Jag har inga höga krav på "fina byggnader", "mysig atmosfär", "pittoreska gränder" eller nåt sånt, utan tycker det kan vara intressant att hänga i gamla nedgångna öststäder som saknar de vanliga sevärdheterna, om nu Kosice är en sådan.

Motivera varför någon ska besöka Kosice!
Citera
2010-02-14, 18:52
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Nu när tråden ändå har dragits upp...:

Framåt vårkanten kommer jag att transitera Slovakien och tåget kommer göra ett stopp i en stad som heter Kosice? Så, hur är Kosice? Vad finns att se och göra? Funderar på att göra ett stopp där över dagen.
Jag har inga höga krav på "fina byggnader", "mysig atmosfär", "pittoreska gränder" eller nåt sånt, utan tycker det kan vara intressant att hänga i gamla nedgångna öststäder som saknar de vanliga sevärdheterna, om nu Kosice är en sådan.

Motivera varför någon ska besöka Kosice!

Känns som en stad, som man ska stanna i precis en dag!
Stadskärnan är fin, domkyrkan och byggnaderna runt omkring. Är en industristad, så mycket tung industri, om du tar nån buss utanför city. Jag har bara varit där en dag, så jag kan inte hjälpa dig, men visst ska du stanna en dag. Vart hade du tänkt att åka mer än Kosice?
Citera
2025-08-10, 18:39
Medlem
Ördögs avatar
Slovakien mot strömmen – vill locka fler turister
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...-fler-turister
Medan grannländerna lockar miljontals besökare varje år, stod 70 procent av alla hotellrum i Slovakien tomma förra året. Med ett nyöppnat kontor i Finland försöker landet locka fler turister.

– Vi har kapacitet, något som andra länder ofta saknar, säger Michaela Senekova, vd för slovakiska turistorganisationen AOCR.
/---/
Medan 30 miljoner turister reste till Österrike och 10 miljoner till Tjeckien förra året, besökte endast två miljoner Slovakien.
Personligen har jag tyvärr ingen vidare erfarenhet av Slovakien. Jag gjorde en avstickare till Bratislava i samband med en Wien-tripp för några år sedan, åt riktigt goda burgare och köpte en butelj honungslikör och en cd-skiva. Men kanske andra FB-are har mer att berätta om landet?
Senast redigerad av Ördög 2025-08-10 kl. 18:43.
Citera
2025-08-11, 02:53
Medlem
herrarna kan va väldigt kalla och otrevliga(undantag om du handlar nåt av dom då måste de försöka va någorlunda okej)men ja med lite märklig mentalitet.
de äldre gubbarna kan va trevligare.

köpte förresten 1flaska vatten från deras taxfree på flygplatsen och han blev nästintill sur över att jag inte köpte nåt mer och verkligen frågade om jag inte ska köpa nåt mer med mig.

huvudstaden känns som en labyrint såfort du kommer ut från gamla stan.
jobbiga zigenare vid tågstationen som vill ha pengar och sen blir arga om du bara ger dom några kronor.
Senast redigerad av Blatteman 2025-08-11 kl. 02:59.
Citera
2025-08-11, 05:04
Medlem
Jag besökte Bratislava för några år sedan. Flög till Wien och tog sedan tåget till Bratislava.
Maten i Bratislava var väldigt god, och det var väldigt fint i gamla stan.
Relativt bra priser både på mat, och på hotell.

Jag ska definitivt åka dit igen.
Citera
2025-08-21, 12:33
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Slovakien mot strömmen – vill locka fler turister
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...-fler-turister
Medan grannländerna lockar miljontals besökare varje år, stod 70 procent av alla hotellrum i Slovakien tomma förra året. Med ett nyöppnat kontor i Finland försöker landet locka fler turister.

– Vi har kapacitet, något som andra länder ofta saknar, säger Michaela Senekova, vd för slovakiska turistorganisationen AOCR.
/---/
Medan 30 miljoner turister reste till Österrike och 10 miljoner till Tjeckien förra året, besökte endast två miljoner Slovakien.
Personligen har jag tyvärr ingen vidare erfarenhet av Slovakien. Jag gjorde en avstickare till Bratislava i samband med en Wien-tripp för några år sedan, åt riktigt goda burgare och köpte en butelj honungslikör och en cd-skiva. Men kanske andra FB-are har mer att berätta om landet?

Jag har tagit mig en rejäl Bratislava tur för några år sedan. Vissa tycker att stan är lite tråkig, men jag hade riktigt bra där. Fanns inget att klaga på!
Visst, det är en rätt liten stad, så du har nog vandrat klart där ganska snabbt. Men prova att ta kontakt med slovakiska tjejer. Mycket snygga och mycket trevliga. Pubcrawl rekommenderas skarpt där.

Någon skrev om jobbiga zigenare. Jag såg inte så mycket av dessa. Sådant kan dock ändras snabbt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in