2008-10-23, 22:22
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonya
Varför är det intressant att påverka det här? Varför vill du att modern inte skall känna ett behov utav att ta hand om barnet som legat inuti henne?
Det har jag aldrig sagt eller ens antytt. Jag vill dock inte att en människa aktivt ska styras in mot en sådan inställning bara för att människan har (kommer att få) bröst.
Citera
2008-10-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Det har jag aldrig sagt eller ens antytt. Jag vill dock inte att en människa aktivt ska styras in mot en sådan inställning bara för att människan har (kommer att få) bröst.
Du kan fortfarande inte se förbi könet i denna fråga?
Citera
2008-10-23, 23:54
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Du kan fortfarande inte se förbi könet i denna fråga?
Ursäkta? Nu tror jag du pratar med dig själv. Att se förbi könet är precis vad jag försöker göra, inte helt men till stor del.
Citera
2008-10-24, 06:26
Medlem
Citat:
Ursäkta? Nu tror jag du pratar med dig själv. Att se förbi könet är precis vad jag försöker göra, inte helt men till stor del.
Nej, du förstår helt enkelt inte. Du skyller kvinnans vilja att ta hand om barnet efter födseln på könsroller utvecklade ifrån dagis, utan att förstå ett dugg utav det jag har försökt säga dig.
Citera
2008-10-24, 06:31
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Nej, du förstår helt enkelt inte. Du skyller kvinnans vilja att ta hand om barnet efter födseln på könsroller utvecklade ifrån dagis, utan att förstå ett dugg utav det jag har försökt säga dig.
Nej, jag förstår inte. Förklara gärna så kanske vi slipper fler inlägg bestående av en rad i taget
Citera
2008-10-24, 06:36
Medlem
Citat:
Nej, jag förstår inte. Förklara gärna så kanske vi slipper fler inlägg bestående av en rad i taget
Du kan vända och vrida på det hur mycket du vill, skylla på genusrollerna i vårat samhälle och uppväxt; men du kommer aldrig kunna nedmontera den kvinnliga hjärnan så pass att dom inte kommer vilja ta hand om sitt barn.
Citera
2008-10-24, 09:29
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Du kan vända och vrida på det hur mycket du vill, skylla på genusrollerna i vårat samhälle och uppväxt; men du kommer aldrig kunna nedmontera den kvinnliga hjärnan så pass att dom inte kommer vilja ta hand om sitt barn.
Det där svarade jag på i mitt första svar till dig. Det är helt okej om du inte håller med mig.
Citera
2008-10-24, 15:46
Medlem
Citat:
Det där svarade jag på i mitt första svar till dig. Det är helt okej om du inte håller med mig.
Men min poäng är den att det kan lika gärna ha varit en man.
Citera
2008-10-24, 16:37
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Vill du försöka komma fram till någon slags poäng så får du nog dra allt igen, i ett inlägg. Jag förstår inte vad du pratar om.
Citera
2008-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
+
Citat:
Ursprungligen postat av BrandBil
Men det är ju den aspekten som man kan - och vissa vill - påverka! Den psykologiska inblandningen i en mammas syn på sina barn präglades ju väldigt starkt av när mamman i sina yngre år gick på dagis.

Nu måste du ärligt förstå, det här är i alla fall mitt sista försök.
Citera
2008-10-24, 17:57
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
+

Nu måste du ärligt förstå, det här är i alla fall mitt sista försök.
Nej jag förstår inte. Du påpekade något om mammors syn på sina barn och jag påpekade att det (antagligen) beror på både biologiska och psykologiska/sociala faktorer. Att män också påverkas av såväl biologiska som psykologiska/sociala faktorer är ju både självklart och en annan sak än vad jag svarade på. Tala ur nattmössan eller inte alls.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in