2008-10-21, 00:07
Medlem
Tidigare testade droger: alkohol, nikotin, butan, cannabis, salvia (svag dos), LSA.

Vill börja med att berätta lite om mig själv, jag har varit ganska rejält deprimerad och motivationslös på senaste tiden, troligen pga hösten som för övrigt är min favorit årstid.
Antagligen så är det nåt kemiskt som händer i mig, typ D-vitamin brist eller dylikt. Pga denna depression så har jag avstått från min efterlängtade svamp tripp trots att jag har haft färdigplockade svampar i över en månad, dels så har jag avstått pga risk för snetrippar men mest för att jag inte har kännt mig speciellt motiverad och jag har velat finna nåt slags mål och livsglädje på nyktert sätt.
Jag började intressera mig för OBE (out of body experience) som jag genom internet snubblat över en del info om. Det öppnade en helt ny äventyrslust inom mig, dock mycket svag... jag började försöka meditera mig in i OBE tillståndet regelbundet varje dag men utan något resultat, men jag gjorde iaf nånting då jag tidigare bara låg i sängen och stirrade in i taket.
Nåväl en kompis från en annan stad kom och hälsade på på fredagen vilket var kul samtidigt som jag tänkte att han kommer väl ha skit tråkigt här när jag bara sitter och surar så det slutade med att när min sambo drog ut på stan och dansade så slängde vi i oss svampar vilket var riktigt spännande. Han som vi kan kalla Åska hade provat svamp tidigare och tyckte att svamp var en riktigt positiv upplevelse.
Det låter bra tänkte jag och tuggade noga i mig 14 svampar och väntade...
Efter ca 30 minuter noterade jag att jag kännde mig lite småfull och strax efter tog jag 7 svampar till och vi väntade i vardagsrummet... efter kanske en kvart till så misstänkte jag att det inte skulle bli nån tripp då jag går på ssri och har läst att det kan blockera serotonin receptorerna, så jag tog en frukt och var lite små besviken men inte helt uppgiven och vips när jag ätit färdigt frukten så såg jag att bordet svajjade till, - wow! tänkte jag, -nu börjar det! och berättade åt Åska som log glatt.
Även soffan jag satt i och klappade hunden svajjade till då och då medans jag otåligt väntade på "riktiga" hallicar. Jag försökte koncentrera mig på en mönstrad stor tygbit som hängde på väggen för att framkalla lite rörelser men inget hände, till en början... Men sen började en blå eld lysa upp delar av mönstret, vilket var rätt fräckt. Jag förundrades över hur rätt och naturligt det kändes till skillnad från andra droger jag provat, var så medvetande och klar i huvudet och pigg... -mer klar än när man är nykter! kom vi fram till. Kvällen avslutades med en lång promenad med hundarna, lite absint, 2.8r, chips och en film som jag inte lyckades hänga med i En bra insikt under den kvällen fick jag under promenaden, när jag betraktade omgivningen så lät jag den bara få vara, utan att analysera och ifrågasätta vilket jag annars gör... tänkte att det är det som gör mig så utmattad och less på livet att jag alltid söker och aldrig njuter... likt en ekorre inför vintern, fast jämnt.

