2008-10-20, 23:00
Medlem
Malreeks avatar
Jag och min kompis ska lana Warcraft frozen Throne(wc3). Men det uppstod en massa problem.
Jag har en Macbook OS 10 Leopard och min kompis har en en PC modell bärbar med Vista operativsystem. Båda spelen funkar på bådas datorer.
Vi kopplar samman våra datorer med lankabel kollar om dom kan pinga varandra , vilket dom kan. Men man ser inte det spelet som den ena har skapat fast både jag och han har stängt av våra brandväggar...

Vad ska man göra för att få det att fungera?!
Citera
2008-10-20, 23:26
Medlem
Buckners avatar
Skulle börja med att kolla så båda har samma patch installerad!
Citera
2008-10-21, 14:53
Medlem
Malreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckner

Bra tips , prova det men det fungerade inte , kan tyvärr inte förstå. Är det något med macen? Med tanke på att det fungerar med min kompis bärbara Windows med en stationär Pc med Windows...
Jag måste medge att det är verkligen konstigt. Någon som har något annat tips på vad det kan vara ? Det indikerar på att det måste vara några inställningar på macen som gör att det inte går eftersom med annat operativsystem fungerar det. Det måste vara några inställningar jag har glömt på macen, men jag förstår inte vad det kan vara. någon som kan betydligt mer om macen en mig som kan ge några tips?
Citera
2008-10-21, 16:07
Medlem
katten80s avatar
Har du brandväggen på i OS X?

Systeminställningar>Fildelning>Brandvägg.
Citera
2008-10-21, 16:50
Medlem
Malreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Har du brandväggen på i OS X?

Systeminställningar>Fildelning>Brandvägg.

Ja det är det som också är så konstigt , den är på för fildelning men det funkar inte. Det känns väl som någon sån här banalt som man missat ^^

Vänta jag hitta något här på systeminställningar som heter internetdelning.
Ska jag ansluta Ethernet då och sätta på dena delning så kanske det funkar eller det kanske är något annat?
Citera
2008-10-21, 19:22
Medlem
Durkslags avatar
Systeminställningar -> Nätverk -> (välj den typ av anslutning du använder, ethernet t.ex. ->) Avancerat -> WINS -> skriv in samma arbetsgrupp som du har på Windows-datorn.

Jag har t.ex. detta i en av mina "nätverkmallar":
http://img355.imageshack.us/img355/1038/bild1om7.jpg

Kanske kan fungera... kanske inte.
Citera
2008-10-21, 22:10
Medlem
Malreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Systeminställningar -> Nätverk -> (välj den typ av anslutning du använder, ethernet t.ex. ->) Avancerat -> WINS -> skriv in samma arbetsgrupp som du har på Windows-datorn.

Jag har t.ex. detta i en av mina "nätverkmallar":
http://img355.imageshack.us/img355/1038/bild1om7.jpg

Kanske kan fungera... kanske inte.

Låter relevant , ska vara det första jag provar imorgon
Hör av mig om det går eller ej...
Citera
2008-10-26, 15:07
Medlem
Malreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckner

Min kompis sa att han hade samma patch, men han visste tydligen inte vad han snacka om , för när jag kollade så var det inte så..
Tack för hjälpen, det var patchen som min kompis missade på. Men jag är glad att det fungerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in