2008-10-25, 15:28
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Mat borde ändå vara med.

Där finns mycket att spara på storkok och billigt mat. Jag själv har ett enormt matkonto
Citera
2008-10-25, 15:51
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Jag och min flickvän har lyckats spara 5000 på två månader på vårt studiebidrag och studielån. Jag tror att vi ligger ganska bra till i den här tävlingen.
Citera
2008-10-25, 16:17
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltrubbel
Mat borde ändå vara med.

Där finns mycket att spara på storkok och billigt mat. Jag själv har ett enormt matkonto

Ja, visst är det så, men mat är ju en sak som alla måste lägga pengar på.
Men om det är så att fler vill att maten inte ska räknas med, så kan vi helt enkelt skippa det. Det är ju inga problem att genomföra.

Ingen mer än jag som har räknat ut ungefär hur mycket som ska sparas den här månaden?
Citera
2008-10-25, 17:17
Medlem
schabo-labos avatar
Ska TS lägga upp en budget snart?
Citera
2008-10-25, 17:28
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Jag och min flickvän har lyckats spara 5000 på två månader på vårt studiebidrag och studielån. Jag tror att vi ligger ganska bra till i den här tävlingen.

10.000 kr var det korrekta talet.
Citera
2008-10-25, 18:24
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Ska TS lägga upp en budget snart?

Jag har lagt upp min budget, det jag hade tänkt var att alla skulle lägga upp en egen budget, eftersom alla har olika faktorer som spelar in, t.ex familjestorlek och lön.

Är det inte bättre att alla gör en egen budget än att vi ska göra en allmän?
Citera
2008-10-25, 18:33
Medlem
Jag är gärna med. Hade ändå tänkt försöka spara en slant den här månaden.

Hur många är med totalt? Kan någon lägga upp ett exempel på vad som ska räknas och regler osv..?
Citera
2008-10-25, 19:35
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Jag har lagt upp min budget, det jag hade tänkt var att alla skulle lägga upp en egen budget, eftersom alla har olika faktorer som spelar in, t.ex familjestorlek och lön.

Är det inte bättre att alla gör en egen budget än att vi ska göra en allmän?
Japp jag har 3400kr i hyra, internet 400kr el 300kr, mobil 300kr. Det blir 4400kr. Resten är mat och sedan slösande, krogen och spirt.

Hur hittar vi en vinnare?
Citera
2008-10-25, 19:45
Medlem
Ja e på. Ganska duktig på att spara
Citera
2008-10-25, 20:54
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Japp jag har 3400kr i hyra, internet 400kr el 300kr, mobil 300kr. Det blir 4400kr. Resten är mat och sedan slösande, krogen och spirt.

Hur hittar vi en vinnare?

https://www.flashback.org/showpost....8&postcount=20

Du räknar alltså ut hur mycket du har över efter att ha dragit av 4400 kr.

Det som är kvar då är din spenderingspengar, ju mer av de du kan spara, desto bättre.

När månaden är slut räknar vi ut hur många procent av dina spenderingspengar som du har lyckats spara.
Den som har högst antal procent kvar när månaden är slut vinner.
Citera
2008-10-25, 22:36
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
"Bränna minst pengar"???
Ajaj! Då ligger kvinnan på min avatar illa till...

(Pappret i hennes fiatpengar brinner bättre än veden som de skulle kunde köpa)

JAHA! Är det de bilden föreställer, har funderat på den där! Är så PYTTESMÅ avatarer här på flashback så svårt att se mer "avancerade" bilder.

Jag köpte en Pizza fär 65 kr (+läsk ) i onsdags. Skriv upp mig på "skämmas-listan!"
Citera
2008-10-26, 00:34
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
JAHA! Är det de bilden föreställer, har funderat på den där! Är så PYTTESMÅ avatarer här på flashback så svårt att se mer "avancerade" bilder.

Jag köpte en Pizza fär 65 kr (+läsk ) i onsdags. Skriv upp mig på "skämmas-listan!"

Ajabaja!
Men om du ska vara med, kan det ju vara bra för oss andra att veta hur stor del den pizzan (+läsk) är av din spenderingsbudget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in