Nåväl det var fredagen det... dagen efter åkte vi och plockade ca 150 st till men vi tog inte den kvällen då vi tänkte att det vore kul att trippa på dagen i ljuset.
Nästa dag for vi ut till ett svamp ställe där jag plockat tidigare men hittade bara knappt 20 st, så det blev en lång promenad mot nya potentiella åkrar vi gick ca 5 km när vi hittade en jätte åker utan hus i närheten och till slut efter ett lite letande hittade vi ca 90 st vi var glada men dy blöta från knäna neråt då vi inte hade stövlar Men vi gick in en bit in i skogen och förtärde 27st var utan att veta riktigt vart vi var och hur vi skulle ta oss hem hehe. Spännande tyckte vi
men vi började traska och efter någon km kände jag igen mig, och efter ca 20 min efter första dosen tog vi 6st var till. Det hade blivit mörkt och vi fortsatte gå och Åska ville dra och köpa lite tobak, jag sa att det finns nog en kiosk här nånstans vilket det fanns och vi gick in och jag köpte lite choklad och strax efter jag köpt och stod och läste nå tidnings rubriker så svajjade det till i golvet som jag stod på. Efter jag samlat mitt leende så kollade jag på Åska som trevade med att betala och få med sitt inköp. Glada gick vi därifrån och jag såg på min skugga som formades av min munkjacka till en toppis kontur -"Shit dom kommer ju se att jag tagit svamp" tänkte jag snabbt, varpå jag genast skrattade åt mitt flumm tänkande. När vi gick efter gångstigen med gatlycktor såg det ut som en massa konst-installationer efter vägen, tex ett bildäck som låg under en lycktstolpe på en otroligt grön och mysig matta av okända växter, väldigt vackert och lite ironiskt tänkte jag.
Vi märkte att 2 personer gick bakom oss och jag försökte vara tyst och diskret men det var svårt för alla intryck och jag blev lite nojjig men när personerna gått om oss så kändes det skönt igen. Vi gick förbi en kyrka och skojjade att nu om någonsin är det tid för att gå till kyrkan... svampade på en söndag! vilket vi självklart inte gjorde.
Vi var nu äntligen utanför min och min sambos lägenhet och jag möttes av en utstormande labrador som verkade vara arg men jag upptäckte snabbt att det var en av våra hundar som inte är en labrador som skrattade glatt och den andra viftade på svansen och hade en pip leksak som den pep med samtidigt som den lät som en moped. Vi började skratta rejält åt ljuden hon gjorde. Jag gick in och hälsade på min sambo som satt och pluggade och frågade om vi hittat nåt. -Jo då syns det inte!? sa jag
-Haha, du skojjar! sa hon
Jag övertygade henne snabbt om att jag var svampad och hon skrattade åt att jag pratade så högt och annorlunda. Snäll som hon är så lagade hon mat åt oss medans vi satt och njöt i vardags rummet. Trippen började peaka och jag såg färger och ansikten i väggen och allting var mycket intensivare och mindre kontrollerad än den tidigare, jag gick på toaletten innan maten och kände att jag var en helt ny person i samma gamla kropp och jag tänkte först att jag måste dölja det för min sambo så att hon inte blir förskräckt över denna nya person men direkt därpå så tänkte jag att "-nä varför det!? Jag är ju den jag är nu" (kunde dock inte tänka så ordagrant då som jag återbeskriver det nu). Under middagen så tyckte jag att jag måste filma det här! och hämtade genast kameran och slog på den så att jag fick med oss alla tre, var helt hyper och väldigt social och glad, Kände att mitt ego hade försvunnit och jag blandade ihop vem jag var vilket framgick i filmen då jag vid ett tillfälle säger -oj jag blandade ihop jagen! när jag skulle förklara varför jag sa att -lampan är full av vätska!, Jag kunde för det mesta inte säga nåt vettigt för att jag blandade perspektiv hela tiden samtidigt som jag pratade, jag liksom kanaliserade in alla andeväsenden som ville använda sig av min kropp hursomhelst. (kändes det som) Jag sa även -Jag är allt och jag har allt... det känns bra!
När jag senare på kvällen, efter svamp ruset hade svalnat och mitt "jag" hade formats, kollade på filmen så kände jag inte igen mig själv alls i min blick och beteende vilket var riktigt häftigt.
En annan grej: innan det hade svalnat så kände jag att jag kunde ta mig till astralvärlden hur lätt som helst om jag varit ensam och det hade varit tyst... nåt att se fram emot.
Slutsats: Min depression känns lite lättare nu efter denna helg då jag fått lite perspektiv på min världsuppfattning... känns som svamp är en skräddarsydd drog för mig vilken jag definitivt kommer använda mer än andra droger. Nu blir det ut och plocka inför vintern
Citera
2008-10-21, 00:13
Medlem
Ellipsiss avatar
Passar inte detta bättre in i Tripp- och rusrapporter?
Citera
2008-10-21, 00:27
Medlem
intressant rapport! Jag blir överraskad när du berättar att du hade en sådan positiv upplevelse samtidigt som du ju faktiskt kände en del depressionskänslor innan. Jag har inte testat svamp själv än, men det talas ju väldigt mycket om att den här kombinationen ofta kan ge misslyckade resultat.

Kul att se att det också kan bli det motsatta!
Citera
2008-10-22, 22:24
Medlem
Jo det gör den ursäkta... är inte så hemma på flashback.
Citera
2008-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumm
intressant rapport! Jag blir överraskad när du berättar att du hade en sådan positiv upplevelse samtidigt som du ju faktiskt kände en del depressionskänslor innan. Jag har inte testat svamp själv än, men det talas ju väldigt mycket om att den här kombinationen ofta kan ge misslyckade resultat.

Kul att se att det också kan bli det motsatta!

Jag rekommenderar inte svamp som ett medel mot depression men jag säger inte motsattsen heller... Jag vill förtydliga att jag kände mig lite mer uppåt dom dagarna innan jag provade.
Senast redigerad av Skaeggo 2008-10-22 kl. 22:44.
Citera
2008-10-24, 08:39
Bannlyst
Låter som att du och Åska hade en trevlig helg.
Citera
2008-10-24, 12:48
Medlem
satan va skön rapport.. vill ut o plocka jag med, men finns typ inget
Citera
2008-10-24, 15:06
Medlem
Ozcoreindeers avatar
En fin bit rapport och uppenbarligen väldigt fina bitar tripp.
Önskar dig all lycka i fortsättningen med vitaminer, absinter och hallucinogener.
Citera
2008-11-29, 06:42
Bannlyst
Jag hade gärna läst om du delat upp texten i läsbara stycken och inte rört ihop allt i en enda gröt som inte går att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in